Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Ποια δημητριακά να επιλέξω για το πρωινό του παιδιού;

Ποια δημητριακά να επιλέξω για το πρωινό του παιδιού;

H σωστή διατροφή για ένα παιδί ξεκινάει με το πρωινό, το πρώτο γεύμα της ημέρας. Υπάρχουν αρκετά οφέλη από την κατανάλωση ενός επαρκούς πρωινού καθώς οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση πρωινού επηρεάζει τις διαδικασίες που σχετίζονται με τη μνήμη. Ποια όμως είναι τα κατάλληλα δημητριακά για το πρωινό των παιδιών; Μήπως να επιλέγουμε δημητριακά με σοκολάτα ή άλλα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, ώστε να τα καταναλώνουν πιο εύκολα;

Στο ερώτημα αυτό που απασχολεί μεγάλος μέρος των καταναλωτών απάντησαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Γέιλ σε δημοσίευση στο έγκυρο παιδιατρικό περιοδικό Pediatrics. Ειδικότερα, σε έρευνα που διεξήγαγαν σε 91 παιδιά που βρίσκονταν σε καλοκαιρινή κατασκήνωση και τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες προσπάθησαν να εξηγήσουν τι είδους πρωινό ήταν καταλληλότερο για τα παιδιά. Η μια ομάδα παιδιών είχε ως πρωινό της γεύμα δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης και η δεύτερη το ανάλογο πρωινό με τη διαφορά ότι χαρακτηριζόταν για χαμηλή περιεκτικότητα ζάχαρης. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα παιδιά και των δύο ομάδων μπορούσαν να καταναλώσουν κατά βούληση γάλα χαμηλών λιπαρών, χυμό πορτοκαλιού, μπανάνες, φράουλες και κύβους ζάχαρης. Αφού λοιπόν τα παιδιά έλαβαν το πρωινό τους κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα σχετικά ερωτηματολόγια που τους έδωσαν οι επιστήμονες. Οι ερευνητές ανάλογα με τα όσα καταναλώθηκαν υπολόγισαν τον αριθμό θερμίδων που έλαβε το κάθε παιδί.

Από τις απαντήσεις διαπιστώθηκε ότι το σύνολο των παιδιών ανέφερε ότι τους άρεσε το πρωινό. Τα παιδιά που κατανάλωσαν τα δημητριακά με λίγη περιεκτικότητα ζάχαρης πήραν κατά μέσο όρο ποσότητα μιας μερίδας δημητριακών, ενώ εκείνα που έφαγαν τα δημητριακά με πολλή ζάχαρη κατανάλωσαν σχεδόν διπλάσια ποσότητα. Η ομάδα με τα δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρη κατανάλωσε σχεδόν διπλάσια ποσότητα ζάχαρης. Αξίζει όμως να σημειωθεί το γεγονός ότι οι συνολικές θερμίδες που καταναλώθηκαν καθώς και η ποσότητα γάλακτος που έλαβαν τα παιδιά στο πρωινό δεν διέφεραν μεταξύ των δύο ομάδων. Αντίθετα, μεγάλη διαφορά διαπιστώθηκε στην κατανάλωση φρούτων. Η ομάδα με την πολλή ζάχαρη έβαλε φρούτα στο πρωινό της σε ποσοστό μόλις 8%, ενώ η ομάδα με τη λίγη ζάχαρη σε ποσοστό 54% έβαλε φρούτα. Το ανωτέρω αποτέλεσμα επηρέασε επακόλουθα και το ποσοστό των θερμίδων που προήλθε από φρούτα και το οποίο ήταν 13% για τα παιδιά που έφαγαν τα γλυκά δημητριακά και 20% για τα παιδιά της δεύτερης ομάδας.

Στο τέλος της έρευνας, η επιστημονική ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα δημητριακά υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη αυξάνουν την ολική κατανάλωση ζάχαρης στα παιδιά, ενάντια στην κατανάλωση πιο υγιεινών επιλογών, όπως τα φρούτα. Συμπέραναν επίσης ότι τα παιδιά θα καταναλώσουν πρόθυμα και χωρίς διαμαρτυρία για έλλειψη γεύσης δημητριακά χωρίς πολλή ζάχαρη.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα πάτε στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσετε δημητριακά, κοντοσταθείτε στο ράφι και σκεφείτε τα ευρήματα της έρευνας. Προτιμήστε υγιεινά δημητριακά και κορν φλέικς, αποφεύγοντας όλα όσα έχουν πολλή ζάχαρη και γλυκαντικά, που το μόνο που προσφέρουν στον οργανσιμό είναι θερμίδες και εφήμερη απόλαυση.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.