Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness 6 τροφές που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου

6 τροφές που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου

Deepika-Padukone-brand-ambassador-Kelloggs-Special-KΠρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η η εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών παρατηρείται από την ηλικία των 45 ετών, πολύ νωρίτερα απ’ ότι εθεωρείτο μέχρι σήμερα.

Προτού αρχίσετε να πανικοβάλλεστε, ερευνητές σε όλο τον κόσμο επισημαίνουν ότι μπορούμε να ενισχύσουμε τη λειτουργία του εγκεφάλου μέσω της διατροφής μας. Ας δούμε έξι έξυπνες τροφές που πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσουμε στο καλάθι των αγορών μας:

Ηλιόσποροι
Μια χούφτα περιέχει καλή δόση βιταμίνης Ε, μιας θρεπτικής ουσίας που φαίνεται να θωρακίζει τους νευρώνες από τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα. Ερευνητές από το Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης Ε, είχαν 25% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με αυτούς που κατανάλωναν λιγότερη.

Γιαούρτι
Το γιαούρτι βρίσκεται στην κορυφή των γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς αποτελεί την πιο πλούσια πηγή βιταμίνης Β12. Έρευνα του 2011 έδειξε ότι τα άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 είχαν χειρότερες επιδόσεις σε τεστ μακροπρόθεσμης μνήμης. Επιπλέον, η επικεφαλής της μελέτης Christy Tangney αναφέρει ότι η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη των περιβλημάτων μυελίνης, τα προστατευτικά στρώματα γύρω από τα νεύρα μας που επιτρέπουν στα εξωτερικά ερεθίσματα να ταξιδεύουν γρήγορα μέσω του εγκεφάλου.

Fruit-and-yogurtΠροϊόντα ολικής άλεσης
Είναι πλούσια σε βιταμίνες B, C, D και E, ένας συνδυασμός που μπορεί να αποτρέψει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου, η οποία συνδέεται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Σύμφωνα με μελέτη του 2012, τα άτομα με υψηλά επίπεδα των βιταμινών αυτών είχαν σημαντικά μεγαλύτερο εγκέφαλο.

Σολομός
Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση ενός υγιούς και νεανικού εγκεφάλου. Οι μαγνητικές τομογραφίες των ατόμων με χαμηλά επίπεδα Ω-3 στα ερυθρά αιμοσφαίρια, έδειξαν ότι ο εγκέφαλος τους έμοιαζε δύο χρόνια μεγαλύτερος από τον εγκέφαλο των ατόμων με υψηλότερα επίπεδα.

Αυγά
Οι κρόκοι των αυγών είναι πλούσιοι σε βιταμίνη D, η οποία βοηθά στη διάσπαση των αδιάλυτων πλακών που χαρακτηρίζουν το Αλτσχάιμερ. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Exeter στο Ηνωμένο Βασίλειο εξέτασαν 858 άτομα και διαπίστωσαν ότι εκείνα που είχαν έλλειψη βιταμίνης D, είχαν 60% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν γνωστική εξασθένηση κατά τη διάρκεια μιας περιόδου έξι ετών.

Φασόλια
Είναι πλούσια σε χολίνη, ένα απαραίτητο στοιχείο για τον νευροδιαβιβαστή που βοηθά στη μεταφορά των πληροφοριών σε όλο το νευρικό σύστημα. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης απέδειξαν ότι η υψηλότερη πρόσληψη χολίνης συνδέεται με καλύτερα αποτελέσματα σε διάφορα λεκτικά και οπτικά τεστ μνήμης.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.