Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό Ο γιος μου είναι 8 ετών. Πέρσι στη Β΄ δημοτικού άλλαξε σχολείο και δυσκολεύθηκε στην προσαρμογή...

Ο γιος μου είναι 8 ετών. Πέρσι στη Β΄ δημοτικού άλλαξε σχολείο και δυσκολεύθηκε στην προσαρμογή...

Ερώτηση: Καλημέρα και συγχαρητήρια για τη βοήθεια που προσφέρετε. Ο γιος μου είναι 8 ετών. Πέρσι στην Β΄ δημοτικού άλλαξε σχολείο και δυσκολεύθηκε στην προσαρμογή. Δεν έκανε εύκολα φίλους και την ώρα του μαθήματος τις περισσότερες φορές δεν παρακολουθούσε, χωρίς όμως να προκαλεί προβλήματα, με αποτέλεσμα αρκετές φορές να μην έχει σημειώσει τι έχει να κάνει στο σπίτι (διαφορετική τακτική σχολείων απ' ό,τι στα ιδιωτικά όπου σου έστελναν δακτυλογραφημένα όλα όσα είχε να κάνει στο σπίτι). Η δασκάλα σύστησε συμμετοχή σε ομαδικό άθλημα και να του τονώσουμε την αυτοπεποίθηση. Το θέμα των φίλων βελτιώθηκε στο β΄τρίμηνο, ενώ το θέμα της προσοχής και της υπευθυνότητάς του βελτιώθηκε, αλλά όχι αισθητά. Φέτος Γ΄δημοτικού ξεκινήσαμε με άρνηση ως προς τα μαθήματα και την πρώτη μέρα τους δόθηκε φυλλάδιο εργασιών για το σπίτι το οποίο ξέχασε σχολείο. Πώς να τον βοηθήσω γιατί πέρσι ήμασταν αρκετά αυστηροί και παρουσίασε νευρικό τικ προς το τέλος της χρονιάς. Κατά τα άλλα είναι ένα πολύ καλό και συνεργάσιμο παιδί (π.χ. στο παιχνίδι του ή στο σπίτι ή με φίλους και συγγενείς).

Ευχαριστώ πολύ!

Απάντηση
Γεια σας και σας ευχαριστούμε για την ερώτηση που απευθύνατε στο infokids.gr. Κάθε αλλαγή, ισοδυναμεί και με μια απώλεια. Όπως οι ενήλικοι έτσι και τα παιδιά έχουν τους δικούς τους τρόπους να αντιμετωπίζουν τις απώλειες (στη συγκεκριμένη περίπτωση ως απώλεια ορίζουμε την αλλαγή σχολείου). Αυτό που γράφετε ότι «είναι πολύ καλό και συνεργάσιμο παιδί (π.χ. στο παιχνίδι του ή στο σπίτι ή με φίλους και συγγενείς» είναι πολύ σημαντικό και μην κουραστείτε να το επαινείτε για αυτά (και άλλα θετικά χαρακτηριστικά που έχει).

Αυτό που θα σας πρότεινα (αφού τελικά η αυστηρότητα οδήγησε σε μονοπάτια… που δεν βγάζουν κάπου θετικά) είναι το εξής: Βρείτε μια ουδέτερη ώρα – κατά προτίμηση εκτός σπιτιού – και κεράστε το παιδί μια ζεστή σοκολάτα (ή κάτι που θέλει). Μιλήστε ένα τέταρτο για γενικά πράγματα (με σκοπό να χαλαρώσει) κάποια στιγμή ρίξτε ανάλαφρα το θέμα στο τραπέζι. Πείτε κάτι σαν: «Η περασμένη χρονιά στο σχολείο ήταν δύσκολη για σένα. Επειδή τόσο εγώ όσο και ο μπαμπάς ανησυχούσαμε είχαμε υιοθετήσει μια αυστηρή θέση απέναντι σου, ενώ δεν θα έπρεπε. Αυτό που θέλουμε από σένα είναι να μας περιγράψεις πώς αισθάνεσαι που είσαι σε αυτό το σχολείο. Τι προβλήματα αντιμετωπίζεις και τι είδους βοήθεια χρειάζεσαι από εμάς για να μπορέσεις να απολαύσεις τη φετινή χρόνια». Ό,τι σας ζητήσει προσπαθήστε –στο μέτρο του δυνατού – να το εφαρμόσετε. Αν πει: «Με δυσκολεύει να κρατάω σημειώσεις ήταν πιο εύκολο με τις φωτοτυπίες» , πείτε κάτι σαν «Ωραία, όταν γυρίσουμε σπίτι προτείνω να παίξουμε όλοι μαζί ένα παιχνίδι. Ο μπαμπάς θα κάνει το δάσκαλο που θα δίνει τις οδηγίες και εμείς του μαθητές. Θα γράφουμε ότι ακούμε. Πάρτε το ρόλο της μαθήτριας που δεν πρόλαβε να τα σημειώσει όλα και πηγαίνετε κοντά στο παιδί λέγοντας του: Επειδή δεν πρόλαβα να τα γράψω όλα μου δανείζεις το γραπτό σου να συμπληρώσω τα κενά μου;». Ανάλογα παίξτε και διασκεδάστε με διάφορους προβληματισμούς που μπορεί να προκύψουν.

Βοηθήστε το – με λίγα λόγια- να εκφράσει τα υπέρ και τα κατά αυτού του σχολείου καθώς και τα συναισθήματα που έχει για το προηγούμενο σχολείο αλλά και τους δασκάλους του. Πείτε κάτι σαν: «Εμένα μου λείπει η κυρία (το όνομα της δασκάλας ή του δασκάλου) γιατί ήταν πολύ καλός.

Μην κρίνετε με κανέναν τρόπο αυτά που ακούτε από το παιδί. Αν πει για παράδειγμα: «Αυτό το σχολείο είναι βρώμικο» μη φέρετε αντιρρήσεις τύπου «Ναι αλλά έχει μεγάλο προαύλιο». Στόχος είναι να πάρει το παιδί το μήνυμα ότι είναι ασφαλές να σας μιλά χωρίς να φοβάται ότι θα προσπαθήσετε να του αλλάξετε τη γνώμη ή να το ακυρώσετε. Αν κλάψει, πάρτε το αγκαλιά. Αν δεν θέλει να μιλήσει πείτε κάτι σαν: ‘Εντάξει όποτε θελήσεις είμαστε στη διάθεση σου» και αλλάξτε θέμα.

Για να τονωθεί η αυτοπεποίθηση ενός παιδιού αυτό που πάνω απ΄όλα χρειάζεται είναι να του δίνουμε σταθερά το μήνυμα ότι το αγαπάμε και το αποδεχόμαστε για αυτό ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ και όχι για αυτά που ΚΑΝΕΙ Ή ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ.

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

Νάνσυ Ψημενάτου
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Τηλ. 6972.076.562
Ιστοσελίδα: www.understanding-self.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.