Αρχική InfoMommy Σχέσεις Οι απαιτήσεις στην αγορά εργασίας και η σύνταξη ενός πετυχημένου βιογραφικού

Οι απαιτήσεις στην αγορά εργασίας και η σύνταξη ενός πετυχημένου βιογραφικού

Οι σωστές κινήσεις κατά την εξεύρεση εργασίας και η σύνταξη ενός πετυχημένου βιογραφικού αποτελούν ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα στη σημερινή αγορά εργασίας. Εμείς μιλήσαμε γι' αυτό το σημαντικό ζήτημα με τον κ. Γιώργο Παπατριανταφύλλου, Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων κʼ Σύμβουλο Επικοινωνίας Kiss Fm, ο οποίος διδάσκει Διοίκηση Επιχειρήσεων σε στελέχη επιχειρήσεων και σας παρουσιάζουμε βήμα βήμα τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε για να έρθετε ένα βήμα πιο κοντά στην πολυπόθητη πρόσληψη.

Η αγορά εργασίας απαιτεί από τον υποψήφιο στρατηγική

Απαντήστε με σαφήνεια, ποια είναι η εργασία την οποία θέλετε να κάνετε.
Σκεφτείτε πως η επιλογή σας μπορεί να διαρκέσει για όλη την υπόλοιπη ζωή σας.
Ένα από τα βασικά στοιχεία που απουσιάζει από τον επαγγελματικό προσανατολισμό, ειδικά στη χώρα μας, είναι η ικανότητα του εκπαιδευτικού συστήματος να αναδείξει το επαγγελματικό όραμα κάθε μαθητή.

Αυτό σημαίνει πως όλος ο μηχανισμός της εκπαίδευσης, δεν οδηγεί τον μαθητή στο να αντιληφθεί τι είναι αυτό για το οποίο «καίγεται» επαγγελματικά.

Εάν για παράδειγμα ένας εκπαιδευτικός θέσει τους κατάλληλους προβληματισμούς σε έναν μαθητή και τον βοηθήσει να οραματιστεί το επάγγελμα αυτό το οποίο τον ενδιαφέρει, τον αφορά και πιστεύει ότι έχει γεννηθεί γι' αυτό, τότε σίγουρα ο μαθητής αυτός θα μετατραπεί σε έναν ικανό – καταρτισμένο και άξιο επαγγελματία.

Ένας καθηγητής σε Αμερικανικό Πανεπιστήμιο πραγματοποιεί την ακόλουθη ερευνητική διαδικασία με τους φοιτητές του.

Θέτουν σε εργαζόμενους το εξής ερώτημα.

« Εάν απόψε, σε ένα τυχερό παιχνίδι, κερδίσετε ένα εκατομμύριο δολάρια, αύριο θα συνεχίζατε στο ίδιο επάγγελμα ;»

Η συντριπτική πλειοψηφία, απαντούν πως: OXI .

Σαφής ένδειξη πως δεν απασχολούνται με το επάγγελμα το οποίο τους αρέσει και αγαπούν και εάν αποκτήσουν οικονομική άνεση θα ασκήσουν αμέσως το επάγγελμα το οποίο πάντα τους εξέφραζε .

Δείγμα πως επί της ουσίας εργάζονται χωρίς όρεξη, αλλά πιεζόμενοι ψυχολογικά με πολλές αρνητικές επιπτώσεις στους ίδιους, στην εργασία τους και στο κοινωνικό περιβάλλον .

Η επιχείρηση δεν παίρνει την απαιτούμενη αποδοτικότητα, ο εργαζόμενος είναι αν όχι δυστυχισμένος, συμβιβασμένος και η κοινωνία στερείται τις υπηρεσίες ενός αποτελεσματικού επαγγελματία εάν αυτός βρισκόταν στη θέση που ονειρευόταν.

Συμβουλές για κατάλληλη επιλογή καριέρας.

Γνωριμία με τον χώρο.
Αναζητήστε πληροφορίες για τον τομέα που επιλέγετε να εργαστείτε.
Γνωρίστε τον όσο καλύτερα μπορείτε.
Εντοπίστε τους οργανισμούς στον τομέα εργασίας που επιλέγετε.

Τα στοιχεία
Δημιουργήστε ένα αρχείο με τη λίστα των εταιρειών που έχουν ως αντικείμενο την εργασία που έχετε επιλέξει.

