Αρχική InfoTeens Υγεία Αφήστε τους εφήβους να κοιμηθούν, το έχει ανάγκη ο εγκέφαλος!

Αφήστε τους εφήβους να κοιμηθούν, το έχει ανάγκη ο εγκέφαλος!

sleeping2Ο ύπνος θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι της ημέρας μας. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο επαρκής ύπνος ενισχύει τη σωματική και ψυχική υγεία μας, καθώς και την ικανότητά μας να ανακτήσουμε πληροφορίες.

Ό,τι ισχύει για τους ενήλικες αποτελεί διπλή αλήθεια για τους εφήβους, οι οποίοι διανύουν μια περίοδο υπερβολικής μάθησης και έντονων βιολογικών αλλαγών.

Σε ένα πείραμα από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο Τρεντ στον Καναδά, οι μαθητές διδάχθηκαν ένα περίπλοκο νέο παιχνίδι και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να κοιμηθούν. Όσοι είχαν έναν καλό νυχτερινό ύπνο απέδωσαν σημαντικά καλύτερα την επόμενη μέρα, ενώ εκείνοι που κοιμήθηκαν για έξι ή λιγότερες ώρες δεν κατάφεραν να βελτιωθούν ή απέδωσαν χειρότερα από πριν.

Μια άλλη μελέτη αποδεικνύει ότι η χρόνια στέρηση ύπνου επηρεάζει την ικανότητά μας να επικεντρωθούμε στην εκτέλεση μιας εργασίας. Οι επιπτώσεις της αϋπνίας γίνονται ακόμα πιο έντονες το βράδυ, όταν οι έφηβοι συνηθίζουν να ολοκληρώνουν το διάβασμά τους.

sleeping-teen

Γιατί ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός για τη μάθηση; Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Scientific American δείχνει ότι ο ύπνος βοηθά τον εγκέφαλο να ταξινομεί όλες τις πληροφορίες που είναι σημαντικό να θυμόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η ανάγκη του εγκεφάλου για ύπνο αυξάνεται ανάλογα με την μάθηση. Στην πραγματικότητα, χωρίς αρκετό ύπνο, απενεργοποιούνται οι περιοχές εκείνες που είναι υπεύθυνες για τη μάθηση, ακόμα κι αν το υπόλοιπο τμήμα του εγκεφάλου βρίσκεται σε εγρήγορση.

Ωστόσο, πολλοί έφηβοι δυσκολεύονται να κοιμηθούν επειδή η μελατονίνη, η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τον ύπνο, απελευθερώνεται πιο αργά τη νύχτα στους εφήβους. Σαν γονείς μπορείτε να βοηθήσετε τα έφηβα παιδιά σας, απομακρύνοντας τις ηλεκτρικές συσκευές που παράγουν φως από το δωμάτιο, προτρέποντάς τα να απενεργοποιήσουν την τηλεόραση ή τον υπολογιστή μία ώρα πριν τον ύπνο και βοηθώντας τα να υιοθετήσουν ένα υγιές πρόγραμμα ύπνου.

Είναι πολύ εύκολο για τους εφήβους να παραιτηθούν από τον ύπνο, επειδή έχουν τόσα πολλά πράγματα που ανταγωνίζονται το χρόνο και την προσοχή τους, συμπεριλαμβανομένου του διαβάσματος, των κοινωνικών υποχρεώσεων και άλλων εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Ωστόσο, θα μπορούσαν να αποδώσουν καλύτερα σε όλους αυτούς τους τομείς -και ιδιαίτερα στο σχολείο- εάν διέθεταν τον απαιτούμενο χρόνο για την ξεκούραση τους.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.