Αρχική InfoBaby 0-12 μηνών Η εκπαίδευση των γονέων βοηθά στην καλύτερη ανάπτυξη των πρόωρων βρεφών

Η εκπαίδευση των γονέων βοηθά στην καλύτερη ανάπτυξη των πρόωρων βρεφών

Η παροχή βοήθειας στους γονείς των πρόωρων βρεφών ως προς την καλύτερη κατανόηση και αλληλεπίδραση με αυτά, μπορεί να επιφέρει ουσιώδεις βελτιώσεις στην συμπεριφορά των παιδιών καθώς αυτά μεγαλώνουν και ετοιμάζονται να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με νορβηγική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics, η Δρ Μαριαν Νορντχοβ από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Βόρειας Νορβηγίας εξηγεί ότι τα παιδιά που έχουν γεννηθεί πρόωρα τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά συμπεριφορικών προβλημάτων, όπως το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, συγκριτικά με τα παιδιά που γεννηθεί πλήρη εβδομάδων.

«Τα πρόωρα βρέφη συχνά είναι πιο ιδιότροπα, αποφεύγουν την οπτική επαφή και είναι δυσκολότερα στην κατανόηση και τον χειρισμό από τους γονείς. Εμφανίζουν σημάδια άγχους με πιο έντονο τρόπο, όπως αλλαγές στο χρώμα, αυξημένο αναπνευστικό ρυθμό και κινήσεις με τρέμουλο», εξηγεί η Δρ Νορντχοβ.

Στα πλαίσια της έρευνας, η επικεφαλής γιατρός μελέτησε την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος παροχής άμεσης βοήθειας προς γονείς που είχαν αποκτήσει πρόωρα νεογνά. Ειδικότερα, η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της ζήτησαν από τους γονείς 146 πρόωρων νεογνών, που είχαν βάρος γέννησης κάτω από 2 κιλά, είτε να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα είτε απλώς να ακολουθήσουν το βασικό παρεχόμενο πλάνο φροντίδας υγείας. Επίσης συγκρότησαν και μια ομάδα ελέγχου, από γονείς 75 βρεφών που είχαν γεννηθεί κανονικά.

Εκτός από τη βοήθεια που παρασχέθηκε στα βρέφη όταν ήταν στο νοσοκομείο, το πρόγραμμα περιλάμβανε και τέσσερις επισκέψεις κατ' οίκον από νοσηλευτή, σε διάστημα τριών μηνών. Ο νοσηλευτής παρείχε εκπαίδευση στους γονείς, σε θέματα όπως η «ερμηνεία» των ενδείξεων του βρέφους και η αλληλεπίδραση με αυτό, μέσω παιχνιδιών.

Όταν τα παιδιά είχαν πια γίνει πέντε ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσων οι γονείς είχαν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, είχαν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς όπως επιθετικότητα, απόσυρση και απόσπαση προσοχής.

Σύμφωνα με τις αναφορές των γονέων, το 29% των παιδιών είχε οριακό σκορ στην κλίμακα συμπεριφοράς-προβλήματος. Το ποσοστό ήταν 48% για τα πρόωρα, των οποίων οι γονείς δεν είχαν συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Το οριακό σκορ στην προαναφερόμενη κλίμακα υποδεικνύει αυξημένο κίνδυνο προβλημάτων συμπεριφοράς όπως το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας.

«Η μελέτη αποδεικνύει ότι μόλις 12 ώρες γονικής εκπαίδευσης αρκούν για να βελτιώσουν τις γνώσεις και την εμπιστοσύνης τους, που με τη σειρά τους βελτιώνουν την αλληλεπίδραση με το παιδί», τονίζει η Δρ Νορντχοβ.

Η Δρ Λόρι Έβανς, παιδοψυχολόγος στο Κέντρο Μελέτης του Παιδιού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης σχολιάζει ότι «το βασικό σημείο της μελέτης είναι ότι το πρόγραμμα εστίασε στις γονεϊκές δεξιότητες από την αρχή της ζωής του παιδιού».


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.