Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Νηστεία: Μας αδυνατίζει ή μας παχαίνει;

Νηστεία: Μας αδυνατίζει ή μας παχαίνει;

Πολλά άτομα έχουν στο μυαλό τους την περίοδο της Σαρακοστής ως ευκαιρία για αποτοξίνωση και παράλληλα ως τρόπο να χάσουν τα περιττά κιλά που έχουν πάρει τον τελευταίο καιρό και με τίποτα δεν μπορούν να διώξουν. Η νηστεία όμως έχει αποδειχθεί πολλές φορές ότι δεν είναι σύμμαχός μας στην προσπάθεια απώλειας βάρους αλλά εχθρός μας αν δεν είμαστε αρκετά προσεκτικοί. Συγκεκριμένα:
Θαλασσινά. Παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη περίοδο της νηστείας καθώς απουσιάζει το κρέας. Αυτό δεν θα λέγαμε πως είναι κακό αρκεί βέβαια να είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο που επιλέγουμε να τα μαγειρέψουμε. Αποφύγετε επιλογές όπως καλαμαράκια τηγανιτά, προϊόντα κονσέρβας με σάλτσες και προτιμήστε να τα καταναλώσετε ψητά με λίγο ελαιόλαδο ή μαγειρευμένα με λαχανικά (σουπιές σπανάκι, καλαμαράκι γεμιστό με λαχανικά).
Ζυμαρικά, πατάτες, ρύζι. Τα τρόφιμα στην περίοδο της νηστείας αποτελούνται κατά κύριο λόγο από υδατάνθρακες και λίπη. Τα ζυμαρικά, οι πατάτες και το ρύζι γίνονται πλέον το κύριο συστατικό του γεύματος και δεν συνοδεύουν απλά το πιάτο μας. Ριζότο με γαρίδες, πατατοσαλάτα και μακαρονάκι με χταπόδι είναι μόνο μερικά παραδείγματα. Αποφύγετε αυτό το λάθος δίνοντας στα λαχανικά μία θέση στο τραπέζι σας (σαλάτες, φασολάκια, λαχανόρυζο, σπανακόρυζο, σούπες λαχανικών) περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση ζυμαρικών, ρυζιού και πατάτας. Τα τρόφιμα αυτά συχνά μας οδηγούν σε υπερκατανάλωση καθώς δεν είναι ικανά να προκαλέσουν κορεσμό στον ίδιο βαθμό με το κρέας το οποίο την περίοδο αυτή απουσιάζει από τη διατροφή μας. Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε ζυμαρικά ολικής άλεσης, αναποφλοίωτο ρύζι και πατάτες που καταναλώνονται με τη φλούδα τους, έτσι θα χορτάσετε αποφεύγοντας την υπερκατανάλωση και της περιττές θερμίδες.
Όσπρια. Τα όσπρια έχουν μία ξεχωριστή θέση στο τραπέζι μας και όχι άδικα. Τα όσπρια είναι ιδιαίτερα θρεπτικά και μαζί με τα θαλασσινά προσφέρουν στον οργανισμό την απαραίτητη πρωτεΐνη. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία οσπρίων ώστε να καλυφθούν όλες οι γευστικές προτιμήσεις και με αρκετές επιλογές στον τρόπο μαγειρέματος. Τα όσπρια είναι μία καλή επιλογή για το διαιτολόγιο σας αλλά χρειάζεται μέτρο στο λάδι που χρησιμοποιείται κατά το μαγείρεμα.
Snack. Οι επιλογές των snack κατά την περίοδο της νηστείας είναι συνήθως υγιεινές (π.χ. χαλβάς, φρυγανιές με ταχίνι ή μέλι, κριτσίνια, χορτόπιτες). Οι υγιεινές επιλογές παρ’ όλα αυτά μπορούν να κρύβουν αρκετές θερμίδες (π.χ. χαλβάς, ταχίνι, λάδι) με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους μας αν δεν προσέξουμε την ποσότητα που καταναλώνουμε καθημερινά.
Αυτή τη Σαρακοστή προμηθεύστε τον οργανισμό σας με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και όχι με περιττά κιλά.

Μουστούλας Αριστείδης
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιλέγω…Διατροφή
Κέντρο Διατροφικής Υποστήριξης
Λ. Πεντέλης 12-14, Χαλάνδρι
Τηλ. 210 6836928
www.epilegodiatrofi.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.