Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Σνακ εκτός σπιτιού: Απαγόρευση ή επιλογή με μέτρο;

Σνακ εκτός σπιτιού: Απαγόρευση ή επιλογή με μέτρο;

Τα σνακ και οι διάφορες λιχουδιές που κυκλοφορούν σε μέρη και εκδηλώσεις για παιδιά συχνά γίνονται εφιάλτης για τους γονείς προκαλώντας τους ανησυχία για το αν θα πρέπει να αφήσουν τα παδιά τους να τα γευτούν. Είναι όμως λύση το να απαγορεύεις πλήρως κάποιες τροφές στο παιδί ή είναι καλύτερα να δοκιμάζουν με μέτρο και σε κάθε περίπτωση τα σνακ που είναι λιγότερο βλαβερά;

Εάν βρεθείτε σε ένα παιδικό πάρτυ για παράδειγμα δεν χρειάζεται να στερήσετε εντελώς από τα παιδιά πατατάκια ή άλλου τύπου γαριδάκια. Μπορείτε να του επιτρέψετε μικρή ποσότητα προσέχοντας να φάει άλλα περισσότερο υγιεινά σνακ και αποφύγετε τα αναψυκτικά. Είναι καλύτερα για το παιδί να πιει ένα χυμό ακόμα και απ' τους συμπυκνωμένους παρά ένα αναψυκτικό που έχει παρά πολλές θερμίδες και ζάχαρη.

Στους περισσότερους παιδότοπους τα σνακ συνήθως είναι πιο υγιεινά, ωστόσο και εκεί υπάρχουν λιχουδιές με αρκετές θερμίδες και λιπαρά. Εαν το παιδί σας θέλει να φάει κάποια πίτα είναι καλύτερα να επιλέξετε μια με χωριάτικο φύλλο ή κρούστας απ' ότι μια πίτα με σφολιάτα που περιέχει αρκετό λίπος κορεσμένο το οποίο μειώνει την απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών συστατικών που περιέχουν τα τρόφιμα, π.χ. λιποδιαλυτές βιταμίνες.

Όταν το παιδί πρόκειται να ασχοληθεί με φυσικές δραστηριότητες και να ασκηθεί σωματικά είναι καλύτερα να του δώσετε ένα ελαφρύ σνακ όπως ένα τοστ ή ένα κομμάτι κέικ ώστε να προσλάβει μεν την απαραίτητη ενέργεια χωρίς όμως να δυσκολευτεί στην πέψη.

Γενικότερα είναι καλύτερα, όταν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, να διαλέξετε από τα διαθέσιμα σνακ το λιγότερο βλαβερό. Εαν για παράδειγμα πάτε με το παιδί σας στο σινεμά είναι καλύτερα να του πάρετε ποπ κορν παρά γαριδάκια, νάτσος κλπ. Εάν δε σας ζητήσει γλυκό αποφύγετε τα κρουασάν, τα ζαχαρωτά και τις καραμέλες. Είναι προτιμότερο να φάει μια σοκολάτα γάλακτος που περιέχει ιχνοστοιχεία και μέταλλα, και σε μικρή ποσότητα δεν επιβαρύνει τον οργανισμό.

Εάν βρεθείτε σε ένα ταχυφαγείο όπου οι περισσότερες επιλογές είναι γεμάτες θερμίδες και κορεσμένα λίπη, προτιμήστε τα πιο απλά γεύματα. Σαλάτες με υλικά δικής σας επιλογής και χωρίς πολλή σως, μπέργκερ με τα πιο απλά υλικά και εαν δεν μπορέσετε να αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες φροντίστε να μην συνοδεύονται από κέτσαπ, μουστάρδα κ.ά σως και να είναι μικρή μερίδα.

Στις διατροφικές επιλογές των παιδιών σας είναι καλό να έχετε γνώμονα ότι η συστηματική αυξημένη πρόσληψη λίπους μπορεί να δημιουργήσει βλάβη στα αγγεία, ερεθίζοντας τα κύτταρα, και ίσως συμβάλλει στη μετατροπή τους σε καρκινικά.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.