Δάσκαλοι αποκαλύπτουν 7 πράγματα που θα ήθελαν οι γονείς των μαθητών τους να ξέρουν!

Για αρκετά χρόνια τα απογεύματά μου ήταν γεμάτα παιδικές φωνές, γέλια και καμιά φορά μικρές, αλλά πολύ χαριτωμένες εντάσεις. Η περίοδος που εργαζόμουν ως καθηγήτρια Αγγλικών ήταν πολύ ευχάριστη και κουραστική και δεν την αλλάζω με τίποτα.

Όποιος δουλεύει με παιδιά ξέρει ακριβώς πώς είναι: Να βλέπεις τα χαμογελαστά πρόσωπά τους κάθε μέρα και να παίρνεις κουράγιο και, φυσικά, να απαντάς ακόμα και στις πιο παράξενες ή και αδιάκριτες απορίες τους.

Πολλοί θα πουν, ότι δεν είναι τόσο η συνεχόμενη συναναστροφή με τα παιδιά και το διάβασμα που χρειάζεται να κάνεις όταν πρέπει να διδάξεις παιδιά, είτε δουλεύεις σε ιδιωτικό είτε σε δημόσιο φορέα, που κάνει την εργασία αυτή κουραστική, αλλά η συναναστροφή με τους γονείς τους, καθώς πολλοί μοιάζουν αρκετές φορές απαιτητικοί ή και αγενείς.

Εγώ δεν θα συμφωνήσω απόλυτα με τον παραπάνω ισχυρισμό. Και ως μητέρα και ως καθηγήτρια με ενδιέφερε η εξέλιξη των παιδιών. Και θεωρώ ότι, οι γονείς, αλλά και οι δάσκαλοι νοιάζονται για ένα πράγμα: Το καλό του παιδιού και μαθητή τους! Αυτός είναι ο κοινός στόχος και το κίνητρο όταν έχεις να κάνεις με παιδιά. Η καλή συννενόηση και η πρόθυμη συζήτηση και από τις δυο πλευρές, όμως, είναι πάντα μια σωστή τακτική!

Μπορεί, ως γονείς, να μην είναι πάντα εύκολο να αντιληφθούμε τι συμβαίνει στο κεφάλι του δασκάλου του παιδιού μας και δεν είναι απαραίτητο και να το κάνουμε. Αν, ωστόσο, δώσουμε λίγη περισσότερη προσοχή στα παρακάτω είναι σίγουρο ότι ο δάσκαλος θα μας ευγνομωνεί.

Αυτά, λοιπόν, είναι ορισμένα από τα πράγματα που όλοι οι δάσκαλοι – όπως παραδέχτηκαν οι ίδιοι – θα ήθελαν οι γονείς να ξέρουν. Μήπως να τα ξανασκεφτούμε;

«Μιλήστε στα παιδιά σας. Δώστε στα παιδιά σας να καταλάβουν τι σημαίνει το σχολείο. Δεν έρχονται στο σχολείο μόνο για παιχνίδι. Μάλιστα, τα παιδιά που τα πάνε καλά είναι εκείνα που γνωρίζουν ότι θα έχουν ορισμένες υποχρεώσεις και έρχονται στο σχολείο με ενθουσιασμό. Συζητήστε με τα παιδιά σας για τους φόβους, τα όνειρα, τις ανησυχίες τους, αλλά και τον ρόλο τους ως μαθητές. Θα βοηθήσει και την ψυχολογία και την απόδοσή τους.», Μαρία – δασκάλα Β’ δημοτικού.

«Διαβάστε τους. Διαβάστε μαζί τους. Διαβάστε κοντά τους. Η καλή σχέση με το διάβασμα είναι μια σχέση που χτίζεται μέσα στον χρόνο. Αφήστε τα παιδιά να εκτεθούν στα βιβλία, στα περιοδικά, στα κόμιξ, στις εφημερίδες. Ό,τι και αν επιλέξετε θα βοηθήσει πολύ τα παιδιά στην πορεία τους στο σχολείο και σίγουρα θα βοηθήσει και την μεταξύ σας σχέση.», Ελεάννα – δασκάλα Ε’ Δημοτικού.

«Κανονίστε τα ραντεβού με τους γιατρούς σας μετά το σχολείο. Ξέρω ότι μπορεί να είναι δύσκολο κάποιες φορές, αλλά παρακαλώ πολύ κάντε το. Είναι σπάνιο, αλλά αν συμβεί το παιδί χάνει τη “σειρά” του και μπερδεύεται, ενώ δεν αξιολογεί και ως σημαντικό το σχολείο!», Ζωή – Δ’ Δημοτικού.

«Εργασίες στο σπίτι. Θεωρώ θετικότατη την κίνηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Τσάντα στο σχολείο“, αλλά είτε μας αρέσει είτε όχι οι εργασίες για το σπίτι δεν θα πάψουν, άμεσα τουλάχιστον, να ανατίθενται. Οπότε δημιουργήστε ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας για τα παιδιά. Όχι, η κουζίνα με την τηλεόραση να παίζει ή την μαμά να πλένει πιάτα δεν είναι το καλύτερο. Φροντίστε το παιδί να διαβάζει σε έναν χώρο με επαρκές φως και τα σωστά έπιπλα, χωρίς να αποσπάται από άλλους παράγοντες. Θα καταφέρει, έτσι, να είναι περισσότερο συγκεντρωμένο και να έχει καλύτερα αποτελέσματα.», Κώστας – ΣΤ’ Δημοτικού.

«Ενημερώστε μας για τις μέρες που θα λείψετε, αν τις γνωρίζετε. Έχετε κανονίσει κάποια εκδρομή στο χωριό καιρό τώρα; Μην περιμένετε τελευταία στιγμή να μας το πείτε. Πρέπει να προετοιμάσουμε τις εργασίες του για εκείνες τις ημέρες και είναι κάτι αρκετά δύσκολο και χρονοβόρο. Το να μας ρωτάτε μια μέρα πριν μέχρι ποια σελίδα θα φτάσει η ύλη ή τι εργασίες θα έχουν τα παιδιά το προσεχές διάστημα δεν είναι και πολύ επικοδομοιτικό…» Μαρινίκη – Γ’ Δημοτικού.

«Μιλήστε μας. Ρωτήστε μας για το παιδί σας, για το τι ετοιμάζουμε για τις διακοπές, για την εκδρομή που θα πάμε. Φανερώστε τους φόβους σας, πείτε μας τι σκέφτεστε, ανοιχτείτε σε εμάς για ό,τι έχει να κάνει με τα παιδιά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μαζί τους, στο σπίτι μιλήστε μας. Δεν είμαστε εδώ για να σας κρίνουμε, αλλά για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε!», Αναστασία – Α’ Δημοτικού.

«Βοηθήστε τα παιδιά σας και εμάς. Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει πιθανότητα το παιδί σας να αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία; Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ντρέπεστε ή να φοβάστε! Ζητήστε βοήθεια παιδαγωγών και ειδικών συμβούλων. Μιλήστε μας για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε με τη σειρά μας το παιδί και εσάς. Να το βοηθήσουμε να νιώσει και εκείνο καλύτερα.», Κίμωνας – ΣΤ’ Δημοτικού.