Αρχική Γωνιά του μαθητή Η συγγραφέας Αθηνά Ρεϊζάκη παραδίδει μαθήματα αριθμητικής

Η συγγραφέας Αθηνά Ρεϊζάκη παραδίδει μαθήματα αριθμητικής

Στη ζούγκλα οι ελέφαντες χρειάζονται επειγόντως δίαιτα. Στο δάσος οι λύκοι ξαφνικά έγιναν χορτοφάγοι. Στην αυλή οι κότες βαρέθηκαν το σιτάρι και ψάχνουν για κάτι καινούριο. Στην κουζίνα τα γατάκια το ρίξανε στη μαγειρική και άφησαν ήσυχα τα ποντίκια. Κι εμείς μαθαίνουμε να μετράμε μαζί τους από το 1 ως το 10. Ένα διασκεδαστικό ταξίδι στον κόσμο των αριθμών μας προσφέρει η συγγραφέας και παιδαγωγός Αθηνά Ρεϊζάκη με το νέο της βιβλιο "Μετράω από τη ζούγκλα ως την... κουζίνα" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Ζητήσαμε στη συγγραφέα και παιδαγωγό Αθηνά Ρεϊζάκη να μας εκπαιδεύσει στην ...εκπαίδευση των παιδιών μας.

Συγχαρητήρια για το πρώτο σας βιβλιο. Φαντάζομαι ότι πίσω από κάθε βιβλιο υπάρχει και μια ιστορία για την ιδέα και τη συγγραφή του. Θα μας πείτε τη δική σας;
Σας ευχαριστώ πολύ! Έψαχνα έναν διασκεδαστικό τρόπο να διδάξω τους αριθμούς στα παιδιά της τάξης μου. Καθώς έγραφα τα κείμενα, μου άρεσαν τόσο πολύ που σκέφτηκα πως θα ήθελα να τα διαβάσουν και άλλοι συνάδελφοι στην τάξη τους καθώς και γονείς στα παιδιά τους.
Ήμουν πολύ τυχερή που άρεσαν και στις εκδόσεις Ψυχογιός και έκαναν το «Μετράω από τη ζούγκλα ως την …κουζίνα» βιβλίο και το όνειρό μου πραγματικότητα.

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται; Σε τι στοχεύει;
Το βιβλίο έχει στόχο να βοηθήσει τα μικρότερα παιδιά, 3-5 ετών, να μάθουν να μετρούν μέσα από τις διασκεδαστικές ιστορίες των φίλων μας των ζώων. Μπορούν όμως και τα μεγαλύτερα παιδιά της πρώτης σχολικής ηλικίας να προσπαθήσουν να το διαβάσουν μόνα τους.

Οι αριθμοί μπαίνουν στη ζωή μας πολύ νωρίς. Ίσως από την ώρα που σβήνουμε το πρώτο μας κεράκι ή και νωρίτερα;
Πράγματι, από τους πρώτους μήνες της ζωής μας μπορούμε να ξεχωρίσουμε το ένα από τα δύο αντικείμενα ή το ένα από τα πολλά. Μετά τον 3ο χρόνο όμως περίπου θα μπορέσουμε να μετρήσουμε και να αντιληφθούμε τι συμβολίζουν οι αριθμοί.

Αρχικά οι αριθμοί είναι ένα χαριτωμένο παιχνίδι. Στη πορεία όμως γίνονται για τα παιδιά βραχνάς. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να σκέφτονται μαθηματικά;
Τα παιδιά αποκτούν από πολύ μικρά μαθηματική σκέψη. Η πίεση και καμιά φορά ο άχαρος τρόπος που διδάσκονται οι αριθμοί μας δυσκολεύουν . Όταν χρησιμοποιούμε εικόνες, σκιτσάκια και παιχνίδια το παιδί μαθαίνει ευχάριστα.

