Αρχική InfoSchool Λύκειο Άλλο εισακτέοι, άλλο πτυχιούχοι !

Άλλο εισακτέοι, άλλο πτυχιούχοι !

Από τους συνολικά 125083 αρχικά υποψήφιους, οι 123.921 έχουν συμπληρώσει φέτος μηχανογραφικό. Οι προσφερόμενες θέσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι 66.400 και μαζί με τις θέσεις για ειδικές κατηγορίες, τις θεσεις για την αστυνομία και το στρατό, φτάνουν συνολικά τις 77130. Ποσοστό 62% περίπου.
Γιατί λοιπόν ενώ οι εισακτέοι στα ΑΕΙ-ΤΕΙ τις τελευταίες δεκαετίες είναι 2 στους 3 αποφοίτους λυκείου και πλέον, πτυχιούχοι είναι μόνο το 25% των νέων;
Δεν είναι μαθηματικό πρόβλημα, είναι ο καθρέπτης των αδυναμιών και των υστερήσεων δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου!
Από τις προηγούμενες δεκαετίες, διακηρυγμένη πρόθεση όσων άσκησαν εκπαιδευτική πολιτική ήταν το «πτυχίο για όλους». Η θέση αυτή συμβάδιζε με την οικονομική αναδιάρθρωση που συνέβαινε στη χώρα και κυρίως με την εγκατάλειψη του αγροτικού τομέα και την αποβιομηχάνιση της χώρας, η οποία έκανε στροφή στην παροχή υπηρεσιών, στο χρηματοοικονομικό τομέα, τις χρήσεις πληροφορικής και άλλα πεδία στα οποία ήταν απαραίτητη μια ολόκληρη στρατιά πτυχιούχων. Έτσι ενθαρρύνθηκε η ίδρυση ολο και περισσότερων πανεπιστημιακών σχολών, για να φτάσουμε στο σημείο «κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και σχολή». Βεβαίως, όλα αυτά έγιναν χάρη στην κατασπατάληση κοινοτικών επιδοτήσεων και με οδηγό την εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων των εκάστοτε κυβερνώντων με την εκλογική τους περιφέρεια. Κάθε βουλευτής που σεβόταν τον εαυτό του θεωρούσε υποχρέωσή του να ιδρύσει ένα πανεπιστήμιο στο νομό του! Χωρίς κανένα εκπαιδευτικό αλλά με στενά οικονομικά-τοπικιστικά κριτήρια. Ενας μόνιμος αριθμός φοιτητών σε κάποια πόλη ενίσχυε σημαντικά την τοπική οικονομία. Ετσι χιλιάδες οικογένειες σπατάλησαν από χιλιάδες ευρώ είτε για να αποκτήσει το παιδί τους ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα είτε για να μην καταφέρει καν να πάρει ένα πτυχίο. Για να λέμε όμως ότι σπουδάζει!
Γιατι δεν τα κατάφεραν και αυτοί αλλά και όσοι δεν αποφοίτησαν από κεντρικά πανεπιστήμια; Γιατί παρά τους εξωραϊσμούς υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των επιπέδων του λυκείου και του πανεπιστημίου! Χάσμα για πολλούς. Η μεγάλη μάζα των φοιτητών εισήχθηκαν με ελλιπείς γνώσεις, με αδυναμία παραγωγής κριτικής σκέψης και άγνοια του οργανωμένου τρόπου μελέτης. Ικανότητες που θα έπρεπε να έχουν αποκτηθεί στα 12 σχολικά τους χρόνια αλλα ποτέ δεν αποκτήθηκαν. Το κενό κάλυψαν ως ένα βαθμό τα φροντιστήρια. Ένα ή δυο φροντιστηριακά χρόνια όμως δεν μπορούν να καλύψουν τις αδυναμίες ολόκληρης μαθητικής ζωής! Μπορούν απλά να πετύχουν το στόχο της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και να δώσουν μια καλή ώθηση.
Τα τελευταία χρόνια οι πανεπιστημιακοί «τραβάνε τα μαλλιά τους» με το επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών! Οι μεν της θεωρητικής κατεύθυνσης έχουν ως βασικό εργαλείο της πανεπιστημιακής τους καριέρας την παπαγαλία, οι δε της τεχνολογικής κατεύθυνσης αγνοούν βασικές μαθηματικές έννοιες, δηλαδή υστερούν στο μάθημα που έχουν αφιερώσει τις περισσότερες ώρες διαβάσματος στο σχολείο! Ακόμα και στη θετική κατεύθυνση που το επίπεδο είναι πολύ καλύτερο, ως φοιτητές διαπιστώνουν από το πρώτο έτος πόσο λίγα είναι τα πράγματα που τελικά έμαθαν στο σχολείο! Πως να πάρουν μετα πτυχίο;
Ένα σύστημα που κινείται στη λογική να τελειώσουν όλοι το γυμνάσιο όπως-όπως και να φτάσουν οι περισσότεροι, δυνατόν, στις πανελλαδικές για να κρύψει τις αδυναμίες του, για να μη φανεί η πλήρης αποτυχία του να εκπαιδεύσει τα παιδιά σε όσα στο μέλλον θα τους απαιτήσει, δεν μπορεί να κρύβει μονίμως τα σκουπίδια κάτω από το χαλί. Είναι άδικο όμως να φορτώνει αυτή του την αποτυχία στα πανεπιστήμια και στα παιδιά. Είναι κυριως αποτυχία οσων δημιούργησαν αυτή την εκπαίδευση.
Στην εποχή της κρίσης τώρα, η τρόικα αποφάσισε ότι δεν χρειαζόμαστε πολλούς πτυχιούχους και ότι δεν πρέπει να δίνονται χρήματα για την παιδεία. Γι’ αυτό και θέλει να κλείσει τα πανεπιστήμια και με έναν ολόκληρο μηχανισμό προπαγάνδας προσπαθεί να τα βγάλει σχεδόν άχρηστα. Το πραγματικό πρόβλημα της κατώτερης και της μέσης εκπαίδευσης δεν την απασχολεί…
Θα υπενθυμίσουμε το γνωστό: όλες οι «προηγμένες» χώρες για φτάσουν εκεί που φτάσαν, έφτιαξαν ένα γερό εκπαιδευτικό σύστημα, δαπάνησαν χρήματα για την έρευνα και τη γνώση. Ακόμα και οι τριτοκοσμικές αλλα αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία έφτιαξαν γερά κρατικά πανεπιστήμια, αυτές και όχι «οι δυνάμεις της αγοράς». Εμείς, με υποβαθμισμένη τη μέση εκπαίδευση και ιδιωτική την τριτοβάθμια μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι;

Ντάλης Βαγγέλης, φροντιστής
π ρ ό τ α σ η φροντιστηρια, Βεικου 12 & Ηρας 2, Γαλατσι, τηλ. 2102914627
e-mail : protasif@otenet.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.