Αρχική InfoSchool Λύκειο Πανελλαδικές με στόχευση οι φετινές

Πανελλαδικές με στόχευση οι φετινές

Άρθρο του καθηγητή- φροντιστή Βαγγέλη Ντάλη

Σε αυτόν εδώ το φιλόξενο χώρο, πέρυσι στις 30 Ιουνίου του 2011, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο: «ΒΑΣΕΙΣ: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου», το οποίο κατέληγε:
“Τελευταίο: για να μειώσει τα έξοδά του το υπουργείο, προχωρά στο κλείσιμο περιφερειακών ΑΕΙ μέσω συγχωνεύσεων. Ακόμα λιγότερες θέσεις. Μήπως, λέμε, μήπως θα το συνοδεύσει με ακόμα πιο δύσκολα θέματα, του χρόνου, ώστε να μη διαμαρτύρονται αυτοί/ές που θα μείνουν «απέξω»;”

Το σχέδιο εκδηλώθηκε από το πρώτο μάθημα. Νεοελληνική γλώσσα με κείμενο της Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ. « Αν επέλεγα εγώ θέματα για τις εξετάσεις δεν θα έβαζα ποτέ κείμενο της Αρβελέρ»... Αυτό λέει στο «Βήμα» η ίδια η ακαδημαϊκός κυρία Ελένη Αρβελέρ σχολιάζοντας την επιλογή κειμένου της για την αρχαία τέχνη στα ερωτήματα της Έκθεσης, την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων..
«Γράφω δύσκολα, δεν είναι για παιδιά τα κείμενά μου» λέει η κυρία Αρβελέρ. «Στην Γαλλία, όπου ως πρύτανης δίνω εγώ τα θέματα στα σχολεία, ποτέ δεν έδωσα τέτοια θέματα. Ουδέποτε θα έδινα εγώ τέτοιο κείμενο. Τι δίνετε εδώ στα παιδιά; Τι πράγματα είναι αυτά;» αναρωτιέται.

Δεύτερο μάθημα – επιλογής. Τα πιο δύσκολα θέματα που υπήρξαν ποτέ στη Βιολογία αλλά και στη Φυσική και την Ιστορία γενικής παιδείας. Στα Μαθηματικά γενικής παιδείας όμως, μάθημα υποχρεωτικό για το πεδίο των οικονομικών σχολών και από τις τρεις κατευθύνσεις, τα θέματα ήταν «βατά».

Τρίτο μάθημα. Φυσική καταστροφής με το περιβόητο Γ4 θέμα όπου έγινε το απόλυτο μπάχαλο. Με θέματα όχι εισαγωγής σε ΑΕΙ αλλά αναζήτησης «ταλέντων» στη Φυσική. Λογοτεχνία θεωρητικής όμως βατή …

Τέταρτο μάθημα. Στα έτσι κι αλλιώς δύσκολα Μαθηματικά δεν υπήρχε λόγος να το παρακάνουν, απλά έβαλαν θέματα… Μαθηματικών. Στα Αρχαία της θεωρητικής κατεύθυνσης όμως αναμένεται, με βάση τα πρώτα στοιχεία από βαθμολογικά κέντρα, να διπλασιαστεί το ποσοστό αριστούχων…

Πέμπτο μάθημα. Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης: πέρυσι είχαν μπει τα πιο δύσκολα θέματα από ποτέ. Ε, φέτος δεν ήταν πιο δύσκολα, απλά ήταν τόσα πολλά που τα παιδιά δεν προλάβαιναν να τα γράψουν όλα! Ιστορία στη θεωρητική όμως; «Τα θέματα ήταν σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης», ανέφερε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, επισημαίνοντας πάντως ότι «τα θέματα οδηγούν τους μαθητές σε απομνημονευτική διαδικασία, αφήνοντας μικρά περιθώρια για κριτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη».

Έκτο μάθημα: Αντιγράφουμε από τα «ΝΕΑ»: «Απαιτητικά ήταν τα θέματα της Χημείας, αφού δύο τουλάχιστον ερωτήματα δυσκόλεψαν τους υποψήφιους.

Προβλήματα όμως συνάντησαν και οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) που διαγωνίστηκαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών. Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, πολλές ήταν οι ερωτήσεις των υποψηφίων που ζητούσαν διευκρινίσεις για αρκετά σημεία των θεμάτων.

