Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Έξυπνα κόλπα για να μειώσετε τις περιττές θερμίδες!

Έξυπνα κόλπα για να μειώσετε τις περιττές θερμίδες!

της Δήμητρας Τσερδανέλη, Συμβούλου  Διατροφής

Οι γιατροί επιμένουν πως δεν χρειάζεται άγχος και εξαντλητικές δίαιτες: αρκεί κανείς να βγάλει τις έξτρα θερμίδες από το καθημερινό τραπέζι, για να ξεφορτωθεί έως και μισό κιλό την εβδομάδα!

Ακόμη και η έξυπνη επιλογή του καθημερινού καφέ, παραδείγματος χάριν, μπορεί να γλιτώσει τους καταναλωτές από εκατοντάδες θερμίδες που παίρνουν σε καθημερινή βάση, χωρίς συνήθως να τις υπολογίζουν. Δύο φλιτζάνια τσάι ή καφέ με πλήρες γάλα και δύο κουταλάκια ζάχαρη στο καθένα παρέχουν συνολικά 134 θερμίδες, ενώ με ημιαποβουτυρωμένο γάλα και γλυκαντικές ουσίες οι θερμίδες πέφτουν στις 27!

Το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό για όσους συνηθίζουν να πίνουν υπερενισχυμένα ροφήματα με σιρόπι και σαντιγί: ένα ποτήρι δροσερός μοκατσίνο (εσπρέσο με σοκολάτα, σαντιγί και θρυμματισμένο πάγο) αντιστοιχεί σε 400 θερμίδες! Έτσι, με μία απλή διατροφική αλλαγή, γλιτώνει κανείς ένα ολόκληρο γεύμα, αφού 373 θερμίδες- όσες δηλαδή κερδίζει όποιος αντικαταστήσει το μοκατσίνο με μια κούπα γαλλικό - έχει ένα πιάτο με αχνιστούς λαχανοντολμάδες αυγολέμενο ή μια μερίδα μπριάμ.

«Εάν καταφέρει κανείς να κόψει 300 με 500 θερμίδες από το καθημερινό διαιτολόγιό του, τότε μπορεί σε λιγότερο από έναν μήνα να χάσει από ένα έως και δύο κιλά. Και όλα αυτά χωρίς να κάνει γυμναστική, χωρίς να ελαττώσει τις μερίδες και κυρίως χωρίς να νιώσει στέρηση. Το μυστικό, πάντως, σε κάθε δίαιτα είναι να μην παραλείπεται το πρωινό γεύμα, γιατί έτσι μπορεί να αντεπεξέλθει ο οργανισμός στις ανάγκες του 24ώρου, ενώ παράλληλα “κρατάει” την πείνα μέχρι να έρθει η ώρα για το επόμενο γεύμα»

Η παγίδα..
Για του λόγου το αληθές, οι ειδικοί δεν απαγορεύουν καν την κατανάλωση γλυκισμάτων. Η παγίδα, όμως, για τους λάτρεις των γλυκών είναι πως πρέπει να φορέσουν ποδιά και να καταπιαστούν με τη ζαχαροπλαστική, δημιουργώντας λάιτ απολαύσεις. Ωστόσο, οι προτεινόμενες συνταγές είναι κάθε άλλο παρά πολύπλοκες: το τσίζκεϊκ με κατίκι ή cottage αντί για κρεμώδες τυρί που «κολυμπάει» στα λιπαρά είναι μια καλή λύση για να μειωθούν οι θερμίδες.

Το ίδιο ισχύει και για εκείνους που δεν επιθυμούν να στερηθούν τις φρυγανιές με μαρμελάδα για πρωινό. «Οι έτοιμες μαρμελάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Η σπιτική όμως μπορεί να γίνει με μισή ποσότητα ζάχαρης. Για να δέσουμε το γλυκό δεν χρειάζεται τίποτα άλλο παρά πηκτίνη. Πρόκειται για το κυριότερο συνδετικό συστατικό στα κυτταρικά τοιχώματα των φυτών και των λαχανικών, το οποίο μπορεί να προμηθευτεί κανείς βράζοντας απλώς δύο μήλα. Το ζελέ που θα δημιουργηθεί είναι φυσική πηκτίνη»

