Χιλιάδες νήπια κινδυνεύουν να μείνουν εκτός παιδικών σταθμών

Ένα από τα επακόλουθα της οικονομικής κρίσης, είναι η επιστροφή πολλών παιδιών -μεγαλύτερων ή νηπίων σε δημόσια σχολεία και παιδικούς ή βρεφονηπιακούς σταθμούς. Και ενώ στις βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα πέρα από την εγγραφή των μαθητών, τι γίνεται όμως στην περίπτωση των νηπίων, όπου οι γονείς απευθύνονται σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς; Εδώ τα πράγματα είναι πραγματικά άσχημα, αφού ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Κώστας Ασκούνης εκπέμπει σήμα κινδύνου θέτοντας επί τάπητος στον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση τη διάθεση άλλων 125 εκατ. ευρώ από κονδύλια του ΕΣΠΑ που δεν έχουν απορροφηθεί, προκειμένου να μη μείνει εκτός προγράμματος το 55% των συνολικά 96.000 αιτήσεων που υποβλήθηκαν για τη φιλοξενία παιδιών σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και ΑμεΑ για τη σχολική χρονιά 2012-2013.

Στην επιστολή του ο Κ. Ασκούνης επισημαίνει ότι οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά είναι αυξημένες κατά 44%. Για τον λόγο αυτόν προσθέτει: «Με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό, ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι συνολικά 125 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στην πλήρωση περίπου 43.000 θέσεων παιδιών, με αποτέλεσμα να προκύψει τεράστιο και εκρηκτικό κοινωνικό πρόβλημα από την υπολογιζόμενη απόρριψη του 55% των αιτήσεων των ενδιαφερόμενων μητέρων».

Παράλληλα, η ΚΕΔΕ διαφωνεί με τη φημολογούμενη πρόθεση κατάργησης είσπραξης δημοτικών τελών μέσω της ΔΕΗ, καθώς αν γίνει κάτι τέτοιο, όπως λένε, θα διογκώσει το ήδη μεγάλο οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι.

«Τα δημοτικά τέλη αποτελούν έναν από τους βασικότερους πόρους για τη λειτουργία των δήμων. Ιδιαίτερα σήμερα, που οι επιχορηγήσεις από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους παρουσιάζουν μείωση της τάξεως του 60%, η όποια μεταβολή του τρόπου είσπραξης των δημοτικών τελών θα επιφέρει ακαριαία οικονομική κατάρρευση των δήμων» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε σχετική επιστολή της ΚΕΔΕ.