Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό Ερώτηση: Έχω μια κορούλα 5 χρόνων η οποία πήγαινε σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό τα τελευταία 2 χρόνια. Φέτος πήγε σε δημόσιο νηπιαγωγείο...

Ερώτηση: Έχω μια κορούλα 5 χρόνων η οποία πήγαινε σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό τα τελευταία 2 χρόνια. Φέτος πήγε σε δημόσιο νηπιαγωγείο...

Ερώτηση:  Έχω μια κορούλα 5 χρόνων η οποία πήγαινε σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό τα τελευταία 2 χρόνια. Φέτος πήγε σε δημόσιο νηπιαγωγείο, όπου έχει δύο δασκάλες, διότι παρακολουθεί το ολοήμερο τμήμα. Γενικά σαν παιδί είναι ζωηρή αλλά με λίγη υπομονή καταφέρνω και την ηρεμώ. Το πρόβλημα είναι ότι η μια από τις δύο δασκάλες έχει μια ¨έντονη¨ προσωπικότητα, δηλαδή για να επιβάλει την τάξη στα παιδιά φωνάζει πολύ δυνατά, και μου κάνει συνεχώς παράπονα ότι η μικρή μου δεν την υπολογίζει και ότι πρέπει να προσπαθήσω περισσότερο στο σπίτι.  Προσπαθώ να κρατώ μια ισσοροπία και μιλάω στο παιδί λέγοντας της να είναι πιο ήσυχη και να ακούει τη δασκάλα. Η άλλη δασκάλα που τη ρωτάω μου λέει ότι είναι λίγο ανυπάκουη αλλά να μην ανησυχώ γιατί είναι ακόμα αρχή και θα ηρεμήσει από μόνο του το παιδί. Είμαι λίγο μπερδεμένη για το τι συμβαίνει ακριβώς με τη μικρή μου και δεν θέλω να είναι συνεχώς τιμωρία από τη μια δασκάλα η οποία θεωρώ ότι είναι λίγο υπερβολική στις αντιδράσεις της.  Πώς με συμβουλέυετε να φερθώ στο παιδί ωστε να μην γίνει το μαύρο πρόβατο της τάξης?

Απάντηση:

Γεια σας και σας ευχαριστούμε για την ερώτηση που απευθύνατε στο infokids. H απάντηση στο ερώτημα σας, χωρίζεται σε δύο σκέλη. Το ένα αφορά το να μιλήσετε και στις 2 δασκάλες του παιδιού και να εξηγήσετε το πόσο μπερδεμένη νιώθετε με τα δύο αυτά μηνύματα. Η μία λέει: «βάλτε όρια», η άλλη λέει «δώστε χρόνο». Οι δάσκαλοι συνήθως είναι ανοιχτοί στην βοήθεια που ζητάμε αρκεί να μην πάμε «επιθετικά». Εξηγήστε το πώς μπερδεύεστε τόσο εσείς αλλά και το παιδί. Μια ανοιχτή συζήτηση πάντα φέρνει αποτελέσματα αφού οι γονείς και οι δάσκαλοι συνεργάζονται προς όφελος του παιδιού. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το όφελος του παιδιού, όπως πολύ σωστά αναφέρατε, είναι να μην νιώσει το «μαύρο πρόβατο».
Το δεύτερο κομμάτι είναι να εξηγήσετε στη κόρη σας, για τις διαφορές που έχουν οι άνθρωποι όταν π.χ βάζουν όρια. Εξηγήστε της ότι η μία δασκάλα προσπαθεί να βάλει όρια και χρησιμοποιεί π.χ φωνές ενώ η άλλη χρησιμοποιεί πιο συχνά το διάλογο. Ρωτήστε την ποια από τις δύο συμπεριφορές της αρέσει και για ποιους λόγους. Παράδειγμα μπορεί να πει: «Μου αρέσει όταν η κυρία είναι ήρεμη γιατί την καταλαβαίνω καλύτερα» ή «Δεν μου αρέσουν οι φωνές γιατί τρομάζω». Παροτρύνετε την κόρη σας να λέει αυτό που νοιώθει στις δασκάλες χωρίς να φοβάται. Παράδειγμα: «Κυρία όταν βάζετε τις φωνές εγώ φοβάμαι και μπερδεύομαι». Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνετε με ένα σμπάρο ΠΟΛΛΑ τρυγόνια!

1ο Μαθαίνει ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να εκφράζετε κάποιος.
2ο Μαθαίνει να μιλά ανοιχτά για τα δικά της συναισθήματα.
3ο Μαθαίνει να υπερασπίζεται τον εαυτό της και κατά την απουσία σας (ίσως το πιο σημαντικό απ΄όλα).
Σας ευχαριστούμε και πάλι για την ερώτηση σας.

Νάνσυ Ψημενάτου
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Τηλ. 6972.076.562
Ιστοσελίδα: www.understanding-self.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.