Αρχική InfoSchool Λύκειο Από Νοέμβριο η «νέα» Β’ και Γ’ Λυκείου

Από Νοέμβριο η «νέα» Β’ και Γ’ Λυκείου

Το Μάρτιο του 2010 είχε ανακοινωθεί με τυμπανοκρουσίες το «νέο Λύκειο». Αυτό που θα αντικαθιστούσε το ξεπερασμένο υπάρχον πρότυπο. Αυτό που θα το αναμόρφωνε και θα οδηγούσε τους μαθητές σε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια το 2014.

Αρθρο από τον καθηγητή Βαγγέλη Ντάλη

Από τότε έχει περάσει ενάμισης χρόνος και αυτό που έχει γίνει είναι ένα ανακάτεμα της ύλης στη φετινή Α’ Λυκείου, με προσθαφαιρέσεις από άλλες τάξεις και μια συγχώνευση μαθημάτων με σκοπό να φανεί ότι αυτά μειώθηκαν. Πχ η φυσική, η χημεία και η βιολογία έγιναν ένα , πλέον, μάθημα με τον τίτλο «Φυσικές επιστήμες». Α, και κάποιο «μάθημα» project, δηλαδή ομαδική ερευνητική εργασία που εδώ και δυο μήνες κανένας δεν έχει δει να ξεκινά…
Έτσι, από τον περασμένο Σεπτέμβριο στο υπουργείο Παιδείας έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συσκέψεις με αντικείμενο τις αλλαγές στο Λύκειο, Γενικό και Τεχνολογικό, και το σύστημα πρόσβασης. Διαπιστώθηκε ότι σε φάση προχωρημένης επεξεργασίας βρίσκεται μόνο το υλικό για το Τεχνολογικό Λύκειο. Το Νέο Λύκειο βρίσκεται στο σημείο που το άφησαν οι εξαγγελίες του περασμένου Μαρτίου !
Και ενώ ουδείς είχε ασχοληθεί μέχρι σήμερα, στο ΒΗΜΑ (Μάρνυ Παπαματθαίου) διαβάσαμε ότι εντός των προσεχών ημερών: «Νέο σύστηµα Πανελλαδικών µε «διπλές» εξετάσεις την ίδια ηµέρα σε ενδοσχολικό και εθνικό επίπεδο παρουσιάζει τις επόµενες ηµέρες το υπουργείο Παιδείας. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόµενη εβδοµάδα, ωστόσο όλες οι καινούργιες πλευρές του νέου συστήµατος βρίσκονται ήδη στη διάθεση του «Βήµατος» που τις παρουσιάζει σήµερα. Το νέο εξεταστικό σύστηµα, το οποίο θα εφαρµοστεί από το 2014, εντάσσει στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τα ίδια τα πανεπιστήµια, διατηρώντας ωστόσο στο παιχνίδι και την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία τελικά δεν θα καταργηθεί αλλά απλώς θα αναµορφωθεί.»
Μόνο που αυτό το σύστημα έπρεπε να είχε ήδη ανακοινωθεί στους μαθητές από το φετινό καλοκαίρι! Πλέον, οι φετινοί μαθητές της Α’ Λυκείου αποτελούν πειραματόζωα και μάλιστα σε ένα πείραμα «στα τυφλά». Ουδείς π.χ. τους έχει απαντήσει αν θα ισχύσει η αρχική πληροφορία ότι θα μετράνε οι προφορικοί βαθμοί όλων των τάξεων, αρα και οι φετινοί. Οι πληροφορίες του δημοσιεύματος είναι ότι « για την εισαγωγή στα πανεπιστήµια και στα ΤΕΙ θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί της Β’ και της Γ’ Λυκείου, όπως γινόταν στο παρελθόν». Αλλά ποιος είναι σίγουρος για ό,τι λέει το υπουργείο;
