Αρχική Γωνιά του μαθητή 9 συμβουλές για να γίνει το διάβασμα του παιδιού στο σπίτι ευκολότερο και πιο αποδοτικό

9 συμβουλές για να γίνει το διάβασμα του παιδιού στο σπίτι ευκολότερο και πιο αποδοτικό

Μετά από περίπου οχτώ ώρες στο σχολείο, το παιδί γυρνάει στο σπίτι και αυτό που το περιμένει είναι πάλι… διάβασμα! Τα παιδιά  όμως, το μόνο που θέλουν είναι να ξεκουραστούν και να χαλαρώσουν. Το παιδί πρέπει να μελετά συγκεκριμένες ώρες της ημέρας ώστε να έχει ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση. Καλό είναι, όταν γυρίζει από το σχολείο πρώτα να τρώει, να χαλαρώνει, να συζητά με τους δικούς του τα νέα του σχολείου, ίσως εάν το έχει ανάγκη να κοιμάται για λίγο και μετά να αρχίζει το διάβασμα.

Για σας που το παιδί σας βρίσκει το διάβασμα στο σπίτι βαρετό και δεν συμμορφώνεται το Infokids.gr συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει  μερικά “κόλπα” που μπορείτε να δοκιμάσετε ώστε το διάβασμα στο σπίτι να γίνει ευκολότερο και πιο αποδοτικό.

1.Ξεχάστε την προστακτική, δηλαδή γράψε, διάβασε κ. λπ.

Μπείτε στη θέση του μικρού μαθητή και σκεφθείτε αν θα σας άρεσε να σας μιλούν με διαταγές.

2. Δημιουργήστε τον κατάλληλο χώρο μελέτης

Καλό θα ήταν να υπάρχει ένας σταθερός χώρος μελέτης (π.χ. το γραφείο του παιδιού μέσα στο δωμάτιό του). Θα πρέπει να διαφέρει από το χώρο χαλάρωσης/ ξεκούρασης (π.χ. δεν μελετάμε τα μαθήματα του σχολείου στο κρεβάτι). Θα πρέπει να είναι μακριά από εξωτερικά ερεθίσματα (π.χ. παράθυρα ή πόρτες, τηλεόραση, tablet, ηλεκτρονικό υπολογιστή). Πάνω στο γραφείο θα πρέπει να υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα αντικείμενα για τη μελέτη του κάθε μαθήματος(π.χ. όχι παιχνίδια και gadgets που θα αποσπούσαν την προσοχή του παιδιού).Η ύπαρξη ενός ρολογιού σε σημείο που το παιδί μπορεί να έχει οπτική επαφή είναι απαραίτητο ώστε να έχει αντίληψη του χρόνου. Το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου πρέπει να είναι τοποθετημένο σε ύψος που μπορεί να το διαβάζει εύκολα.

3.Πρέπει το παιδί κάθε μέρα να διαμορφώνει το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης 

Το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης είναι άκρως βοηθητικό για το διάβασμα του παιδιού καθώς του δίνει κατευθυντήριες για το ποια μαθήματα έχει να διαβάσει, ποιες εργασίες πρέπει να ολοκληρώσει, αν υπάρχει τυχόν διαγώνισμα ή τεστ για την επόμενη ημέρα ώστε να ξέρει εκ των προτέρων τις υποχρεώσεις του και να διαχειριστεί σωστά το χρόνο διαβάσματος. Πώς μπορεί να φτιαχτεί το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης;  Βλέποντας το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας το παιδί γράφει σε ένα χαρτί τα μαθήματα που θα διαβάσει  με τη σειρά. Συνήθως πρώτα τα δύσκολα μαθήματα και  τελευταίες τις πιο δημιουργικές απασχολήσεις . Βάζουμε χρονικά όρια κατά προσέγγιση(με βάση προηγούμενη εμπειρία) για το πόσο χρόνο θα αφιερωθεί σε κάθε συγκεκριμένη εργασία. Ορίζουμε μέσα στο πρόγραμμα τα διαλλείματα που θα γίνονται πάντα με καθορισμένα χρονικά όρια εφόσον έχει ολοκληρωθεί όλη η προηγούμενη δραστηριότητα που είχε προγραμματιστεί. Το παιδί συγκεντρώνει όλα τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρειαστεί για τι διάβασμα. Κάθε φορά που θα τελειώνει μια σχολική υποχρέωση θα τσεκάρει στο ημερολόγιο ότι την ολοκλήρωσε.

