Αρχική InfoSchool Λύκειο Αλλάζει το Λύκειο - Καταργείται η τράπεζα θεμάτων και επιστρέφει η βάση του 9,5

Αλλάζει το Λύκειο - Καταργείται η τράπεζα θεμάτων και επιστρέφει η βάση του 9,5

ResizerΤην ανάγκη "να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος" επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, προτείνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5. Ο κος Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, "ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα". Παράλληλα δε, "ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί".

"Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις" ανέφερε ο κος Κουράκης. Αν συνεχιζόταν η χρήση της, "θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα".

Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποίησε ο κος Κουράκης για την επαναφορά του βαθμού 9,5 ως μέσου όρου προαγωγής στο Λύκειο.

"Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%" ανέφερε ο υπουργός.

'Αλλη διάταξη του υπουργείου Παιδείας, αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.

"Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε - και κυρίως με τις δύο πρώτες - απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού" υποστήριξε ο κος Κουράκης. Υπενθυμίζεται πως και κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμις Κοτσιφάκης, είχε υποστηρίξει τις εν λόγω ρυθμίσεις.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.