Όπως δήλωσε όμως ο γ. γραμματέας του υπουργείου κ. Κουλαϊδής, το βάρος της επεξεργασίας της συνολικής πρότασης για το σύστημα πρόσβασης θα επωμιστεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προϊόν της συγχώνευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και του Ινστιτούτου Παιδείας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ομογενών. Ναι, αλλά , το νέο Ινστιτούτο δεν προβλέπεται να είναι σύντομα σε πλήρη ανάπτυξη. Μόλις απέκτησε διοικητικό συμβούλιο.
Επίσης έγινε γνωστό ότι το νέο σύστηµα ...εµπλέκει στην εξεταστική διαδικασία πανεπιστήµια και ΤΕΙ, κάτι που άλλωστε ζητούσαν επί χρόνια οι διοικήσεις τους. Ωστόσο, σε αυτή τη συγκυρία, οι πρυτάνεις των πανεπιστηµίων µόνο µε το εξεταστικό δεν ασχολούνται. Ζητούν ωστόσο να ενηµερωθούν εγκαίρως για την όποια απόφαση τελικά ληφθεί και να εκφράσουν γνώµη για το πώς θα καθοριστούν οι συντελεστές βαρύτητας και τα προαπαιτούµενα µαθήµατα.
«Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει γίνει καµία σχετική συζήτηση ανάµεσα στα πανεπιστήµια και στο υπουργείο Παιδείας» λέει ο πρύτανης του ∆ηµοκριτείου Πανεπιστηµίου Θράκης και προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων κ. Κ. Ρέµελης. «Κανένα πανεπιστήµιο δεν έχει ερωτηθεί ως σήµερα, ούτε και έχει εκφέρει άποψη για το πώς θα εµπλακούν στην εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή των πρωτοετών φοιτητών τους». «Είχε γίνει µια νύξη περί εξεταστικού συστήµατος παλαιότερα σε µια από τις συνόδους πρυτάνεων, αλλά δεν είχαµε καταλήξει σε καµία απόφαση, ούτε είχαµε καµία ενηµέρωση από το υπουργείο Παιδείας» λέει ο πρύτανης του Πανεπιστηµίου Αιγαίου κ. Πάρις Τσάρτας.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί στο νόμο για τα πανεπιστήμια: πρώτα ανακοινώνουμε γενικές αρχές και κάνουμε εξαγγελίες, μετά καταθέτουμε ένα πρόχειρο νομοσχέδιο και μέχρι να ψηφιστεί γίνεται ένα απίστευτο κόψε- ράψε. Στο τέλος ούτε αυτος που το έγραψε δεν το αναγνωρίζει !
Το μόνο που φαίνεται να είναι σίγουρο είναι ότι στην επόμενη Β’ λυκείου, οι κατευθύνσεις θα είναι δυο: Θετική και Θεωρητική. Όμως η κάθε μια θα έχει πολλά μαθήματα επιλογής από την άλλη κατεύθυνση.
Η φετινή Α’ Λυκείου, πριν προλάβει να ξεκινήσει γνώρισε το απίστευτο αλαλούμ των συγχωνεύσεων, της έλλειψης βιβλίων και καθηγητών, τις καταλήψεις. Τώρα ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ. Μόνο μια συμβουλή σε αυτά τα παιδιά. Διαβάστε φέτος, γιατί δεν ξέρετε που θα βρεθείτε του χρόνου. Για να καταλάβετε τι εννοούμε, δείτε και την τελευταία πληροφορία :
Η ύλη στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα είναι αυστηρά προσδιορισµένη (δηλαδή από συγκεκριµένο κεφάλαιο σε συγκεκριµένο κεφάλαιο ανά βιβλίο), αλλά θα είναι ευρεία. Για παράδειγµα, στην Ιστορία θα προσδιορίζεται µόνο ότι εξεταστέα ύλη αποτελούν οι Βαλκανικοί Πόλεµοι ή στα Αρχαία ότι εξεταστέα ύλη θα αποτελέσουν τα κείµενα του Πλάτωνα.
Καλό διάβασμα.

Ντάλης Βαγγέλης, φροντιστής

π ρ ο τ α σ η φροντιστήρια, Βεΐκου 12 & Ήρας 2, Γαλάτσι, τηλ. 2102914627

e-mail : protasif@otenet.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.