Αρχική Γωνιά του μαθητή Αυτός είναι ο λόγος που είναι καλό να καθυστερήσετε τη φοίτηση του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό

Αυτός είναι ο λόγος που είναι καλό να καθυστερήσετε τη φοίτηση του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό

Μια μαμά εξηγεί, γιατί το να καθυστερούν να στείλουν οι γονείς το παιδί στον παιδικό σταθμό μπορεί να το ωφελήσει στην ενήλικη ζωή του.

«Βρισκόμαστε στο φθινόπωρο του 1976, τη χρονιά που ξεκίνησα να φοιτώ στο παιδικό σταθμό.

Ήμουν ένα 4χρονο παιδί, που παρά την μικρή του ηλικία σε σύγκριση με τα υπόλοιπα παιδάκια που φοιτούσαν μαζί μου στο σταθμό, οι γονείς του δεν αμφέβαλαν ούτε για μια στιγμή για το αν θα έπρεπε να πάω σταθμό. Εξάλλου, για τα δεδομένα της εποχής ήταν κάτι παραπάνω από σύνηθες να υπάρχει μια τάξη γεμάτη με 4χρονα που συνυπήρχαν χωρίς προβλήματα με μεγαλύτερα παιδάκια.

Πλέον αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην καθώς στις μέρες μας οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί τηρούν ευλαβικά τα όρια ηλικίας φοίτησης των παιδιών.

Όμως μέχρι προσφάτως, δεν ήταν λίγοι και οι γονείς που απέτρεπαν τα 5χρονα παιδιά τους από το να φοιτήσουν στο παιδικό σταθμό, επικαλούμενοι διάφορους λόγους.

Υιοθετώντας την κατεξοχήν πανεπιστημιακή πρακτική που φέρει τον τίτλο Redshirting και ουσιαστικά πρόκειται για την δυνατότητα που έχουν οι πρωτοετείς να μην συμμετέχουν ενεργά στο πρώτο έτος της σχολής αλλά ταυτόχρονα να έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν τη φοίτησή τους για τα επόμενα 4 έτη όπου θα έχουν το προνόμιο να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, πολλοί γονείς έκαναν κάτι αντίστοιχο και στο ζήτημα της φοίτησης στο παιδικό σταθμό.

Με άλλα λόγια, ορισμένοι γονείς καθυστερούν την ένταξη του παιδιού στο παιδικό σταθμό μέχρι αυτό να φτάσει τα 6 του χρόνια, θεωρώντας πώς σε αυτή την ηλικία το παιδί θα είναι πλέον καθόλα έτοιμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της προσχολικής αγωγής.

Μάλιστα την εν λόγω αντίληψη έρχεται να επιβεβαιώσει και σχετική έρευνα του πανεπιστημίου Stanford σύμφωνα με την οποία η εσκεμμένα καθυστερημένη ένταξη του παιδιού στην προσχολική αγωγή ενδεχομένως βοηθά στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής (ΔΕΠΥ).

Ιδιαίτερη αναφορά στην έρευνα γίνεται για τους γονείς που έχουν αγόρια καθώς όπως διαπιστώθηκε συνήθως αυτοί είναι που προβαίνουν στην εν λόγω τακτική καθώς όπως είναι είναι γνωστό τα αγόρια τείνουν να εμφανίζουν τέτοιου είδους μαθησιακές δυσκολίες.

Οι ερευνητές αποδίδουν την πρακτική της καθυστερημένης ένταξης στην προσχολική αγωγή σε αυτό που αποκαλούν ως "η επίδραση της σχετικής ηλικίας" θέλοντας να καταδείξουν ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά μιας τάξης όταν συγκρίνονται με τους μικρότερους συμμαθητές τους εμφανίζουν μια πιο "εξελιγμένη φυσιολογία" γεγονός που τους δίνει την ευχέρεια να αφομοιώνουν καλύτερα τα όσα διδάσκονται εντός της αίθουσας.

Μήπως όμως η καθυστερημένη ένταξη του παιδιού στη προσχολική αγωγή του δημιουργήσει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις πέρα από τα πρώτα χρόνια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή τελικά οι μαθητές καταφέρνουν να "εξομαλύνουν" τις όποιες εκπαιδευτικές τους διαφορές με τους υπόλοιπους συμμαθητές του στο Γυμνάσιο και το Λύκειο;

παιδικός σταθμός

Παίζει ρόλο τελικά η ηλικία για το πότε θα πρέπει το παιδί να πάει παιδικό σταθμό;

Μια πρόσφατη μελέτη από το Εθνικό Γραφείο Οικονομικών Υποθέσεων σημειώνει ότι «τα παιδιά που ξεκινούν το σχολείο σε μεγαλύτερη ηλικία τα πάνε καλύτερα από τους νεότερους συμμαθητές τους και έχουν καλύτερες πιθανότητες να φοιτήσουν στο κολέγιο και να αποφοιτήσουν από ένα ελίτ ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα».

Ειδικότερα, η μελέτη εστιάστηκε στα παιδιά που έκλεισαν τα 5 τους χρόνια τον Αύγουστο  και στη συνέχεια ξεκίνησαν αμέσως νηπιαγωγείο και τα συνέκρινε με τα παιδιά που έκλεισαν τα 5 τους το Σεπτέμβριο και φοιτούσαν μαζί με τα μεγαλύτερα έστω και κατά ένα μήνα παιδιά στην ίδια τάξη. Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα μεγαλύτερα παιδιά πέτυχαν υψηλότερα σε εξετάσεις εισόδου στο κολέγιο, με ένα χάσμα επίτευξης σχεδόν 40 βαθμών . Αξίζει επίσης να σημειωθεί το γεγονός ότι το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των παιδιών δεν είχε καμιά σχέση με οποιαδήποτε κενά στην επίτευξη των στόχων - πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και τα παιδιά των οικογενειών με υψηλότερα εισοδήματα αντιμετώπισαν τα ίδια μειονεκτήματα όταν ξεκίνησαν το σχολείο στην ηλικία των 4 ετών.

Ίσως αυτό το νέο πρόβλημα της συντριπτικής ανησυχίας ως προς το ποια ηλικία είναι κατάλληλη ώστε να στείλουμε τα παιδιά μας στο παιδικό σταθμό δεν έχει τίποτε να κάνει αναφορικά με την ηλικία των παιδιών όσο κυρίως με το τι πλέον είναι αυτό που προσφέρει εκπαιδευτικά ο παιδικός σταθμός. Με άλλα λόγια, ο παιδικός σταθμός έχει μεταμορφωθεί άτυπα σε μια νέα "Α τάξη του Δημοτικού" στην οποία μάλιστα τα παιδιά θεωρείται άκρως αναμενόμενο οι λιλιπούτειοι μαθητές προσχολικής αγωγής να μπορούν να διαβάσουν.

Οι ερευνητές της μελέτης του Εθνικού Γραφείου Οικονομικών Υποθέσεων έχουν προτείνει τα παιδιά στην προσχολική αγωγή να ομαδοποιούνται περισσότερο ανά ηλικία ούτως ώστε να μην υπάρχουν αποκλίσεις από τις προσδοκίες που περιμένουμε από κάθε ηλικιακό στάδιο και έτσι τα παιδιά να παρακολουθούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίς να νιώθουν ότι υπολείπονται από τους μεγαλύτερους συμμαθητές τους που φοιτούν στην ίδια τάξη.»

Πηγή: scarymommy.com


   
          
        
        

                         

Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.