Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness 4 τροφές που μπορούν να σώσουν τη ζωή μας

4 τροφές που μπορούν να σώσουν τη ζωή μας

1087Οι καρδιακές παθήσεις είναι το βασικό αίτιο εκατομμυρίων θανάτων παγκοσμίως, και μάλιστα το 40% των θανάτων αυτών αποδίδεται σε κάποια καρδιακή νόσο. Οι παράγοντες κινδύνου που είναι ανεξέλεγκτοι είναι το οικογενειακό ιστορικό και η διαδικασία γήρανσης, αλλά υπάρχουν και παράγοντες κινδύνου τους οποίους μπορούμε να έχουμε υπό έλεγχο κάνοντας μικρές αλλαγές στη διατροφή.

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και η αρτηριακή πίεση είναι δύο από τους κύριους παράγοντες κινδύνου που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Αυτό μπορεί να προκληθεί από τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά, τα οποία προκαλούν μια αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα. Η ποσότητα της χοληστερόλης στα τρόφιμα θα πρέπει να περιοριστεί, προκειμένου να κρατήσει LDLs ή κακή χοληστερόλη σε ένα μέτριο επίπεδο. Συνολικά, η ποσότητα του λίπους που καταναλώνεται ανά ημέρα πρέπει να είναι μόνο 20-30% των συνολικών θερμίδων.

Οι παρακάτω τροφές είναι οι καλύτερες που μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων:

Αμύγδαλα: Γεμάτα από φιλικές προς την καρδιά βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Επίσης, περιέχουν βιταμίνη Ε, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Η βιταμίνη Ε είναι υπεύθυνη για την καταστροφή των ελευθέρων ριζών στο σώμα που συνδέονται με το οξειδωτικό στρες και καρδιακές νόσους. Ιδανικά ως σνακ ή προσθέστε τα σε μια σαλάτα ή στο πρωινό σας κουάκερ.

Σολομός: Πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι εξαιρετικά υγιεινά για την καρδιά. Βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα και του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Ψήστε σολομό στο grill και συνδυάστε τον με καστανό ρύζι και μπρόκολο.

Φασόλια: Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, ασβέστιο και φυτικές ίνες. Προσθέστε κάθε είδους φασόλια για σούπα ή σε μια βουτιά λαχανικών.

Μπρόκολο: Το μπρόκολο είναι γεμάτο με βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ, το οποίο μπορεί να βοηθήσει να μειώσει την πίεση και το άγχος. Περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, κάλιο, ασβέστιο, και φυτικές ίνες. Dip μπρόκολο σε χούμους ή σοτάρετε με ελαιόλαδο και προσθέστε χυμό λεμονιού για έξτρα γεύση.

Αναστασία Δ. Κόκκαλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος B.Sc (Hons), S.R.D.
Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων, British Dietetic Association
Υπεύθυνη Β. Ελλάδος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
http://logodiatrofis.gr/index.php


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.