Αρχική Uncategorized "Από την Αισθητική της Τέχνης στη Λογική των Μαθηματικών" στο Μουσείο Ηρακλειδών

"Από την Αισθητική της Τέχνης στη Λογική των Μαθηματικών" στο Μουσείο Ηρακλειδών

Το Μουσείο Ηρακλειδών, μετά την ευρεία και ενθουσιώδη αποδοχή του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Τέχνη και Μαθηματικά» από την εκπαιδευτική κοινότητα, καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεχίζει την διεξαγωγή του και κατά τους θερινούς μήνες, απευθυνόμενο σε οργανωμένες ομάδες παιδιών Δημοτικού, από Δήμους, Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων, Εκπαιδευτήρια κλπ.
Τα παιδιά, απαλλαγμένα από το άγχος των καθημερινών υποχρεώσεών τους, θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα ευχάριστο βιωματικό ταξίδι από τον κόσμο της Τέχνης στον κόσμο της Λογικής και των Μαθηματικών.

Όλη η παρουσίαση γίνεται σε πλαίσιο διαλόγου και ενεργής συμμετοχής των παιδιών με παράλληλη προβολή σχετικού οπτικοακουστικού υλικού και χρήση διαδραστικών εκθεμάτων. Ο κύκλος περιλαμβάνει τρεις βασικές δραστηριότητες:

α) Σχήματα, συμμετρίες και γεωμετρικά μοτίβα.

α1) Σχήματα: Με τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, (τα οποία έχουν στη διάθεσή τους σε διάφορα υλικά), να τα περιεργασθούν και να ανακαλύψουν βασικές ιδιότητές τους. Στη συνέχεια τα ταξινομούν με βάση αυτές τις ιδιότητες και τα αντιστοιχίζουν με τις ονομασίες τους. Τέλος, αναγνωρίζουν αυτά τα σχήματα σε κατάλληλα επιλεγμένους εικαστικούς πίνακες και συνθέτουν εικαστικές μορφές, χρησιμοποιώντας αυτά τα γεωμετρικά σχήματα.

α2) Συμμετρίες και γεωμετρικά μοτίβα: Με τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν διαισθητικά, μέσα από ένα πλήθος ειδικά επιλεγμένων εικαστικών πινάκων, εκείνα τα έργα που διαθέτουν συμμετρίες. Στη συνέχεια διακρίνουν τα διαφορετικά είδη συμμετριών και συμπληρώνουν ελλιπή γεωμετρικά σχήματα που διαθέτουν συγκεκριμένες συμμετρίες. Έτσι, κατανοούν τη μαθηματική έννοια της συμμετρίας και επιχειρούν να διατυπώσουν ορισμούς. Τέλος, αναγνωρίζουν συμμετρίες σε δοσμένα γεωμετρικά μοτίβα, τα οποία συμπληρώνουν και επεκτείνουν.

β) Λόγοι, αναλογίες, ομοιότητα

Με τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία: Να κατανοήσουν την έννοια του λόγου και της αναλογίας σε γεωμετρικά σχήματα που τους παρέχονται σε διάφορα υλικά και να αναγνωρίσουν διαισθητικά, μέσα από ένα πλήθος ειδικά επιλεγμένων εικαστικών πινάκων, εκείνους που διαθέτουν αναλογίες. Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας όργανα μέτρησης, ανακαλύπτουν την τιμή του λόγου μέσα από τις χαρακτηριστικές αναλογίες των γεωμετρικών σχημάτων που εικονίζονται στα έργα τέχνης που τους δίδονται για εξέταση. Αλλάζοντας την τιμή του λόγου θα μεγεθύνουν ή θα σμικρύνουν γεωμετρικά σχήματα.

γ) Μουσική και Αριθμητική

Με τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές ανακαλύπτουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην τέχνη της μουσικής και την αριθμητική. Καλούνται να ακούσουν μουσικά κομμάτια και να ανακαλύψουν τις έννοιες της μελωδίας, της αρμονίας και του ρυθμού στην τέχνη της μουσικής. Εμπλέκονται σε βιωματικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ασκούνται στο στοιχειώδη έλεγχο της φωνής τους καθώς και ποικίλων μουσικών οργάνων, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του ήχου: ένταση, οξύτητα, χροιά και διάρκεια. Μέσα από ευχάριστα παιχνίδια με επιλεγμένα μουσικά κομμάτια, ανακαλύπτουν την έννοια του ρυθμού και την οργάνωση του χρόνου στη μουσική. Συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια με κρουστά, στα οποία παίζουν με τους αριθμούς, απαριθμούν και συγκρίνουν αριθμητικές αξίες. Ασκούνται στην ισόποση υποδιαίρεση του χρόνου και εμπλέκονται σε βιωματικές δραστηριότητες άμεσων συγκρίσεων της διάρκειας των ήχων, χρησιμοποιώντας το μετρονόμο ως όργανο-μέτρο αναφοράς. Έρχονται σε επαφή με μουσικές από διάφορους πολιτισμούς, τις οποίες παρακινούνται να συσχετίσουν και να συγκρίνουν, αναγνωρίζουν τα μουσικά όργανα που κυριαρχούν σ’ αυτές, και ανακαλύπτουν το ρόλο της τέχνης ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με το μονόχορδο του Πυθαγόρα και, καθώς μετακινούν τον καβαλάρη, παρατηρούν τον ήχο που παράγεται κάθε φορά. Ασκούν τη μουσική τους αντίληψη προσπαθώντας να διακρίνουν και αναπαράγουν σύμφωνες και διάφωνες μουσικές συνηχήσεις και εισάγονται έμπρακτα στην έννοια της αρμονίας. Ενθαρρύνονται να αντιστοιχίσουν τη μουσική συμφωνία-διαφωνία (σχέση) των ήχων με τη θέση του καβαλάρη και να μεταφράσουν αυτές σε σχέσεις μεταξύ αριθμών.

INFO
Διεξαγωγή προγράμματος: από Δευτέρα έως Παρασκευή πρωί, κατόπιν συνεννοήσεως

Διάρκεια: δύο ώρες

Ελάχιστος αριθμός ατόμων : 15

Κόστος συμμετοχής: 10€/άτομο

Συνοδοί: δωρεάν

Κρατήσεις - Πληροφορίες: Ελένη Νομικού, τηλ.: 210 3461981, 6947.277.697
Δευτ.-Παρ. 9:00-13:00 / enomikou@herakleidon-art.gr

--------------------------------------------------------------------------------

ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ
Ηρακλειδών 16, 118 51 Θησείο / 210 34 61 981
Στάση Μετρό: Θησείο
www.herakleidon.com - info@herakleidon-art.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.