Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό Ο γιος μου πηγαίνει στη Β' δημοτικού, αλλά έχει ένα πρόβλημα με την αντιγραφή, είναι πολύ αργός με αποτέλεσμα να τελειώνει τελευταίος ή και μερικές φορές να μην προλαβαίνει...

Ο γιος μου πηγαίνει στη Β' δημοτικού, αλλά έχει ένα πρόβλημα με την αντιγραφή, είναι πολύ αργός με αποτέλεσμα να τελειώνει τελευταίος ή και μερικές φορές να μην προλαβαίνει...

Ερώτηση: Γεια σας, ο γιος μου πηγαίνει στην Β' δημοτικού, αλλά έχει ένα πρόβλημα με την αντιγραφή, είναι πολύ αργός με αποτέλεσμα να τελειώνει τελευταίος ή και μερικές φορές να μην προλαβαίνει να τελειώσει, επίσης τα γράμματά του είναι χάλια στην αντιγραφή ενώ στην ορθογραφία είναι πολύ καλύτερα. Τι να κάνω να τον βοηθήσω?

Ευχαριστώ

Απάντηση: Αρχικά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η αντιγραφή θεωρείται μια γνωστική διαδικασία πιο περίπλοκη και απαιτητική από την ανάγνωση και την γραφή καθ’ υπαγόρευση. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν το παιδί αντιγράφει, καλείται πρώτα να διαβάσει το κείμενο και μετά να επαναλάβει αυτό που διάβασε καθώς το γράφει, σαν να κάνει υπαγόρευση στον εαυτό του.
Είναι λοιπόν εν μέρει κατανοητό γιατί ο γιος σας δυσκολεύεται. Τα άσχημα γράμματα επίσης πιθανότατα να οφείλονται στην βιασύνη του να προλάβει όταν η αντιγραφή γίνεται στην τάξη όπου έχει περιορισμένο χρόνο.
Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέψετε τη δυσκολία του, αντίθετα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας σε ορισμένα σημεία. Θεμιτό θα ήταν να παρατηρήσετε την στάση του παιδιού όταν γράφει. Είναι ιδιαίτερα κινητικός; Πώς κρατάει το μολύβι του; Πώς είναι η φορά των γραμμάτων του; Κανονική ή ανάποδη; Αυτά τα στοιχεία μπορεί να σας οδηγήσουν σε μια περαιτέρω αξιολόγηση από εργοθεραπευτή.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι να παρατηρήσετε αν το παιδί την ώρα που γράφει επαναλαμβάνει φωναχτά ή έστω ψιθυριστά αυτό που γράφει σχεδόν σαν να συλλαβίζει και να προσπαθεί να βρει τα γράμματα, μια διαδικασία η οποία είναι συνηθισμένη για την αρχή της Α΄ Δημοτικού αλλά όχι για ένα παιδάκι στην Β΄Δημοτικού. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δυσκολεύεται να χειριστεί τον γραπτό λόγο, δηλαδή να χωρίσει μια λέξη στα γράμματα που την αποτελούν αλλά και να συνθέσει τα γράμματα που χρειάζονται για να σχηματίσει μια λέξη, ώστε να έχει κατανοήσει ότι σε κάθε γράμμα αντιστοιχεί ένα φώνημα δηλαδή ένας ήχος.
Παρατηρήστε λοιπόν καλά τον γιο σας και θα ήταν σκόπιμο αν έχετε την δυνατότητα να τον δει ειδική παιδαγωγός για να μπορέσει αναδιαγνώσει τα τυχόν πρόβλημα του παιδιού.
Αυτό που μπορεί να βοηθήσει είναι να του υπαγορεύετε εσείς την αντιγραφή που έχει για το σπίτι και στο σχολείο να το δίνει η δασκάλα λίγο περισσότερο χρόνο μετά από συνεννόηση δική σας.
Ευχαριστώ και ελπίζω να βοήθησα.

Σταθάκου Χριστίνα
Ειδική Παιδαγωγός του Κέντρου Ειδικής Διαπαιδαγώγησης "Ευρυμάθεια"
www.evrymathia.com.gr, 210-2814378


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.