Αρχική Υπολογιστής Τοκετού 1ος μήνας κύησης - Οι εξετάσεις του πρώτου μήνα

1ος μήνας κύησης - Οι εξετάσεις του πρώτου μήνα

Γράφει ο Θάνος Παράσχος, Ειδικός Υπογονιμότητας, Διευθυντής EmBIO Medical Center

1ος Μήνας Κύησης

ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΥΗΣΗΣ

Γενική αίματος
Γενική ούρων
Σάκχαρο
Γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη
Μέτρηση σωματικού βάρους
Τοξόπλασμα IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα, κάτι που θα φανεί στον προγεννητικό έλεγχο)
CMV IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα)

Επιπλέον:

Έλεγχος αρτηριακής πίεσης (σε κάθε επίσκεψη)
Προγεννητικός έλεγχος. Γίνεται τον 1ο ή τον 2ο μήνα της κύησης.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ

O υπολογισμός της διάρκειας της εγκυμοσύνης ξεκινά από την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου και όχι από την μέρα που έγινε η σύλληψη. Συνεπώς, όταν λέτε ότι είστε 4 εβδομάδων έγκυος, αυτό σημαίνει 2 εβδομάδες αφού έχει γίνει η σύλληψη. Η εγκυμοσύνη διαρκεί 37 με 40 εβδομάδες από την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου. Ο μέσος όρος διάρκειας είναι 40 εβδομάδες. Αν δεν γνωρίζετε την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου δεν πειράζει, καθώς το πρώτο υπερηχογράφημα μπορεί να καθορίσει την πιθανή ημερομηνία τοκετού.

3η Εβδομάδα

Το γονιμοποιημένο ωάριο ταξιδεύει αργά από τη σάλπιγγα προς την κοιλότητα της μήτρας. Ξεκινά ως ένα κύτταρο και στην πορεία διαιρείται αλλεπάλληλα σε περισσότερα. Τη στιγμή που γίνεται η εμφύτευση, σε περίπτωση εμβρυομεταφοράς, έχουν γίνει κιόλας 100 κυτταρικές διαιρέσεις!

4η Εβδομάδα

Το μέγεθος του εμβρύου έχει φτάσει τα 5 χιλιοστά και η εμφύτευση έχει ολοκληρωθεί.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Η μήτρα

Από την πρώτη στιγμή της εμφύτευσης του κυήματος, τα τοιχώματα της μήτρας μαλακώνουν και αρχίζουν να διαστέλλονται. Οι μυϊκές ίνες μεγαλώνουν 5 με 10 φορές και αυξάνεται η διάμετρος των αιμοφόρων και λεμφικών αγγείων. Το πρώτο τρίμηνο όμως το μέγεθος της μήτρας δεν αλλάζει αξιόλογα.
Ζαλάδες και τάση λιποθυμίας
Οι ζαλάδες είναι συνηθισμένες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ιδιαίτερα κατά το 1ο τρίμηνο. Αρχικά μπορεί να οφείλονται στην πίεση του αίματος λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας. Επίσης τα χαμηλά επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, η χαμηλή πίεση, καθώς και η απότομη ορθή στάση ή το ζεστό περιβάλλον μπορεί να σας προκαλέσουν ζάλη. Ένας άλλος λόγος είναι η αιμοαραίωση, που φυσιολογικά συμβαίνει κατά την εγκυμοσύνη. Τότε πέφτει ο αιματοκρίτης και νιώθετε ατονία.

Τι μπορείτε να κάνετε:
Τρώτε συχνά μικρά γεύματα. Έτσι θα διατηρείτε σε κατάλληλα το σάκχαρο στο αίμα σας.
Να σηκώνεστε αργά από το κρεβάτι ή την καρέκλα.
Να προτιμάτε την πλάγια θέση όταν ξαπλώνετε.
Να πίνετε πολλά υγρά. Ενδέχεται να νιώθετε ζαλάδα αφυδάτωσης.
Έχετε πάντα κάποιο ξηρό φρούτο στην τσάντα σας (δαμάσκηνα, σταφίδες, βερίκοκα).
Όποτε βγαίνετε από το σπίτι, να έχετε σταφίδες ή κάποιο φρούτο στην τσάντα σας. Έτσι, αν πάθετε υπογλυκαιμία, θα φάτε κάτι γλυκό και υγιεινό και θα νιώσετε αμέσως καλύτερα.
Αν νιώσετε τάση λιποθυμίας, καθίστε προστατεύοντας το κεφάλι σας ανάμεσα στα πόδια σας ή ξαπλώστε και ανασηκώστε τα πόδια σας ακουμπώντας τα σε ένα μαξιλάρι.

Κόπωση
Πολλές γυναίκες αισθάνονται ιδιαίτερα καταβεβλημένες κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. H κόπωση είναι το αποτέλεσμα των συνολικών μεταβολών που συμβαίνουν στο σώμα της εγκύου, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης των επιπέδων των ορμονών.

Τι μπορείτε να κάνετε:
Να ξεκουράζεστε όποτε αισθάνεστε καταβεβλημένη.
Να κοιμάστε νωρίς το βράδυ.
Να τρέφεστε υγιεινά και να αποφεύγετε την καφεΐνη και τα γλυκά, που μπορεί μεν να σας προσφέρουν αρχικά ενέργεια, αλλά στη συνέχεια νιώθετε μεγαλύτερη κόπωση καθώς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πέφτουν.
Ζητήστε βοήθεια για τις οικιακές εργασίες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι χρήσιμο να ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή δίνοντας έμφαση σε ορισμένες τροφές που περιέχουν θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα, όπως πρωτεΐνες, σίδηρο και ασβέστιο. Παράλληλα, μπορείτε να ελαττώσετε άλλες τροφές που περιέχουν αυξημένες ποσότητες ζάχαρης ή λίπους.
Το καθημερινό διαιτολόγιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία κύρια γεύματα και δύο έως τρία μικρότερα ενδιάμεσα γεύματα. Αυτά τα γεύματα θα καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες σας και θα γίνονται πιο εύκολα ανεκτά από τον οργανισμό σας.

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Λίγη γυμναστική θα σας κάνει καλό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εφόσον δεν είναι έντονη και κουραστική. Οι γυναίκες που γυμνάζονται τακτικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να διατηρήσουν πιο εύκολα το βάρος τους στα επιθυμητά επίπεδα. Η ήπια άσκηση στην εγκυμοσύνη περιορίζει και τις δυσκολίες στον τοκετό. Για τους 3 πρώτους μήνες προτιμήστε το περπάτημα και την κολύμβηση. Οι κινήσεις σας, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να είναι απαλές.

ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ

Αν υπάρχουν προβλήματα, όπως αιμορραγία, ανεπάρκεια τραχήλου ή άλλες επιπλοκές, θα χρειαστεί να απέχετε από τις ερωτικές επαφές σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αν δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα, το σεξ επιτρέπεται μέχρι τον όγδοο μήνα, αρκεί να γίνεται ήπια.

emBIO Medical Center
Εθν. Αντιστάσεως 77,

15231 Χαλάνδρι,

Τηλ. 210 6774179

www.ivf-embryo.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.