Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness 8 τροφές που καταπολεμούν τις φλεγμονές

8 τροφές που καταπολεμούν τις φλεγμονές

woman-eating-salmon-dinnerΟι φλεγμονές αποτελούν μέρος της ανοσολογικής απόκρισης του οργανισμού. Όταν όμως είναι εκτός ελέγχου, όπως στην περίπτωση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, μπορεί να βλάψουν το σώμα μας.

Νέες έρευνες συνδέουν τον τρόπο ζωής και διατροφής μας με τη φλεγμονή και την προδιάθεση για νόσο. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και κορεσμένα λίπη μπορούν να προωθήσουν τη φλεγμονή, η οποία είναι πιθανό να προκαλέσει πόνο στις αρθρώσεις, κόπωση και βλάβες στα αιμοφόρα αγγεία.

Υπάρχουν, όμως, και τροφές που περιορίζουν τις φλεγμονές. Προσθέστε μερικές από τις παρακάτω στο πιάτο σας από σήμερα κιόλας:

Λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής. Για να επωφεληθείτε περισσότερο θα πρέπει να τρώτε ψητά ή βραστά ψάρια αρκετές φορές την εβδομάδα. Εάν δεν είστε οπαδός των ψαριών, εξετάστε τα συμπληρώματα ιχθυελαίου.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Ε μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προστασία του οργανισμού από τις κυτοκίνες, οι οποίες διεγείρουν την κυτταρική απελευθέρωση ειδικών ουσιών που παίρνουν μέρος στη φλεγμονώδη αντίδραση. Μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Ε είναι τα σκούρα πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο και το μπρόκολο.

vegetables-fresh_spinach_and_garlic-zoomΞηροί καρποί
Όλοι οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι με αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν το σώμα να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκαλούνται από φλεγμονές. Ιδιαίτερα τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ασβέστιο και βιταμίνη Ε. Οι ξηροί καρποί μαζί με τα ψάρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της μεσογειακής διατροφής, η οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή σε μόλις έξι εβδομάδες.

Ντομάτες
Οι κόκκινες ζουμερές ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή στους πνεύμονες και σε όλο το σώμα. Οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν ακόμη περισσότερο λυκοπένιο από τις ωμές. Η κατανάλωση χυμού ντομάτας είναι εξίσου ευεργετική.

Πιπεριές
Τα πολύχρωμα λαχανικά είναι μέρος μιας πιο υγιεινής διατροφής σε γενικές γραμμές. Οι πολύχρωμες πιπεριές, οι ντομάτες και τα κολοκύθια περιέχουν υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών βιταμινών και χαμηλότερα επίπεδα αμύλου. Επιπλέον, η καυτερή πιπεριά είναι πλούσια σε καψαϊκίνη, μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται σε κρέμες που μειώνουν τον πόνο και τη φλεγμονή.

peppers_3_ahero_A1Παντζάρια
Το έντονο κόκκινο χρώμα αυτού του λαχανικού μαρτυρά τις πλούσιες αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Τα παντζάρια έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής, καθώς και την προστασία από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις χάρη στις φυτικές ίνες, τη βιταμίνη C και τις χρωστικές ουσίες τους.

Μούρα
Όλα τα φρούτα μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, επειδή είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες και πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Συγκεκριμένα τα μούρα έχει αποδειχθεί ότι έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, πιθανώς λόγω των ανθοκυανινών, τις ισχυρές χημικές ουσίες που τους δίνουν το πλούσιο χρώμα τους.

Ξινά κεράσια
Σύμφωνα με έρευνα του 2012 τα ξινά κεράσια έχουν την υψηλότερη αντιφλεγμονώδη δράση από οποιοδήποτε άλλο φρούτο. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός από ξινά κεράσια μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στα αιμοφόρα αγγεία έως και 50%. Για άμεσα αποτελέσματα οι ειδικοί συστήνουν 1 φλιτζάνι χυμό κεράσι ανά ημέρα. Επιπλέον, έχετε κατά νου ότι τα ξινά κεράσια δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα με τα γλυκά.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.