Και μπορεί να έχει αποδειχτεί πως η πεποίθηση ότι το νερό αδυνατίζει είναι μύθος, παρ΄ όλα αυτά ακόμη και στην κατανάλωση νερού κρύβονται διαιτητικά μυστικά. Ακόμη και οι μπουκιές μπορεί να μειωθούν, εάν οι καταναλωτές κόψουν «μαχαίρι» το νερό όσοι ώρα κρατούν τα μαχαιροπήρουνα: το νερό αραιώνει το περιεχόμενο του στομάχου με αποτέλεσμα να επιτείνεται η πείνα. Ένα επιπλέον τρικ για να... φουσκώνει το στομάχι είναι η κατανάλωση πολλών λαχανικών κατά τη διάρκεια του γεύματος. Μπορεί να έχουν λιγότερη ενέργεια από τα λοιπά συνοδευτικά- όπως είναι οι πατάτες και το ρύζι- έχουν όμως την ιδιότητα να μπερδεύουν τον εγκέφαλο, στέλνοντάς του το μήνυμα του κορεσμού!

π.χ:
Κόψτε 100 θερμίδες... από το φαστ φουντ
* Πάρτε τις απλές τηγανητές πατάτες αντί για εκείνες που σερβίρονται με λιωμένο τυρί.
* Προτιμήστε τα μικρά μεγέθη όταν πρόκειται για τα ποτήρια των αναψυκτικών. Ένα ακόμα έξυπνο τρικ για να κόψετε θερμίδες είναι να ζητήσετε να σας βάλουν πολλά παγάκια!
* Επιλέξτε πιάτα με φαγητά τα οποία έχουν ψηθεί αντί για τα τηγανητά.
* Επισκεφθείτε το salad bar και γεμίστε το πιάτο σας με φρέσκες, υγιεινές και χαμηλές σε θερμίδες σαλάτες. Καλό είναι φυσικά να ξεχάσετε τις νόστιμες μεν, ιδιαίτερα παχυντικές δε σάλτσες με μαγιονέζα και γενικότερα τα dressings.

Κόψτε 100 θερμίδες...από τα τσιμπολογήματα
* Πιείτε ανθρακούχο νερό αντί για αναψυκτικό.
* Μετακινήστε τη σος για τα ντιπ στην άλλη άκρη του γραφείου, με άλλα λόγια μακριά σας! Θα καταναλώσετε τη μισή ποσότητα.
* Ξεγελάστε την πείνα σας τρώγοντας φρέσκα, κομμένα καρότα αντί για πατατάκια.
* Προτιμήστε μισή κούπα σταφύλια αντί για μια χούφτα σταφίδες.
* Πάρτε μία μπάλα παγωτό σε κυπελλάκι αντί να γεμίσετε ασφυκτικά ένα χωνάκι.

Κόψτε 100 θερμίδες... από το επιδόρπιο
* Σταματήστε να τρώτε όταν φτάσετε στην κρούστα. Οι άκρες και το κάτω μέρος των ψημένων γλυκών έχουν περισσότερες θερμίδες, μιας που απορροφούν και το βούτυρο που χρησιμοποιήθηκε για να αλειφτεί το ταψί.
* Προτιμήστε ένα σορμπέ αντί για ένα παγωτό.
* Κατευνάστε την όρεξή σας για γλυκό τρώγοντας ζελέ χωρίς ζάχαρη αντί για μους.
* Συνοδέψτε το κέικ με μερικές φέτες μήλου αντί για σιρόπι σοκολάτας.
* Φάτε 5 μπισκοτάκια με μαρέγκα αντί για δύο με κομματάκια σοκολάτας.