4. Οι γονείς δεν πρέπει να παρεμβαίνουν στις σχολικές εργασίες

Δεν επεμβαίνουμε συνεχώς, δεν λύνουμε εμείς τις ασκήσεις του παιδιού, ούτε τις εργασίες του όπως και δεν απαντάμε εμείς στις ερωτήσεις εργασίας. Του επισημαίνουμε ότι στη μελέτη του μπορεί να βοηθηθεί πολύ, εάν αναζητά πληροφορίες σε άλλα βιβλία, λεξικά ή εγκυκλοπαίδεια. Το καθοδηγούμε να διορθώνει τα λάθη του μόνο του, χωρίς να τα εντοπίζουμε εμείς και του δίνουμε οδηγίες για το πώς θα λύνει τις απορίες του. Μόλις βεβαιωθούμε ότι έχει καταλάβει τι πρέπει να κάνει, το αφήνουμε μόνο του να ολοκληρώσει.

5. Αποφεύγετε μπροστά στο παιδί σας την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ή των εργασιών που βάζει για το σπίτι.

Εκφράσεις όπως: « Πολλά σας έχει βάλει σήμερα!», « Θα είναι πολύ δύσκολο το τεστ αύριο!» κτλ χρησιμοποιούνται πολλές φορές ως άλλοθι από τα παιδιά για να χρονοτριβήσουν στη μελέτη τους.

6.Πριν από την ολοκλήρωση κάθε εργασίας του υπενθυμίζουμε να ελέγχει αυτά που έχει γράψει.

Όταν το παιδί τελειώνει τα μαθήματά του, καλό είναι να κάνουμε ένα διακριτικό έλεγχο. Αν διαπιστώσουμε ότι έχει κάνει λάθη, αποφεύγουμε να του τα διορθώσουμε αυτομάτως και να αρχίσουμε να κάνουμε επικριτικά σχόλια, να του φωνάζουμε, να του τα σβήνουμε με τη γόμα. Το αφήνουμε μόνο του να ελέγξει τα λάθη και το επιβραβεύουμε όταν διορθώσει έστω και ένα λάθος.

7. Ανταμοιβές και κίνητρα

Μερικές φορές οι ανταμοιβές και τα κίνητρα μπορεί πραγματικά να βοηθήσουν. Το παιδί σας μπορεί να χρειαστεί μικρές ανταμοιβές σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης των κατ’ οίκον εργασιών ή μπορεί να είναι μια χαρά με μια εβδομαδιαία ή ημερήσια ανταμοιβή. Η εφαρμογή ενός συστήματος ανταμοιβών, όπου κάθε έργο αξίζει ένα ορισμένο ποσό των πόντων που προσεγγίζει τον τελικό στόχο ανταμοιβής, πρέπει να είναι συνεπής για να επιτευχθούν τα αποτελέσματα.

8. Φροντίζουμε το περιβάλλον που μελετά να είναι ήρεμο

Αυτό σημαίνει ότι η τηλεόραση, τα τηλεφωνήματα και οι συνομιλίες με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δεν πρέπει να ακούγονται στο χώρο που διαβάζει το παιδί.

9. Μετριάστε τις εξωσχολικές δραστηριότητες.

Ένα παιδί που καθημερινά έχει κλείσει τα απογεύματά του με διάφορες δραστηριότητες θα δυσκολευτεί να είναι αποδοτικό στη μελέτη της επόμενης ημέρας. Προτιμήστε να του μένει χρόνος για να παίζει μετά το διάβασμα. Αυτό λειτουργεί και ως κίνητρο για να το ολοκληρώσει γρηγορότερα τις ασκήσεις του.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.