- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Νέα έρευνα του υπουργείου Παιδείας λίγο πριν τις αλλαγές στο Λύκειο

Εν αναμονή των αλλαγών που θα διαμορφώσουν το “νέο λύκειο”, το υπουργείο Παιδείας δίνει στη δημοσιότητα μια έρευνα, που θα αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο την αφορμή των επικείμενων αλλαγών. Έτσι, το σχέδιο της Θάλειας Δραγώνα, που είχε προακλέσει αντιδράσεις με την κατάταξη της Ιστορίας στα προαιρετικά μαθήματα, έχει εγκαταλειφτεί στο μεγαλύτερο βαθμό. Οι νέες αλλαγές θα τεθούν ως απόρροια της απαίτησης γονιών και μαθητών. Για παράδειγμα, ο τρόπος διδασκαλίας στο λύκειο ευνοεί την απομνημόνευση και την αποστήθιση κρίνει ένα ποσοστό 86,5% των ελληνικών οικογενειών, γεγονός το οποίο πρέπει να αλλάξει.

Η έρευνα έγινε πανελλαδικά σε ένα δείγμα 2000 ατόμων και χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικά κονδύλια.

Η έρευνα αναλυτικά

Σ’ αυτήν, το 48, 9 % του δείγματος, απαντάει ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα του λυκείου σήμερα δεν προάγουν την δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών και ένα 54,8% ότι δεν προετοιμάζουν τους μαθητές γα το μέλλον τους.

Στην έρευνα του υπουργείου Παιδείας, ένα 62,4% των ερωτηθέντων εκφράζουν την άποψη ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι «σίγουρα και μάλλον επιλογής», ενώ ένα 37% τα χαρακτηρίζει «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτικά».

Ποσοστά που ξεπερνούν το 50% των ερωτηθέντων κατατάσσουν στην κατηγορία του «σίγουρα και μάλλον επιλογής» τα μαθήματα των πολιτικών επιστημών, δεύτερης ξένης γλώσσας, μουσικής, εικαστικών.

Αντιθέτως, ένα 88,9% του δείγματος κατατάσσει στην κατηγορία «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτική» την διδασκαλία της Ιστορίας, μαζί με τα άλλα μαθήματα υποδομής (Μαθηματικά, φυσική, χημεία, αρχαία και νέα ελληνκά, βιολογία κ.α.)

Αλλάζει το εξεταστικό σύστημα

Η αναποτελεσματικότητα του σχολικού προγράμματος οδηγεί στην παραπαιδεία κρίνει το 50% του δείγματος, ενώ ένα ποσοστό 33,2% απαντάει ότι το φαινόμενο αυτό θα μειωθεί εάν αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Ένα 73,3% των ελληνικών οικογενειών θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκείνο που πραγματικά θέλουν και όχι να επιλέξουν τα σπουδές τους με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Επίσης ένα 67% κρίνει ότι οι εισακτέοι στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, είναι περισσότεροι από όσους «αντέχει» η χώρα.

Τέλος, ένα ποσοστό του δείγματος που ξεπερνάει το 40% κρίνουν αναποτελεσματική την μορφή της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης της χώρας και ζητούν αναβάθμιση της.