Οι ερευνητές μελέτησαν μια ομάδα νεαρών μαθητών της Μεταφραστικής Ακαδημίας των Σουηδικών Ενόπλων Δυνάμεων στην Ουψάλα, οι οποίοι καλούνται να μάθουν ξένες γλώσσες με πολύ ταχύ ρυθμό, που σπάνια συναντάται σε παρόμοια προγράμματα εκμάθησης. Οι σπουδαστές πρωί και βράδυ, ακόμα και τα σαββατοκύριακα, μαθαίνουν εντατικά ξένες γλώσσες.
Για να έχουν μέτρο σύγκρισης, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν και μια δεύτερη ομάδα ελέγχου από σπουδαστές της ιατρικής, οι οποίοι επίσης μελετούσαν εντατικά, αλλά χωρίς να μαθαίνουν ξένες γλώσσες. Ενώ οι εγκέφαλοι αυτών των τελευταίων εθελοντών δεν εμφάνισαν καμία άξια λόγου αλλαγή μέσα σε ένα τρίμηνο, αντίθετα οι εγκέφαλοι των υποψήφιων μεταφραστών είχαν διογκωθεί σε συγκεκριμένες περιοχές. Η διόγκωση ήταν πιο αισθητή στον ιππόκαμπο (ο οποίος εμπλέκεται στην μάθηση νέων πραγμάτων και στον προσανατολισμό στο χώρο), καθώς και σε τρεις περιοχές του εγκεφαλικού φλοιού.
Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η νόσος Αλτσχάιμερ εμφανίζεται με καθυστέρηση σε ανθρώπους που είναι δίγλωσσοι ή πολύγλωσσοι στην καθημερινότητά τους.