Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Ένας μικρός διατροφικός οδηγός για να αποκτήσουν τα παιδιά υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητά τους!

Ένας μικρός διατροφικός οδηγός για να αποκτήσουν τα παιδιά υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητά τους!

6a0105367efbd0970b016763d41e49970b-piΣτις μέρες μας όλο και πιο συχνά παρατηρούμε υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά, οι λόγοι και οι παράγοντες που έχουν φέρει αυτό το αποτέλεσμα είναι πολλοί. Κατά την άποψη μου θεωρώ ότι οι γονείς και οι υπεύθυνοι φροντίδας παιδιών (παιδαγωγοί) είναι εκείνοι οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση αλλά και πρόληψη του συγκεκριμένου προβλήματος ( παιδική παχυσαρκία). Παρακάτω παραθέτουμε έναν οδηγό που μέσω των γονιών και των παιδαγωγών θα συμβάλει στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών όσον αφορά τον υγιεινό τρόπο ζωής .

Συμβουλές διατροφικής διαπαιδαγώγησης για τους γονείς

Οι γονείς μπορούν να επηρεάσουν ποικιλοτρόπως τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών τους και συχνά έχουν τη διάθεση να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

Πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι οι εξής :

Η εξοικείωση του παιδιού με τα νέα τρόφιμα
Η μίμηση
Η παρουσίαση ενός φαγητού
Οι παραπάνω πρακτικές μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να ξεπεράσουν το φαινόμενο της νεοφοβίας δηλ. την άρνηση του παιδιού να δοκιμάσει οτιδήποτε νέο τρόφιμο, στο οποίο δεν έχει εκτεθεί ξανά.

Διατροφικές συνήθειες και συμπεριφορές

Η ώρα του φαγητού είναι μια μοναδική ευκαιρία για την οικογένεια να συγκεντρωθεί συζητήσει και να ανταλλάξει απόψεις. Προσφέρει , επίσης στους γονείς την ευκαιρία να λειτουργήσουν ως πρότυπα με το να τους βλέπουν τα παιδιά να ακολουθούν υγιεινές και ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες.
Η κατανάλωση των γευμάτων θα πρέπει να γίνεται :
Στο τραπέζι με τα κατάλληλα σερβίτσια
Σε ήρεμο κλίμα και ευχάριστο περιβάλλον
Χωρίς να κάνουμε κάτι άλλο (π.χ μακριά από τηλεόραση)

kids-summer-eating-ftr

Αρχές ισορροπημένης διατροφής

Καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά καθημερινά
Προσπαθείτε κάθε γεύμα να περιέχει φρούτα και λαχανικά εποχής
Καταναλώνετε ελαιόλαδο ως κύριο λίπος
Περιορίστε την κατανάλωση ζωικών λιπών
Περιορίστε την κατανάλωση κρέατος(προτιμάτε άπαχα μέρη)
Προτιμάτε προϊόντα ολικής αλέσεως
Περιορίστε την ζάχαρη τόσο από τρόφιμα όσο και ποτά
Καταναλώνετε ψάρι και όσπρια τουλάχιστον 1 φορά/βδομάδα
Καταναλώνετε γαλακτοκομικά καθημερινά
Μειώστε το αλάτι

Άσκηση

Η τακτική σωματική δραστηριότητα έχει τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες ευεργετικές επιδράσεις στα παιδιά, καθώς επηρεάζει τη νοητική, τη συναισθηματική και τη σωματική τους υγεία. Τα παιδιά που υιοθετούν ένα μη καθιστικό τρόπο ζωής τείνουν και ως ενήλικες να είναι δραστήριοι και υιοθετούν πιο εύκολα υγιείς συμπεριφορές(αποφυγή αλκοόλ,κάπνισμα).

familysports_031

Διάρκεια και είδη άσκησης

Άσκηση τουλάχιστον 60 λεπτών για παιδιά >2 ετών (μέτρια προς έντονη ένταση).
Είδη άσκησης :
Ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, ποδόσφαιρο)
Ποδήλατο
Περπάτημα
Τρέξιμο
Κολύμπι
Συμμετοχή στις δουλειές του σπιτιού και ψώνια
Βόλτα με το σκύλο
Παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου

Άσκηση και καθημερινότητα

Χρησιμοποιήστε σκάλα και όχι ασανσέρ
Περπατήστε για να πάτε στο σχολείο αντί να πάτε με το αυτοκίνητο
Καθορίστε πρόγραμμα παιχνιδιού για όλη την οικογένεια
Προγραμματίστε δραστηριότητες για όλη την οικογένεια
Χρησιμοποιήστε ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο
Ενθαρρύνετε το παιδί για κινητικές δραστηριότητες σε σπίτι και σχολείο
Διαμορφώστε ένα χώρο παιχνιδιού στο σπίτι

Άσκηση στο σχολείο

Ενθαρρύνετε τα παιδιά για παιχνίδι στα διαλείμματα και τις σχολικές εκδρομές
Φροντίστε να υπάρχει ανάλλαγη δραστηριοτήτων στο μάθημα τη φυσικής αγωγής
Μη χρησιμοποιείται την ώρα της γυμναστικής για κάλυψη ύλης μαθημάτων.
Τέλος να θυμάστε ότι ο ρόλος των γονέων στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και των συνηθειών των παιδιών σε θέματα διατροφής και άσκησης είναι ιδιαίτερα σημαντικός!

Ευστρατία Κουνιαρέλλη

Διατροφολόγος - Διαιτολόγος

Διαβάστε επίσης:

Ποια είναι τα πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για το παιδί σας;

Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής ενός παιδιού

5 τρόποι για να μυήσετε το παιδί σας στην υγιεινή διατροφή

Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για να μεγαλώσουμε γερά παιδιά


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.