Αρχική Infokids Υγεία Μύθοι και αλήθειες: Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα;

Μύθοι και αλήθειες: Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα;

Πώς μπορείτε να ξέρετε αν τα γνωμικά που σας «δίδασκαν» οι γιαγιάδες σας είναι αλήθεια ή ψέματα; Πρόκειται για απόψεις που επαληθεύονται επιστημονικά ή για λαϊκές προκαταλήψεις. Οι επιστήμονες ευτυχώς έχουν πλέον όλες τις απαντήσεις στα εύλογα αυτά ερωτήματα και μπορούν να μας δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Μετά από κάθε γεύμα πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον δύο ώρες πριν κολυμπήσετε.
Αλήθεια
Η απόδειξη: Μπορεί μισή ώρα να είναι αρκετή ώστε το στομάχι να «αδειάσει» από τα περισσότερα είδη τροφών. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και για το αλκοόλ, καθώς και τις τροφές που είναι πλούσιες σε λίπη και πρωτεΐνες, οι οποίες «χρειάζονται» έως και τρεις ώρες για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Με γεμάτο στομάχι οι πιθανότητες ανακοπής εξαιτίας της απότομης πτώσης θερμοκρασίας αυξάνονται. Σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης, και εφόσον είστε σε καλή φυσική κατάσταση, μπορείτε να μπείτε στο νερό.
Δώστε προσοχή: Το κολύμπι μετά το φαγητό είναι επικίνδυνο. Αν το τολμήσετε και νιώσετε κράμπες στο στομάχι ή αίσθημα εμετού θα πρέπει να απομακρυνθείτε από το νερό άμεσα.

Αν κάθεστε πολύ κοντά στην τηλεόραση, θα βλάψετε την όρασή σας.
Μύθος.
Η απόδειξη: Η μικρή απόσταση από την τηλεόραση μπορεί να κουράσει τα μάτια, αλλά δεν τα βλάπτει περισσότερο από ό,τι το διάβασμα ή η πολύωρη χρήση υπολογιστή. Μια πρόσφατη μάλιστα έρευνα του Πανεπιστημίου του Νάσβιλ απέδειξε και επιστημονικά πως ένα παιδί, ακόμη και αν καθίσει επί 16 ώρες ένα μέτρο μακριά από την τηλεόραση, η όρασή του δεν επηρεάζεται. Το να κοιτάζετε οποιοδήποτε αντικείμενο από πολύ κοντινή απόσταση αναγκάζει τους μυς του ματιού να συσταλούν, με αποτέλεσμα να κουράζονται ή σε σπάνιες περιπτώσεις να εξασθενούν. Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι πονοκέφαλο. Το γνωμικό αυτό, που συνήθως επιστρατεύουν οι μεγαλύτεροι στα παιδιά, προφανώς πηγάζει από τη δική τους όραση που αρχίσει να εξασθενεί.

Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα.
Αλήθεια.
Η απόδειξη: Όπως όλα τα φρούτα, έτσι και το μήλο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τα οποία, όπως έχει αποδειχθεί επιστημονικά, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου αλλά και εμφράγματος. Επιπλέον, τα μήλα είναι μία από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών, που μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και σας βοηθούν να χάσετε βάρος καθώς όχι μόνο δίνουν λίγες θερμίδες, αλλά και προκαλούν μεγαλύτερο κορεσμό. Είναι προφανές πως αυτή η παροιμία δεν κυριολεκτεί αλλά το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Τρώτε όσα περισσότερα φρούτα μπορείτε και στη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία. Μ’ αυτό τον τρόπο εφοδιάζετε τον οργανισμό σας με τη μεγαλύτερη πιθανή γκάμα θρεπτικών ουσιών και πολλές απαραίτητες βιταμίνες. 5-9 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών σε διάφορα χρώματα είναι ό,τι πρέπει.

Στα γυάλινα μπουκάλια πολλές φορές, συγκεντρώνονται επικίνδυνα βακτήρια.
Αλήθεια.
Η απόδειξη: Η άποψη αυτή ισχύει μόνο αν δεν πλένετε το μπουκάλι τακτικά. Μόλις αδειάσει το μπουκάλι θα πρέπει να ξεπλυθεί πολύ καλά. Σύμφωνα με μια έρευνα του Νοσοκομείου John Hopkins στη Βαλτιμόρη, τα βακτήρια που βρίσκονται ούτως ή άλλως στο νερό αλλά και στη στοματική κοιλότητα εισχωρούν στο μπουκάλι και δημιουργούν ένα πηχτό στρώμα, το οποίο ονομάζεται βιοφίλτρο, στο στόμιό του και στα τοιχώματα. Όταν το μπουκάλι δεν ξεπλένεται, τα βακτήρια αυτά έχουν όλο το χρόνο να πολλαπλασιαστούν. Καλό είναι να πλένετε το μπουκάλι με σαπούνι και να το ξεπλένετε με ζεστό νερό. Επίσης, καλό είναι να κρατάτε τα μπουκάλια στο ψυγείο όταν τα γεμίζετε.

Τα καρότα βελτιώνουν την όραση.
Αλήθεια
Η απόδειξη: Τα καρότα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α. Η έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης, σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να ευθύνεται ακόμη και για τύφλωση.

Τρώτε σπανάκι για σιδερένια μπράτσα.
Μύθος
Η απόδειξη: Έρευνες έχουν δείξει πως οι μύες χρειάζονται κάποιες συγκεκριμένες ποσότητες σιδήρου για την παραγωγή ενέργειας. Ωστόσο η πρωτεΐνη είναι εκείνη που «πρωταγωνιστεί» στο χτίσιμο των μυών. Ακόμη και αν θεωρήσουμε πως ο σίδηρος μπορεί να κάνει θαύματα για την επίτευξη ενός γραμμωμένου σώματος, η αλήθεια είναι πως το κρέας είναι καλύτερη πηγή σιδήρου από το σπανάκι. Μάλιστα ο σίδηρος που προέρχεται από τα ζωικά προϊόντα απορροφάται δύο φορές καλύτερα από εκείνον των λαχανικών. Πάντως, το σπανάκι είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.