Η αγορά εργασίας αναζητά στελέχη που διαθέτουν πέραν των τυπικών προσόντων μία σειρά από ικανότητες και δεξιότητες.

Τα στοιχεία της προσωπικότητάς σας πρέπει να μπορείτε να τα «πουλάτε» με τον καλύτερο τρόπο.

Σχεδιάστε στρατηγικά την επικοινωνία σας κάθε φορά που αναζητάτε εργασία.
Γιατί πηγαίνετε σε ένα επαγελματικό ραντεβού. Τι πρέπει να πετύχετε; Η κεντρική αποστολή σας πρέπει να σας οδηγεί διαρκώς.

Τα περιζήτητα στοιχεία της προσωπικότητας

Οργανωτική ικανότητα
Ομαδικό πνεύμα
Διαπραγματευτική ικανότητα
Ευχέρεια λόγου – ρητορία
Στυλ και σύνολο εμφάνισης
Ηγετικές ικανότητες
Δαχειριστής χρόνου
Αποτελεσματικότητα
Αλτρουισμός
Σεβασμός
Ήθος και πάθος
Καινοτομία
Καλός ακροατής

Πώς αναζητούν στελέχη οι εταιρείες;

Με αγγελίες
Από συγκέντρωση βιογραφικών
Από το εσωτερικό δίκτυο των στελεχών (γνωστοί στελεχών ή συγγενείς )
Μέσω εταιρειών συμβούλων εργασίας που έχουν ως εργασία την εξεύρεση του κατάλληλου προσωπικού για την κατάλληλη θέση και εταιρεία

Η ανάλυση των αγγελιών
Κάθε σωστά οργανωμένη επιχείρηση έχει μία σαφέστατη εικόνα για το στέλεχος που αναζητά και στη λογική αυτήν είναι διαμορφωμένη η ανακοίνωση – αγγελία.
Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν πολύ καλά πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρουν το κατάλληλο στέλεχος . Για το λόγο αυτόν συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις – βιογραφικά.

Κοιτάζοντας την αγγελία
Ο σχεδιασμός της ανακοίνωσης – αγγελίας γίνεται με τρόπο τέτοιον ώστε να τραβά την προσοχή των υποψηφίων.
Κάθε άνθρωπος αφιερώνει 1 – 1,5 sec σε κάθε αγγελία και μετά φεύγει στην επόμενη .

Όταν η αγγελία απωθεί
Η αγγελία είναι σχεδιασμένη ώστε να διώχνει τα βλέμματα αυτών που δεν επιθυμεί.
Υπογραμμίζοντας προσόντα τυπικά. Π.χ σύνθετοι τίτλοι σπουδών .
Αναφορές του τύπου η θέση απαιτεί πολλά ταξίδια εκτός Ελλάδος περισσότερες από 20 ημέρες το μήνα.

Στην αγγελία, προσέξτε...
Ποιαείναι η εταιρεία και αναζητήστε πληροφορίες γι' αυτήν.
Προσπαθήστε να εικονοποιήσετε το στέλεχος που επιθυμεί η επιχείρηση.
Εάν η θέση που αναφέρεται σας ταιριάζει.
Οι φράσεις « ..ο ιδανικός υποψήφιος θα πρέπει να διαθέτει ...» και «η γνώση ...θα θεωρηθεί πρόσθετο πλεονέκτημα» δηλώνουν επιχείρηση με ελαστική στάση στα προσόντα του υποψήφιου .
« Ικανοποιητικές αποδοχές..» σημαίνει μισθό στον μέσο όρο.

Το Ανθρώπινο Δυναμικό
Αυτό που κάνει τις επιχειρήσεις να ξεχωρίζουν είναι το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Η σωστή επιλογή στελεχών είναι ένα κρισιμότατο κομμάτι σε κάθε εταιρεία.

Σύμβουλοι προσλήψεων
Ειδικεύονται στο να προσλαμβάνουν στελέχη σύμφωνα με τις ανάγκες και προδιαγραφές του εργοδότη.
Η εγγραφή σε γραφείο εύρεσης εργασίας είναι μία αποτελεσματική μέθοδος εύρεσης εργασίας.

Το Βιογραφικό

Στείλτε το βιογραφικό σας στον κατάλληλο άνθρωπο.
Μαζί με το βιογραφικό στέλνετε πάντα και μία διαβιβαστική επιστολή.
Κρατήστε αρχείο από όλες τις αποστολές των βιογραφικών σας.

