Αρχική InfoMommy Πολιτισμός - Σεμινάρια «Σώμα με σώμα» με τη Μαριόν Κοτιγιάρ να τρέχει προς τα... Όσκαρ

«Σώμα με σώμα» με τη Μαριόν Κοτιγιάρ να τρέχει προς τα... Όσκαρ


«Σώμα με σώμα» («Rust and bone», Γαλλία, 2012) σε σκηνοπεσία Ζακ Οντιάρ, με τους Μαριόν κοτιγιάρ, Ματίας Σένερτς

Από την εισαγωγή κιόλας αυτής της ταινίας, ένα περίεργο μονοπλάνο που θυμίζει κάτι σαν θαλάσσιο εφιάλτη, η τελευταία ταινία του Ζακ Οντιάρ σε προδιαθέτει για κάτι πολύ δυσάρεστο αλλά και πολύ αξιόλογο. Πραγματικά, δεν θα περάσει πολλή ώρα για να δούμε ότι η κεντρική ηρωίδα της ιστορίας (Μαριόν Κοτιγιάρ), μια σταρ του θαλάσσιου θεματικού πάρκου στο οποίο εργάζεται, πέφτει θύμα ατυχήματος και χάνει τα πόδια της ύστερα από επίθεση φάλαινας.

Παράλληλα όμως εκτυλίσσεται μια άλλη ιστορία. Ενας πατέρας (Ματίας Σένερτς) κάνει οτοστόπ με το αγοράκι του στους ώμους. Ταξιδεύουν με τρένο. Είναι άφραγκοι. Το παιδί πεινά. Η κάμερα του Οντιάρ αποτυπώνει την κοσμοπολίτικη Γαλλική Ριβιέρα έτσι όπως σχεδόν ποτέ δεν τη βλέπουμε. Ο άντρας κλέβει, κοιμάται με το παιδί στην παραλία. Κάποιος τους παίρνει στο σπίτι της αδελφής του. Πιάνει δουλειά,«πόρτα» σε νάιτ κλαμπ.

Τα δύο πρόσωπα θα συναντηθούν και αυτό που θα έχουμε μπροστά μας είναι δύο σχετικά νέα σε ηλικία συντρίμμια της ζωής. Σε μια εποχή που δεν συγχωρεί τίποτε, σε μια κοινωνία που αδιαφορεί για τα πάντα. Μια γυναίκα χωρίς πόδια και ένας άντρας χωρίς στον ήλιο μοίρα. Ενας άντρας αναγκασμένος να λαμβάνει μέρος σε street fighting για να βγάλει μια δεκάρα παραπάνω. Και μια γυναίκα που θα ήθελε να έχει πεθάνει.

Το μυαλό και το συναίσθημα, δίπλα στη σωματική δύναμη. Εκείνος μάχεται με το σώμα του, εκείνη μάχεται για να συνηθίσει ότι δεν έχει σώμα. Ο Ζακ Οντιάρ θα ενώσει τα δύο αυτά πρόσωπα. Και το αποτέλεσμα; Ενα δυνατό κοκτέιλ ρεαλιστικής σκληρότητας και σχεδόν παραμυθένιας αισιοδοξίας. Ναι γιατί ποτέ δεν καταθέτουν τα όπλα. Ακόμη και με τόσο τερατώδη εμπόδια μπροστά τους.

Η Μαριόν Κοτιγιάρ εξαιρετική. Το αμακιγιάριστο πρόσωπό της δεν έχει υπάρξει πιο εκφραστικό. Είναι σπαραχτική. Βούρκωσα όταν της μιλούσαν για ηλεκτρονικά γόνατα και μηχανικά πόδια. Και όταν ζητεί από τον άντρα να τη βάλει στη θάλασσα, πιάστηκε η καρδιά μου.

Μιλώντας για μηχανικά πόδια θα ήταν άδικο να μην επισημάνει κανείς τη δουλειά που έχει γίνει στα οπτικά εφέ. Οταν βλέπουμε την Κοτιγιάρ με τα μεταλλικά «καλάμια» στη θέση των ποδιών, το σοκ μας είναι μεγαλύτερο απ΄ όταν τη βλέπουμε στο νοσοκομείο. Μα πώς τα κατάφεραν; Να που μια απλή, σύντομη σκηνή μπορεί να κάνει μεγαλύτερη αίσθηση και εντύπωση από την πιο ακριβή υπερπαραγωγή του Χόλιγουντ όπου γκρεμίζονται πολυκατοικίες και συγκρούονται αυτοκίνητα.

Ενδεχομένως σε κάποιες σκηνές ο Οντιάρ να το παρατράβηξε. Το κομμάτι της ιστορίας με την αδελφή του κεντρικού ήρωα είναι σαν ξένο σώμα στην υπόλοιπη ταινία. Μη απαραίτητο. Και εδώ που τα λέμε δεν ήταν ανάγκη να δούμε την ανάπηρη να βγάζει το καλσόν της που φτάνει ως τα γόνατα για να κάνει έρωτα με τον ρωμαλέο άντρα. Εχει κάτι το ανατριχιαστικά αστείο αυτή η σκηνή και όλη η ταινία. Από την άλλη πλευρά όμως, είναι μια σκηνή που τελικά σε απενοχοποιεί και ναι, την αποδέχεσαι. Γιατί όλα μέσα στη ζωή είναι.

Βαθμολογία: 4
Αίθουσες: ΙΝΤΕΑΛ - ΓΑΛΑΞΙΑΣ - TAINIΟΘΗΚΗ - ΑΒΑΝΑ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - IΛΙΟΝ - ΚΗΦΙΣΙΑ - CINERAMA - ΔΙΑΝΑ

Από τον Γιάννη Ζουμπουλάκη

Πηγή: www.tovima.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.