- InfoKids - http://www.infokids.gr -

Ένα παραμύθι για να λέμε στα παιδιά μας πριν κοιμηθούν...

Ένα παραμύθι για την διαφορετικότητα, ένα παραμύθι που υποστηρίζει ότι οι τάξεις είναι ανομοιογενή σύνολα και αποτελούνται από μαθητές αλλά κι από δασκάλους με διαφορετικές καταβολές.

ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΩΩΝ

Μια φορά κι έναν καιρό, τα ζώα του δάσους αποφάσισαν να κάνουν κάτι πρωτοποριακό για να αντιμετωπίσουν τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις του δάσους. Έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα σχολείο διαφορετικό από τ’ άλλα. Υιοθέτησαν ένα αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο περιελάμβανε δραστηριότητες, όπως τρέξιμο, αναρρίχηση, κολύμβηση και πέταγμα. Η παρακολούθηση των μαθημάτων ήταν υποχρεωτική για όλα τα ζώα.

Η πάπια ήταν εξαιρετική στην κολύμβηση. Για την ακρίβεια, ήταν καλύτερη από τον ίδιο τον δάσκαλο, αλλά στο πέταγμα έπαιρνε χαμηλό βαθμό και επίσης ήταν πολύ αδύνατη στο τρέξιμο. Για τον λόγο αυτό, έπρεπε να μένει μετά το σχόλασμα προκειμένου να εξασκείται στο τρέξιμο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την εξάσκηση στο κολύμπι και έτσι να μείνει αρκετά πίσω στο δυνατό της μάθημα. Το ελάφι ξεκίνησε με άριστες επιδόσεις στο τρέξιμο, αλλά τελικά νευρίασε εξαιτίας της πολλής εξάσκησης που έπρεπε να κάνει στην κολύμβηση.

Ο σκίουρος ήταν εξαιρετικός στην αναρρίχηση, μέχρι που απογοητεύτηκε γιατί στο μάθημα του πετάγματος ο δάσκαλος τον έβαλε να ξεκινήσει από το μηδέν. Επίσης, του δημιουργήθηκε μια κήλη από την υπερπροσπάθεια που κατέβαλε. Τελικά πήρε Γ’ στην αναρρίχηση και Δ’ στο τρέξιμο.

Ο αετός ήταν ένα ιδιόρρυθμο ζώο, αρκετά ανυπάκουο. Στο μάθημα της αναρρίχησης τους νίκησε όλους, αφού έφτασε μέχρι την κορυφή του δέντρου πολύ γρήγορα, αλλά επέμενε να χρησιμοποιήσει τη δική του μέθοδο για να φτάσει μέχρι εκεί.

Στο τέλος της χρονιάς, ένα ασυνήθιστο χέλι που μπορούσε εξαιρετικά καλά να κολυμπήσει αλλά δεν μπορούσε καλά να τρέξει, να σκαρφαλώσει και να πετάξει, είχε τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας και ήταν πρώτος στην τάξη.

Ένα παραμύθι για την διαφορετικότητα, ένα παραμύθι που υποστηρίζει ότι οι τάξεις είναι ανομοιογενή σύνολα και αποτελούνται από μαθητές αλλά κι από δασκάλους με διαφορετικές καταβολές.

Και ποια λοιπόν είναι η προϋπόθεση μίας πετυχημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας; Μα φυσικά η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, η αποδοχή ότι όλοι οι μαθητές κρύβουν μέσα τους τις δικές τους ικανότητες, τα δικά τους ενδιαφέροντα, τη δική τους πηγή άντλησης δύναμης αλλά και τις δικές τους αδυναμίες…

Τέλεια σχολεία δεν υπάρχουν, ούτε τέλειοι μαθητές ή δάσκαλοι. Το κοινό μας σημείο είναι ότι είμαστε όλοι άνθρωποι και ότι είμαστε από τη φύση μας φτιαγμένοι να πετάμε ψηλά… όσο πιο ψηλά μπορεί ο καθένας από εμάς ανάλογα με τις ικανότητές μας.

Πηγή: http://www.leximathia.gr [1]