Υπάρχουν παιδάκια που τα πηγαίνουν καλύτερα με τους αριθμούς κι άλλα που δυσκολεύονται περισσότερο; Πώς πρέπει να βοηθήσουμε τα δεύτερα;
Δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή και περισσότερο χρόνο σε αυτά τα παιδιά αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Η μεγάλη πίεση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Άλλωστε, κάθε παιδί μαθαίνει με τον δικό του ρυθμό.

Υπάρχουν αντιφατικές απόψεις σχετικά με τη μάθηση στη προνηπιακή ηλικία. Πιστεύετε ότι τα παιδιά πρέπει να κάνουν ασκησούλες; Σε ποια ηλικία πρέπει να έχουν την πρώτη τους επαφή με το χαρτί και το μολύβι, όχι για να ζωγραφίσουν απλώς αλλά για να κάνουν μια συγκεκριμένη εργασία;
Εγώ δίνω ασκησούλες μόνο στο μεγάλο τμήμα του παιδικού σταθμού, δηλαδή όταν τα παιδιά βρίσκονται γύρω στα 4 χρόνια τους. Αρέσουν στα παιδιά και μαθαίνουν πολλά με αυτόν τον τρόπο. Φυσικά μόνο προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις και δεν πιέζω κανένα παιδί αν δε θέλει να κάνει μια άσκηση.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι γονείς σε σχέση με την προνηπιακή μάθηση; Πείτε μας τι δεν πρέπει να κάνουμε.
Ένα λάθος που κάνουν οι γονείς είναι να συγκρίνουν το παιδί τους με αυτό ενός γνωστού τους που ‘’ξέρει να μετράει μέχρι το 20’’ ή το μεγαλύτερο αδερφάκι του που ‘’τα έπαιρνε πιο γρήγορα’’ ξεχνώντας ότι κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς. Σκοπός μας πρέπει να είναι να κάνουμε το παιδί να αγαπήσει τα βιβλία και τη γνώση γενικότερα και σιγά σιγά θα τα μάθει όλα.

Θα μας υποδείξετε μερικούς εύκολους καθημερινούς τρόπους για να αναπτύξουμε τη μαθηματική σκέψη και λογική των παιδιών μας; Μερικά παιχνίδια;
Μπορούμε να χρησιμοποιούμε συχνά τους αριθμούς. Όταν είναι βρεφάκι να του μετράμε τα αυτάκια, τη μυτούλα, τα δαχτυλάκια. Αργότερα να του πάρουμε αριθμημένους κύβους, παιδικό τηλέφωνο και ό,τι παιχνίδι έχει αριθμούς. Οι ταξινομήσεις, τα μεγέθη, τα σχήματα είναι προμαθηματικές έννοιες . Να του ζητήσουμε το μεγαλύτερο αρκουδάκι, να βάλει μαζί τα ίδια τουβλάκια, να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε τα τετράγωνα τάπερ από τα στρόγγυλα κ.α.. Τα βιβλία του να έχουν ευανάγνωστους αριθμούς και μεγάλες εικόνες για να μετράει μόνο του.

Σύντομα θα γίνεται και η ίδια μητέρα; Ποια είναι τα όνειρα και οι φιλοδοξίες σας σε προσωπικό κι επαγγελματικό επίπεδο;
Θα αποκτήσω το πρώτο μου παιδί στις αρχές του ’13. Σε προσωπικό επίπεδο, θα ήθελα να έχω μια ευτυχισμένη οικογένεια και σε επαγγελματικό, να συνεχίσω να κάνω τη δουλειά που αγαπώ στον παιδικό σταθμό. Όνειρό μου είναι να διαβάσουν και να αγαπήσουν πολλά παιδιά τα βιβλία που γράφω.

Η Αθηνά Ρεϊζάκη αυτοσυστήνεται:

Γεννήθηκα το 1974 στον Άγιο Πέτρο του νομού Κιλκίς όπου και μεγάλωσα.
Σπούδασα βρεφονηπιοκομία στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και μετάφραση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
Από το 2000 εργάζομαι σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και ιδρύματα για παιδιά.
Από το 2005 ζω και εργάζομαι στο Δήμο του Κιλκίς.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.