Κόψτε 100 θερμίδες...από το μεσημεριανό
* Αφαιρέστε τα παχυντικά τυριά από τα σάντουιτς.
* Απλώστε μουστάρδα αντί για μαγιονέζα στο ψωμί σας και θα έχετε εξοικονομήσει 80 θερμίδες λιγότερες ανά κουταλιά.
* Ξεχάστε τα κρουτόν από τη σαλάτα.
* Προτιμήστε μία πίτσα με λαχανικά ή μόνο τυριά αντί για εκείνες που έχουν πολλά και παχυντικά υλικά, όπως μπέικον, σουτζούκι ή ζαμπόν.
* Απολαύστε το κρύο τσάι χωρίς να προσθέσετε ζάχαρη.
* Γεμίστε μία αραβική πίτα με κομματάκια κοτόπουλου αντί να φτιάξετε ολόκληρο σάντουιτς με κοτόπουλο.
* Προσθέστε στο χάμπουργκερ μπιφτέκι κοτόπουλου αντί για μοσχαρίσιο.

Κόψτε 100 θερμίδες...από τη μαγειρική σας
* Αντικαταστήστε στη μαγειρική σας την κρέμα γάλακτος με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών.
* Χρησιμοποιήστε ζωμό από κοτόπουλο (κατά προτίμηση σπιτικό) αντί για λάδι για να σοτάρετε το κρέας και τα λαχανικά.
* Χρησιμοποιήστε ζωμό (κατά προτίμηση να τον έχετε φτιάξει μόνη σας, προσθέτοντας ελάχιστο αλάτι) για να βράσετε το ρύζι.
* Αναμείξτε κιμά μοσχαρίσιο και κιμά από κοτόπουλο για να φτιάξετε
μπιφτέκια.
* Αντικαταστήστε το τυρί στα μακαρόνια με τυρί κότατζ χαμηλών λιπαρών.
* Προτιμήστε να καταναλώνετε τόνο σε νερό αντί για τόνο σε λάδι.

Κόψτε 100 θερμίδες...από το εστιατόριο
* Ζητήστε λεμονάτο κοτόπουλο με ρύζι αντί για τηγανητό.
* Διαλέξτε σπαγγέτι με μια απλή κόκκινη σάλτσα αντί για σάλτσες με πολλά τυριά.
* Ζητήστε για συνοδευτικό πράσινα φασολάκια ή λαχανάκια Βρυξελλών αντί για τηγανητές πατάτες.
* Επιλέξτε ψητές πατάτες αντί για πουρέ ως συνοδευτικό του κυρίως πιάτου.
* Αποφύγετε τις συνταγές που έχουν ψωμί - προσθέτει από μόνο του θερμίδες, ενώ επιπλέον ρουφάει λάδι.
* Περιχύστε τις τηγανητές φτερούγες κοτόπουλου με πικάντικη σάλτσα
αντί για σος με ροκφόρ.

Κόψτε 100 θερμίδες...από το μπαρ
* Πιείτε ένα ποτήρι λευκό κρασί αντί για δύο ποτήρια μπίρας.
* Ζητήστε το ποτό σας σε ψηλό ποτήρι - οι μπάρμαν συνηθίζουν να ρίχνουν έως και 20% λιγότερο αλκοόλ στα ψηλά ποτήρια, οπότε θα πίνετε λιγότερο σε κάθε γύρο.
* Για το κοκτέιλ σας ζητήστε να μη «χτυπήσουν» τα υλικά στο μπλέντερ μαζί με θρυμματισμένο πάγο, αλλά αφού τα αναμείξουν να προσθέσουν παγάκια. Όταν τα χτυπούν μαζί με τον πάγο, συνήθως προσθέτουν σιρόπι ή ζάχαρη.
* Ελέγξτε την ποσότητα κρασιού που καταναλώνετε ζητώντας να σας το σερβίρουν σε ψηλό ποτήρι σαμπάνιας.
* Προσπαθήστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό μεταξύ δύο ποτών - θα σας κόψει τη φόρα και ίσως να πιείτε ένα ποτό λιγότερο.
* Βουτήξτε και απολαύστε τα νάτσος σε σάλτσα ντομάτας αντί για γουακαμόλε.

Δήμητρα Τσερδανέλη, Σύμβουλος  Διατροφής

Τηλ: 2107247404
e-mail: d.tserdaneli_diet@yahoo.gr
www.dimitratdiet.blogspot.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.