Το βιογραφικό μας περιγράφει όχι μόνο τον επαγγελματικό μας εαυτό αλλά και την προσωπικότητά μας.
Το βιογραφικό αποτελεί την πρώτη επαφή με την εταιρεία και δημιουργεί την πρώτη εντύπωση.
Βιογραφικό κακογραμμένο, κόβεται στην πρώτη διαλογή.

Το καλογραμμένο βιογραφικό εστιάζει σε αυτά που ιδιαίτερα η εταιρεία ζητά.
Άρα πρέπει να διαμορφώνεται το βιογραφικό ανάλογα με την εταιρεία.


Τα στάδια της διαδικασίας πρόσληψης

Αναζήτηση στελεχών με αγγελία ή άλλη μέθοδο.
Συγκέντρωση βιογραφικών και πρώτη διαλογή.
Οι προκρινόμενοι από την πρώτη διαλογή συμμετέχουν σε τεστ ή άλλες διαδικασίες.
Δεύτερη διαλογή, από την ανάλυση των τεστ.
Οι προκρινόμενοι συμμετέχουν σε κύκλους συνεντεύξεων. Επιλέγονται οι τελικοί υποψήφιοι και προσφέρονται οι θέσεις.

Σκεφτείτε πως με το βιογραφικό σας πρέπει να τραβήξετε την προσοχή αυτού που το μελετά. Επίσης πως πρέπει να συνεχίσει να ασχολείται μαζί σας.
Πρέπει μέσα στις δύο σελίδες να τον κάνετε να σας γνωρίσει .
Σκεφτείτε πόσα ακόμα βιογραφικά έχουν κατατεθεί για την ίδια θέση.

Σύνταξη βιογραφικού
Το βιογραφικό πρέπει να χωρά σε μία σελίδα Α4 το πολύ σε δύο.
Ποτέ να μην είναι κάτω από μισή σελίδα.
Δώστε τις πληροφορίες θεματικά π.χ εργασιακή εμπειρία / σπουδές.

Ξεκινήστε από το παρόν πρός το παρελθόν.
Αφήνετε κενά και περιθώρια. Ξεκουράζεται το μάτι στην ανάγνωση.
Η σελίδα να μην είναι πυκνογραμμένη.
Μην χρησιμοποιείτε εξειδικευμένη ορολογία.

Διαφοροποιήστε το βιογραφικό σας ανάλογα με τη θέση που διεκδικείτε κάθε φορά.
Από εταιρεία σε εταιρεία υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες.
Μην αναφέρετε ποτέ ψευδή στοιχεία.

Η δομή του βιογραφικού
Προσωπικά στοιχεία
Εργασιακή εμπειρία
Σπουδές
Πρόσθετη εκπαίδευση (σεμινάρια / μετεκπαιδεύσεις )
Στρατιωτικές υποχρεώσεις
Ξένες γλώσσες
Επαγγελματικά ή επιστημονικά σωματεία
Γενικά ενδιαφέροντα και εξω – επαγγελματικές δαρστηριότητες
Λοιπά προσόντα
Συστατικές επιστολές

Η εργασιακή εμπειρία πρέπει να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο χώρο συγκριτικά με τα άλλα θέματα
Σκεφτείτε και γράψτε σαν στέλεχος
Όχι εκτενείς αναφορές
Εξωεπαγγελματικές δραστηριότητες
Είναι σημαντικό θέμα γιατί προσδίδει πλούσια στοιχεία για την προσωπικότητα του υποψηφίου

Συστατικές επιστολές
Στην Ελλάδα οι περισσότερες εταιρείες αξιολογούν θετικά τις συστατικές επιστολές .

Διαβιβαστική επιστολή
Απαραίτητο συνοδευτικό του βιογραφικού. Είναι μία συμπληρωματική επιστολή.
Περιλαμβάνει
Σύντομη εξήγηση του γιατί διεκδικείτε τη θέση.
Πώς μάθατε για τη θέση.
Αναφορά στο ότι σας ενδιαφέρει η θέση και γιατί.
Προτερήματά σας σχετικά με τη θέση.

Τα Ψυχομετρικά Τεστ
Χρησιμοποιούνται κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή αξιολόγησης.

