rss twitter facebook
Athens Attiki Greece

13/04/2014
Partly sunny
18°C
14/04/2014
Partly sunny with showers
19°C
 
Salonica Thessaloniki Greece

13/04/2014
Partly sunny
18°C
14/04/2014
Partly sunny
21°C
 

Παιχνίδια ορθογραφίας: Βάλε στα βαζάκια το σωστό Εκτύπωση άρθρου

Από την Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος

Όποτε έχετε χρόνο στο σπίτι, εξασκήστε την ορθογραφία των παιδιών με παιχνίδια που τροφοδοτούν το μυαλό και σπάνε τη μονοτονία της μάθησης.

Ορθογραφικά λάθη και παρανοήσεις παγιώνονται και αναπαράγονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες – και όχι μόνο. Οι αιτίες αναζητούνται στην ιδιαιτερότητα αυτής της εγγενούς διαφορετικότητας στην νευρονατομία του εγκεφάλου που εμποδίζει να επέλθει, αυτοματοποίηση στην ορθογραφία.

Ως αυτοματοποίηση εδώ εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να κάνει κάτι χωρίς να «σκέφτεται». Στα άτομα χωρίς Δυσλεξία η ορθογραφημένη γραφή αυτοματοποιείται κάτι το οποίο δυσκολεύεται να καταφέρει το δυσλεξικό άτομο. Έτσι βασικός στόχος ενός προγράμματος παρέμβασης αναδεικνύεται η μείωση του κόπου και του χρόνου που χρειάζεται να καταναλώσει το παιδί για να γράψει ορθογραφημένα.

Στην άσκηση «Βάλε στα βαζάκια το σωστό» εφαρμόζεται ο κανόνας της αντίθεσης και ασχολούμαστε με τη σωστή χρήση των άρθρων «τον και των».

Υλικά

δυο βαζάκια, χαρτιά post it, σελίδες Α4

Άσκηση

Ετοιμάζετε τα βαζάκια και κόβετε τα χαρτιά post it, γράφοντας επάνω «τον» και «των». Αφού φτιάξετε ένα βαζάκι για κάθε πτώση γράφετε στα χαρτιά Α4 πολλά αρσενικά ουσιαστικά στην Αιτιατική ενικού και Γενική πληθυντικού.

1ο βήμα: Βάζει τις λέξεις μέσα

Αφήνετε τις λέξεις ανακατωμένες μπροστά απο το παιδί και το προτρέπετε να τις διαβάζει και να τις βάζει στο σωστό βάζο.

Για την Αιτιατική ενικού.

Για την Γενική πληθυντικού.

2ο βήμα: κάνει προφορικές προτάσεις.

Παράλληλα για πολλές απο αυτές τις λέξεις ζητάτε απο το παιδί να φτιάξει προφορικά μικρές προτάσεις πχ. «Μπορείς να ζητήσεις από το διευθυντή μια συνάντηση;», «Η ευθύνη των δασκάλων είναι μεγάλη»  ώστε να κατανοεί και τη χρήση των πτώσεων στη γλώσσα.

3ο βήμα: γράφει προτάσεις κατα υπαγόρευση.


Προτάσεις απο αγόρι Δ” Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες.

Στο τετράδιο γράφει πολλές προτάσεις κατά υπαγόρευση χρησιμοποιώντας ορθογραφημένα το άρθρο στη σωστή πτώση κάθε φορά.

Βασικά tips: Η ασκήσεις αυτές εμπλουτίζονται ακόμα περισσότερο όσο το παιδί κατανοεί, εξελίσσεται και μπορεί να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας.

Απευθύνεται: Σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σχολείου και σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση παρέμβασης απο εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

http://dyslexiaathome.blogspot.gr

Γράψτε το σχόλιό σας.
* Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, πεζά (μικρά γράμματα).