Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Ένας σούπερ ήρωας δεν χρειάζεται σπανάκι, αλλά...

Ένας σούπερ ήρωας δεν χρειάζεται σπανάκι, αλλά...

2013-07-23-SPINACHSAD_original1Ο όρος breakfast (πρωινό) στα αγγλικά κυριολεκτικά σημαίνει «σπάω τη νηστεία» (break the fast). Μετά από 8-10 ώρες ύπνου, στις οποίες ο οργανισμός όλων μας και όχι μόνο των παιδιών μένει νηστικός, έχουν μειωθεί κατά πολύ τα αποθέματα ενέργειας που διαθέτουμε και είναι απαραίτητο να τα αναπληρώσουμε με την κατανάλωση ενός επαρκούς πρωινού γεύματος, αναφέρει η Διονυσία Βουτσά, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Το πρωινό γεύμα θα πρέπει να καλύπτει το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών του οργανισμού μας και θα πρέπει να βασίζεται σε τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα φρούτα. Οι υδατάνθρακες είναι εκείνοι που παρέχουν το απαραίτητο «καύσιμο» του εγκεφάλου, τη γλυκόζη. Οι υδατάνθρακες απελευθερώνουν αργά τα σάκχαρά τους και εξασφαλίζουν συνεχή παροχή ενέργειας στον εγκέφαλο και όλα τα κύτταρα του σώματος.

Έτσι, ένα επαρκές κι ισορροπημένο πρωινό γεύμα θα βελτιώσει την πνευματική λειτουργία του παιδιού, οδηγώντας σε καλύτερη απόδοση στο σχολείο, θα του δώσει περισσότερη ενέργεια και θα του χαρίσει μεγάλο ποσοστό από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως μέταλλα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Γιατί τα δημητριακά είναι από τις πιο καλές επιλογές για το πρωινό των μικρών μας ηρώων;

Τα δημητριακά πρωινού μπορεί να προέρχονται είτε από σιτηρά που είναι επεξεργασμένα, είτε να είναι ολικής άλεσης - δηλαδή να συγκρατούν στο τελικό προϊόν πολλά στοιχεία και από το φλοιό του καρπού του σιταριού, κάνοντάς το πλούσιο σε φυτικές ίνες και όχι μόνο. Η ολική άλεση είναι κάτι που αξίζει να παρατηρήσετε στην ετικέτα των δημητριακών του παιδιού σας, καθώς έρευνες δείχνουν ότι όσο αυτά ακολουθούν μια δυτικού τύπου διατροφή, τόσο πιο πιθανό είναι να μην φτάνουν τις συστάσεις πρόσληψης φυτικών ινών διότι επιλέγουν φτωχά θρεπτικά τρόφιμα. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, αλλά υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες που είναι και το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση.

Τα δημητριακά είναι επίσης μια σημαντική πηγή απαραίτητων μικροθρεπτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που χτίζουν τον νευρικό ιστό των παιδιών. Επιπρόσθετα, από έρευνες έχει φανεί ότι τα δημητριακά πρωινού παρέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνη D, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C αλλά και ψευδάργυρο και ταυτόχρονα λιγότερο νάτριο και ζάχαρη σε σύγκριση με τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε συνήθη τρόφιμα που καταναλώνονται αντί για δημητριακά στο πρωινό. Μάλιστα, τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν έως και 75% περισσότερα θρεπτικά συστατικά σε σύγκριση με τα επεξεργασμένα. Συγκεκριμένα, 30g δημητριακών ολικής άλεσης παρέχουν το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε σίδηρο (μη-αιμικό). Αν νομίζατε, λοιπόν, ότι το σπανάκι έχει μόνο σίδηρο και τα δημητριακά πρωινού είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου για δύο λόγους: αφενός διότι είναι εμπλουτισμένα συνήθως με σίδηρο και αφετέρου διότι είναι μια καθημερινή πηγή στη δίαιτά μας. Και για τους μικρούς μας φίλους ο σίδηρος θα τους δώσει αντοχή και μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Επίσης, η κατανάλωση δημητριακών για πρωινό φαίνεται ότι διευκολύνει την κατανάλωση γάλακτος που οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου και αποθαρρύνει την κατανάλωση πολύ λιπαρών και τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη, αλάτι και χοληστερόλη όπως τυριά και αλλαντικά. Συμπερασματικά, τα δημητριακά και ιδιαίτερα τα ολικής άλεσης, είναι μια κατάλληλη τροφή για να ξεκινήσει το παιδί μας δυναμικά τη μέρα του. Μήπως και για εμάς τους μεγάλους τελικά, όπως το σπανάκι του γνωστού ήρωα των παιδικών μας χρόνων, έτσι και τα δημητριακά μας βοηθήσουν να ανταπεξέλθουμε «ηρωικά» στον στίβο της καθημερινότητας;

Σε συνεργασία με το medΝutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.