Αρχική InfoBaby 12-36 μηνών Ο δεκάλογος για την ενίσχυση της άμυνας των νηπίων

Ο δεκάλογος για την ενίσχυση της άμυνας των νηπίων

Γνωρίζατε ότι η Ελλάδα είναι η Νο1 χώρα σε κατανάλωση αντιβιοτικών;

Η πλειοψηφία της κατανάλωσης αντιβιοτικών σε παιδιά είναι από νήπια ηλικίας 1 έως 4 ετών.

Από την άλλη, οι κλινικές μελέτες αποδεικνύουν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης λοιμώξεων είναι αυξημένος στα νήπια που πηγαίνουν σε παιδικούς σταθμούς.

Συμπερασματικά, η υπερκατανάλωση αντιβιοτικών και ο αυξημένος αριθμός λοιμώξεων συνδέονται με το ανοσοποιητικό σύστημα των νηπίων.

Το ανοσοποιητικό σύστημα των βρεφών αναπτύσσεται και μετά τον 1ο χρόνο.

Τα νήπια, 1-3 ετών, έχουν ανάγκη από μια διατροφή προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους και σωστές καθημερινές συνήθειες που θα αποτελέσουν θεμέλιο για την υγεία στο μέλλον.

Γι' αυτό, η Nutricia σε συνεργασία με την κ. Παρασκευή Καρανίκα, Παιδογαστρεντερολόγο, Ειδική Σύμβουλο Ιατρικού Κέντρου Αθηνών και Διαβαλκανικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, παρουσιάζουν το Δεκάλογο για την ενίσχυση του ανασοποιητικού συσ΄τηματος των νηπίων.

1. Διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους.

Τα παχύσαρκα και τα ελλιποβαρή νήπια έχουν μειωμένη άμυνα έναντι των λοιμώξεων.

2. Περιορισμός της κατανάλωσης απλών σακχάρων

όπως γλυκόζη, φρουκτόζη ή ζάχαρη που βρίσκονται σε γλυκά, παγωτά, καραμέλες, αναψυκτικά, συμπυκνωμένους χυμούς κ.λπ. γιατί κατά τη διάρκεια μιας ίωσης, η δράση τους είναι αρνητική για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

3. Εισαγωγή πρεβιοτικών στη διατροφή

που βρίσκονται σε ηλίανθο, ραδίκια, σπαράγγια, κρεμμύδια.

4. Εισαγωγή προβιοτικών στη διατροφή

καθώς φαίνεται από μελέτες πως μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων του γαστρεντερικού συστήματος. Βρίσκονται σε γιαούρτια και γάλατα εγκεκριμένα για νήπια.

5. Κατανάλωση τροφών με Ω-3 λιπαρά οξέα (LCPs)

Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια (π.χ. σολωμός, σκουμπρί, τσιπούρα, σαρδέλα), λιναρόσπορο, ξηρούς καρπούς, σογιέλαιο και λινέλαιο.

6. Κατανάλωση τροφών με αντιοξειδωτικά

όπως βιταμίνες και ψευδάργυρο. Η βιταμίνη C συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων και βρίσκεται σε εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλα, ροδάκινο, σταφύλι, μπρόκολο, πιπεριά, σπανάκι, κουνουπίδι, ντομάτα. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην άμυνα του αναπνευστικού και βρίσκεται σε ψάρια, γάλα, συκώτι, καρότο, αχλάδι, σπανάκι, λάχανο. Η βιταμίνη Ε προστατεύει τον οργανισμό από τη δράση των ελεύθερων ριζών και βρίσκεται σε φυτικά έλαια (π.χ. ελαιόλαδο), ξηρούς καρπούς, (π.χ. αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια). Ο ψευδάργυρος συμβάλλει στην παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων και βρίσκεται σε θαλασσινά, ψάρια, συκώτι, κρέας, αβγά, μανιτάρια, σύκα.

7. Επαρκής πρόσληψη σιδήρου μετά το 1ο έτος

Η έλλειψή του προκαλεί κούραση, αναιμία, μειωμένη απόδοση και ανεπάρκεια του συστήματος άμυνας του οργανισμού. Βρίσκεται σε κρέας, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα, φασόλια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, πρόκολο), ψωμί, δημητριακά εμπλουτισμένα με σίδηρο, γάλα με προσαρμοσμένη σύνθεση για νήπια. Το φρέσκο γάλα είναι φτωχό σε σίδηρο σε αντίθεση με τα νηπιακά γάλατα.

8. Καλός ύπνος

Η ποιότητα και η διάρκεια του ύπνου παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.

9. Άσκηση και καλή φυσική κατάσταση

ώστε οι καρδιακοί παλμοί του παιδιού να επιταχύνονται.

10. Αποφυγή αλόγιστης χορήγησης αντιβιοτικών

αλλιώς το νήπιο κινδυνεύει να αναπτύξει ανθεκτικά μικρόβια κι έτσι είναι πιθανόν μια βαριά λοίμωξη να μην  μπορεί να αντιμετωπιστεί στο μέλλον.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο http://www.nutricia.gr/Pages/diatrofi_tou_simera_ygeia_tou_aurio.aspx


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.