Αρχική Γωνιά του μαθητή Βρες τη λέξη! Άσκηση γραπτού λόγου & δυσλεξίας

Βρες τη λέξη! Άσκηση γραπτού λόγου & δυσλεξίας


Η Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη, στα πλαίσια σχεδιασμού ενός προγράμματος παρέμβασης και αποκατάστασης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με το γραπτό λόγο, περιλαμβάνει ασκήσεις που εξασκούν τις αδυναμίες του παιδιού μέσα από μια ευρηματική και ενδιαφέρουσα διαδικασία.

Η άσκηση που παρουσιάζεται εδώ είναι η "Βρες τη λέξη"! και ενισχύει ποικιλία δεξιοτήτων απαραίτητων για μια ομαλή μαθησιακή διαδικασία.

Υλικά: τετράδιο ή φύλλα Α4, μαρκαδόροι ή ξυλομπογιές, βιβλία, περιοδικά, κόμικ

Άσκηση: Επιλέγουμε ένα βιβλίο ή ένα κείμενο που αναλογεί στην ηλικία του παιδιού και φροντίζουμε να βρίσκεται κοντά στα ενδιαφέροντά του. Στην εικόνα παρουσιάζονται βιβλία που αντιστοιχούν σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού. Σε ένα φύλλο τετραδίου ή Α4 σημειώνουμε με χρωματιστούς μαρκαδόρους τις λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε κάθε φορά με το παιδί.

Παραδείγματα λέξεων εξάσκησης:

Ουσιαστικά (πολυθρόνα)
Ρήματα (κρεμόταν)
Επίθετα (μεταξωτή)
Επιρρήματα (αμέσως)
Μικρές άκλιτες λέξεις

Αφού το παιδί αναγνώσει το κείμενο του δίνουμε το φύλλο με τις λέξεις τις οποίες προσπαθεί να διακρίνει μέσα στο κείμενο και να τις κυκλώσει. Κάθε φορά που βρίσκει μια λέξη τη διαγράφει από το φύλλο. Η ρουτίνα της διαγραφής κάθε φορά που βρίσκουμε αυτό που αναζητάμε είναι απαραίτητη να αυτοματοποιηθεί στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αφού διευκολύνει ιδιαίτερα στην αποφυγή λαθών, παραλείψεων και επαναλήψεων.

Βασικά tips: Η ανάγνωση του κειμένου μπορεί να γίνει, ανάλογα τι θέλουμε να εξασκήσουμε, είτε φωναχτά είτε "απο μέσα του". Επίσης το κείμενο σε σχέση με τις δυσκολίες του παιδιού μπορεί να είναι πρόταση, παράγραφος, κεφάλαιο κ.λπ. Τέλος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το κίνητρο του χρόνου με μια κλεψύδρα ή ένα χρονόμετρο για να κινητοποιήσουμε το παιδί.

Δεξιότητες που εξασκούνται: Ανάγνωση φωναχτή και σιωπηλή. Οπτική διάκριση, αναγνώριση μορφής σε επίπεδο λέξης, φωνημική ενημερότητα, συγκέντρωση προσοχής και κατανόηση νοήματος αφού το παιδί πρέπει να αναζητήσει τη λέξη που βλέπει, στο μέρος του κειμένου που αυτή αναφέρεται.

Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά του Δημοτικού για μια δημιουργική άσκηση γραπτού λόγου και ιδιαίτερα σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες/Δυσλεξία που χρειάζονται εναλλαγή ασκήσεων και τρόπων διδασκαλίας. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος

ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.