Στα Λατινικά τα θέματα ήταν βατά.» …

Όταν θα ανακοινωθούν οι βάσεις των σχολών θα δούμε γραφόμενα του τύπου: «μαθητής εισήχθη στο Φυσικό Ιωαννίνων έχοντας βαθμό κάτω από τη βάση στη Φυσική ». Φαινομενικά απαράδεκτο! Τότε οι «υπεύθυνοι» δημοσιογράφοι των Μέσων, οι «υπεύθυνοι» πολιτικοί της παιδείας θα στηλιτευύσουν τα απαράδεκτα φαινόμενα και θα ζητήσουν το «αυτονόητο». Το κλείσιμο όλων αυτών των τμημάτων που οι φοιτητές τους έχουν βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
Αν συγκρίναμε το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων της θεωρητικής με τα θέματα των άλλων δυο κατευθύνσεων δεν είναι γιατί αυτά είναι συγκρίσιμα. Άλλωστε οι υποψήφιοί τους έχουν κοινό μόνο το 5ο πεδίο των οικονομικών και στρατιωτικών σχολών στο οποίο προβάδισμα έχουν οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης αφού μαθήματα βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και τα Οικονομικά στα οποία έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα. Οι σχολές που επιλέγουν είναι διαφορετικές και μη ανταγωνιστικές. Η σύγκριση έγινε γιατί θεωρούμε ότι στόχος είναι οι Εφαρμοσμένες και όχι οι Θεωρητικές σχολές. Οι θεωρητικές σχολές, πλην της Νομικής, συνδέονται εργασιακά κυρίως με τα δημόσιο και πλέον υποβαθμίζονται επαγγελματικά από μόνες τους.

Τεχνηέντως θα πέσουν φέτος οι βάσεις στις Ιατρικές, τις σχολές Φυσικών επιστημών, τις Πολυτεχνικές, τις Γεωπονικές και όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ στα οποία υπάρχουν εργαστήρια. Είναι οι σχολές με το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας. Επειδή δεν τολμούν να τις κλείσουν ευθέως, επέλεξαν τη μέθοδο της υποβάθμισης. Στις πανελλαδικές αυτό επιτυγχάνεται με την «πιστοποίηση» της χαμηλής ποιότητας των υποψήφιων φοιτητών. Στα ίδια τα κατασυκοφαντημένα δημόσια πανεπιστήμια με τη διακοπή των πιστώσεων ώστε να αναγκαστούν να κλείσουν μόνα τους. Έντρομοι οι πρυτάνεις συνάντησαν την υπηρεσιακή υπουργό παιδείας μεταφέροντάς της το δεδομένο ότι χρήματα υπάρχουν μέχρι τις 30 Ιουνίου. Μετά δεν θα μπορούν να πληρώσουν ούτε τους διοικητικούς υπαλλήλους τους!

Γενικότερα, οι αγορές και οι δανειστές που διαφεντεύουν πλέον τη χώρα δεν ανέχονται μια μικρή χώρα να έχει τόσους πολλούς ανθρώπους με σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όσο κακή κι αν είναι αυτή. Δεν βλέπουν το λόγο να δαπανώνται τόσα χρήματα στην παιδεία αφού αυτή δεν είναι «ανταποδοτική» κατά τη νεοφιλελεύθερη λογική. Τι κάνουμε λοιπόν; Βγάζουμε «άχρηστα» τα παιδιά και τους λέμε: «παιδάκια, το πανεπιστήμιο αλλά και το ενιαίο λύκειο δεν είναι για όλους, είναι μόνο για τους καλούς, οι υπόλοιποι άντε στο τεχνολογικό λύκειο που σας φτιάχνουμε, να μάθετε καμία τέχνη»! Για δείτε το εκπαιδευτικό σύστημα-μοντέλο της Φιλανδίας… 37% πάνε στο τεχνολογικό λύκειο και μόνο 2% από αυτούς μπαίνουν στο πανεπιστήμιο!

Σταματήστε να κυνηγάτε τις πανελλαδικές. Τα πανεπιστήμια θα είναι λίγα και μόνο για «λίγους». Τους «καλούς» και όσους έχουν να πληρώσουν. Αυτό το μήνυμα έστειλαν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις.
Δεν πρόκειται, λοιπόν, για «δύσκολα» θέματα. Πρόκειται για την κατεδάφιση του δημοσίου πανεπιστήμιου και όποιος αναζητά τη λύση του Γ4 της Φυσικής, μάλλον βλέπει το δέντρο και δεν βλέπει το δάσος στο οποίο έχει αρχίσει να πέφτει η νύχτα…

Ντάλης Βαγγέλης, φροντιστής
π ρ ο τ α σ η φροντιστήρια, Βεικου 12 & Ήρας 2, Γαλάτσι, τηλ. 2102914627
e-mail : protasif@otenet.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.