Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Ο δεκάλογος της σωστής ενυδάτωσης

Ο δεκάλογος της σωστής ενυδάτωσης

Οι θερμοκρασίες έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν επικίνδυνα, γεγονός που καθιστά την κατανάλωση υγρών κάτι παραπάνω από αναγκαία για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσα από την πρώτη επιστημονική μελέτη που πραγματοποίησε στην Ελλάδα η Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου, καταγράφει την έλλειψη έγκυρης ενημέρωσης για την ενυδάτωση στον ελληνικό πληθυσμό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας μόλις το 10% των Ελλήνων γνωρίζει πόσο νερό πρέπει να καταναλώνει καθημερινά, ενώ περίπου το 20% των γυναικών και το 35% των ανδρών προσλαμβάνει λιγότερο νερό απ’ αυτό που συνιστά η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA).
Παράλληλα, καταγράφεται ότι μεγαλύτερες είναι οι ανάγκες ενυδάτωσης το καλοκαίρι καθώς οι απώλειες νερού από το σώμα, κυρίως σε ιδρώτα, είναι περίπου 40% υψηλότερες απ’ ό,τι το χειμώνα. Πιο συγκεκριμένα:

1. Το νερό του σώματός μας είναι απαραίτητο για την υγεία και την ευεξία μας. Ο άνθρωπος δεν επιβιώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς πρόσληψη νερού, ενώ η έλλειψη άλλων θρεπτικών ουσιών για εβδομάδες ή ακόμα και μήνες δεν προκαλεί τα ίδια προβλήματα.

2. Συνήθως, οι άνθρωποι εξισορροπούν τα υγρά που χάνουν με αυτά που προσλαμβάνουν, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, ωστόσο η ισορροπία αυτή συχνά δεν επιτυγχάνεται, βραχυπρόθεσμα.

3. Η δίψα δεν είναι πάντοτε καλή ένδειξη για τις ανάγκες του σώματος σε νερό.

4. Αποβάλλουμε νερό μέσω του ιδρώτα, των ούρων, της αναπνοής, των κοπράνων και του δέρματος. Οι απώλειες νερού είναι μεγαλύτερες σε υψηλές θερμοκρασίες, σε μεγάλο
υψόμετρο ή κατά την έντονη σωματική άσκηση. Οι γαστρεντερικές διαταραχές (εμετός, διάρροια) επίσης αυξάνουν τις απώλειες νερού αλλά και αλάτων.

5. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η επαρκής συνολική ημερήσια πρόσληψη νερού από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ροφημάτων, είναι περίπου 2,5 λίτρα για τους ενήλικες άντρες και 2 λίτρα για τις ενήλικες γυναίκες, αν και ορισμένα άτομα μπορεί να χρειάζονται μεγαλύτερη ή μικρότερη ποσότητα.

6. Στα θερμά κλίματα, είναι καλό να αποφεύγεται η άσκοπη έκθεση στον ήλιο το μεσημέρι και το απόγευμα. Αυτό το διάστημα είναι καλό να αποφεύγεται και η έντονη άσκηση.

7. Γυναίκες που κυοφορούν ή θηλάζουν, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι είναι περισσότερο ευπαθείς στην αφυδάτωση. Όσοι φροντίζουν παιδιά ή ηλικιωμένους πρέπει να σιγουρεύονται ότι αυτοί πίνουν αρκετά υγρά.

8. Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σούπες, κ.λπ., μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην ημερήσια πρόσληψη νερού.

9. Η κατανάλωση ευρείας ποικιλίας ροφημάτων μπορεί να βοηθήσει στην πρόσληψη της συνολικής συνιστώμενης ποσότητας νερού.

10. Οι επαγγελματίες υγείας, όπως οι γιατροί, οι διαιτολόγοι και διατροφολόγοι είναι οι ειδικοί που μας βοηθούν να καταλάβουμε πώς να διατηρήσουμε βέλτιστα επίπεδα ενυδάτωσης.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.