Τεστ Ικανοτήτων ( ability tests )
Τεστ έμφυτης προδιάθεσης ή ταλέντων ( aptitude tests )
Τεστ προσωπικότητας

Προετοιμασία για τα Τεστ
Συνήθως είναι πολλαπλών επιλογών.
Απαιτείται η γρήγορη αντίδρασή σας .
Ξεκουραστείτε καλά πριν από οποιοδήποτε ψυχομετρικό τεστ.
Ακούστε και διαβάστε καλά την εκφώνηση κάθε ερώτησης.
Στα τεστ προσωπικότητας να είστε ειλικρινής.
Στα τεστ προσωπικότητας δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απαντήσεις και μην προασπαθείτε να μαντέψετε την απάντηση που θα αρέσει.

Εάν δεν γνωρίζετε μία απάντηση προχωρήστε στην επόμενη.
Κάθε τεστ είναι σχεδιασμένο χρονικά να απαντηθεί από κάποιον άριστο στη λήξη του χρόνου.
Μην απαντάτε στην τύχη.

Η συνέντευξη
Το καθοριστικό στάδιο
Έχετε κληθεί γιατί πιστεύεται πως διαθέτετε τα προσόντα.
Εάν οι πιθανότητες πρόσληψης ήταν 1 / 500 όταν στείλατε βιογραφικό στη συνέντευξη είναι 1/20 έως 1/6 .

Να είστε στην ώρα σας.
Περιποιημένοι
Προετοιμασμένοι
Ειλικρινείς

Τι δεν πρέπει να κάνετε:
Να έχετε άγχος – νευρικότητα.
Να υποκρίνεστε.
Να λογομαχείτε.

Τι πρέπει να κάνετε
Να ακούτε.
Να κοιτάτε στα μάτια.
Να μιλάτε λίγο και εύστοχα.
Στυλ και προσωπικότητα.
Να εντυπωσιάσετε.
Image Making.
Nα έχετε στρατηγική
Να δείξετε ενδιαφέρον
Να δείξετε πληροφορημένοι για την εταιρεία

Στήσιμο στη συνέντευξη

Σωματική επικοινωνία
Οπτική επαφή
Χαμογελάτε
Προσέξτε την πρώτη εντύπωση
Κάντε τους άλλους να νιώσουν ευχάριστα
Απλότητα – ευγένεια – προσιτοί
Καθίστε άνετα, χαλαρά αλλά όχι με οικειότητα
Αποφύγετε τις νευρικές κινήσεις

Τα προσόντα του υποψήφιου

Διοικητικές ικανότητες = να παρακινεί τους άλλους / οργανωτικότητα / πειθώ / επιρροή .
Επαγγελματικές ικανότητες = γνώση / ανάλυση δεδομένων / να μιλά με ευχέρεια / επικοινωνιακές δεξιότητες.
Επιχειρησιακές ικανότητες = να γνωρίζει από στόχους / προγράμματα / καινοτόμος / να παίρνει αποφάσεις.
Επικοινωνιακές ικανότητες
Ικανότητες Ομαδικής εργασίας
Ηγετικές ικανότητες

Πού δίνουν βάρος οι εργοδότες;

Στην εμπειρία
Τα προσόντα
Την εμφάνιση του βιογραφικού
Την επαγγελματική ιστορία
Πνεύμα ομαδικότητας
Σχετικότητα με την επιδιωκόμενη εργασία
Ικανότητες επικοινωνίας
Ποικιλία προσόντων

Τα σημεία που ενοχλούν τους εργοδότες

Η μικρή επαγγελματική εμπειρία
Η θεωρητική και όχι πρακτική εμπειρία
Επαγγελματικό ιστορικό άσχετο με την θέση
Διακεκομμένο επαγγελματικό ιστορικό
Απουσία ενθουσιασμού
Ασαφές βιογραφικό
Κακή δομή βιογραφικού
Απουσία ακαδημαϊκής γνώσης

Μελέτη: Γιώργος Παπατριανταφύλλου
Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων κʼ Σύμβουλος Επικοινωνίας Kiss Fm
Διδάσκει Διοίκηση Επιχειρήσεων σε στελέχη επιχειρήσεων.

Συγγραφέας των βιβλίων:

1. Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ..

2. Εταιρική Εικόνα , εκδόσεις Σταμούλης , 2011

www.papatriantafillou.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.