Αρχική Νέα Πώς θα προστετευτείτε από τον καυσώνα

Πώς θα προστετευτείτε από τον καυσώνα

Οι θερμοκρασίες χτυπούν "κόκκινο" κι εμείς πρέπει να τηρούμε κάποιους βασικούς κανόνες προστασίας, ιδίως αν φροντίζουμε μικρά παιδιά και ηλικιωμένους, για να περάσουμε όσον το δυνατόν πιο ανώδυνα τις μέρες του καύσωνα. Οι ειδικοί συστήνουν ψυχραιμία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του πρώτου καύσωνα του καλοκαιριού.

Αν και ο ανθρώπινος οργανισμός έχει σημαντικές θερμορυθμιστικές ικανότητες, χάρη στις οποίες μπορεί να προσαρμοσθεί ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές, η παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες (όπως και σε χαμηλές), μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές βλάβες της υγείας, όχι μόνο στα ευπαθή άτομα, αλλά και σε άτομα που δεν παρουσιάζουν κανένα πρόβλημα υγείας.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο παθολόγος, καθηγητής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, Αναστάσιος Ν. Σπαντιδέας, τονίζει ότι «οι ακραίες ηλικίες, δηλαδή τα βρέφη και οι υπερήλικες, αποτελούν την πρώτη και πιο συχνή κατηγορία και αυτό γιατί στα μεν βρέφη οι θερμορυθμιστικοί μηχανισμοί δεν έχουν λάβει ακόμα την τελική προστατευτική τους ισχύ, ενώ στους υπερήλικες παρουσιάζουν μεγαλύτερες δυσκολίες προσαρμογής και θερμορύθμισης».

Στις ευπαθείς ομάδες επισημαίνει, συγκαταλέγονται και οι εγκυμονούσες και ιδιαίτερα αυτές που βρίσκονται στους τελευταίους μήνες της κύησης λόγω καρδιο-κυκλοφορικής και αναπνευστικής επιβάρυνσης την οποία υφίστανται εξαιτίας της κύησης.

Ακόμα, άτομα με παθήσεις του θυρεοειδούς και κυρίως αυτά που πάσχουν από υπερθυρεοειδισμό, ο οποίος δεν ρυθμίζεται θεραπευτικά, παρουσιάζουν εξαιρετική δυσανεξία στη ζέστη. Τα άτομα με παθήσεις του αναπνευστικού υποφέρουν, επίσης, στις υψηλές θερμοκρασίες, καθώς και άτομα με παθήσεις του καρδιαγγειακού.

Προβλήματα με τον καύσωνα μπορούν όμως, σύμφωνα με τον γιατρό, να παρουσιάσουν και άτομα που δεν ανήκουν στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες. Για αυτό όλοι οι άνθρωποι σε περίοδο καύσωνα θα πρέπει να ακολουθούν κάποια μέτρα πρόληψης, όπως για παράδειγμα την αποφυγή άσκησης και βαριάς εργασίας, την παραμονή σε καλώς κλιματιζόμενους ή σκιαζόμενους χώρους. Πρέπει ακόμη να ντύνονται με ελαφρά και ανοιχτόχρωμα ρούχα και να φορούν καπέλο.

Σημαντικός παράγοντας για την αντιμετώπιση του καύσωνα είναι και η διατροφή, υποστηρίζει ο κ. Σπαντιδέας.

«Απαραίτητη είναι η κατανάλωση άφθονων δροσερών υγρών (νερό, φυσικοί χυμοί) και η τροφή πρέπει να είναι ελαφρά και εύπεπτη, με προτίμηση τα γεύματα να είναι μικρά και συχνά και όχι μεγάλα και αραιά, ενώ πρέπει να περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα. Προσοχή πρέπει να δίνεται και στην ποσότητα του αλατιού, ενώ πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών. Σημαντικό όπλο κατά του καύσωνα είναι και τα συχνά, δροσερά ντουζ», εξηγεί.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, και ειδικά μέρες με υπερβολική ζέστη και καύσωνα, πρέπει να προσέξουμε πολύ τη διατροφή μας, ώστε να βοηθήσουμε το σώμα μας να αντέξει τις υψηλές θερμοκρασίες.

Υπάρχουν μερικοί κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουμε:

Να αποφεύγουμε:
Πρέπει να αποφεύγουμε τα αλκοολούχα ποτά, γιατί το αλκοόλ κάνει το σώμα μας να χάνει τα υγρά πιο γρήγορα. Επίσης πρέπει να αποφεύγουμε ποτά με καφεϊνη (όπως καφέ και τσάι), τα οποία μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση, αλλά και ποτά με ζάχαρη γιατί η ζάχαρη επιβραδύνει την απορρόφηση των υγρών από το αίμα.

Φαγητό:
Φυσικά πρέπει να τρώμε ελαφριά φαγητά και μικρά και συχνά γεύματα. Ευτυχώς τους καλοκαιρινούς μήνες αφθονούν τα φρούτα και τα λαχανικά, οπότε καλό είναι τα ζεστά μεσημέρια του καύσωνα να τρώμε κρύες σαλατούλες και να αφήνουμε τα πιο μεγάλα γεύματα για το βράδυ.

Μην ξεχνάτε πως το σώμα μας έχει ανάγκη τις θερμίδες για να παράγει την ενέργεια που χρειάζεται για να ιδρώνει και να παραμένει δροσερό. Οπότε φροντίστε μέσα στη μέρα να τρώτε έτσι ώστε να πάρετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Αποφύγετε φαγητά με πολλές πρωτεϊνες, γιατί ανεβάζουν το μεταβολισμό και τη θερμοκρασία. Προτιμήστε το ψαράκι από το κόκκινο κρέας, αποφύγετε τις βαριές σάλτσες, τα ζεστά φαγητά και τα τηγανιτά και να τρώτε ελαφρώς αλατισμένα φαγητά.

Καλό είναι επίσης να αποφεύγουμε το μαγείρεμα τις μεσημεριανές ώρες. Μαγειρέψτε καλύτερα πολύ νωρίς το πρωί ή το βράδυ που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.