- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

13 μουσεία για παιδιά στην Αθήνα: Παιχνίδι και μάθηση

Μια ιδανική βόλτα για την οικογένειά σας είναι η επίσκεψη σε κάποιο από τα παιδικά μουσεία της Αθήνας. Τα παιδικά μουσεία μπορούν να αποτελέσουν ένα ασφαλή χώρο για εξερεύνηση, γνώση, παιχνίδι και βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες. Ξεχωρίσαμε δεκατρία και σας τα παρουσιάζουμε

Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου [1]

Ένας τεράστιος χώρος φιλοξενεί το Μουσείο Αυτοκινήτου με την εντυπωσιακή συλλογή από αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής που μόνο που τα βλέπει ο επισκέπτης θέλει να τα γνωρίσει καλύτερα. Σκοπός του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου είναι η ενημέρωση του κοινού για τα επιτεύγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και η εκπαίδευση των νέων στην οδική ασφάλεια και συμπεριφορά. Εκτός από την έκθεση των αυτοκινήτων στο μουσείο υπάρχουν εκπαιδευτικά προγράμματα γιια παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού και εφήβους

Ιουλιανού 33 – 35 & Γ’ Σεπτεμβρίου 74 – 78 Αθήνα,

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο [2]

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο αποτελεί μία από τις πρώτες μουσειακές εμπειρίες των παιδιών με εκπαιδευτικό και πολιτιστικό σκοπό. Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι μικροί μας φίλοι έρχονται σ’ επαφή με τον πολιτισμό, την ιστορία, την τέχνη και την επιστήμη.  Είναι ένα περιβάλλον προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δυνατότητες τους. Πιστεύει ότι η μάθηση υποστηρίζεται από το παιχνίδι, τα πραγματικά αντικείμενα και τις χειροπιαστές εμπειρίες. Υπάρχει για να βοηθάει τα παιδιά να καταλάβουν και να χαρούν τον κόσμο στον οποίο βρίσκονται.

Κτίριο Ωδείου Αθηνών , Βασ. Γεωργίου Β’ 17-19 & Ρηγίλλης, 10675

Μουσείο Ψευδαισθήσεων [3]

Και της οφθαλμαπάτης θα προσθέσουμε γιατί όλη αυτή η ιδέα στηρίζεται σε κατασκευές και «κόλπα» που στόχο έχουν να σε εντυπωσιάσουν και να τρελάνουν τις αισθήσεις σου, αλλά και να σε ενημερώσουν για θέματα οπτικής, αντίληψης και εγκεφάλου. Δοκιμάστε με τα παιδιά σας την Περιστρεφόμενη Σήραγγα (σ.σ. σαν να περπατάς σε κύλινδρο που γυρίζει) το Δωμάτιο του Απείρου (σ.σ. όπου απελευθερώνεσαι από τους νόμους της βαρύτητας) εκπαιδευτικά παζλ, ολογράμματα, και πλήθος άλλων παιχνιδιών που θα σας βγάλουν από τη ρουτίνα, θα σας ψυχαγωγήσουν και θα σας προσφέρουν την ευκαιρία να φωτογραφήσετε τις πιο πρωτότυπες πόζες! Α, ναι η φωτογραφική μηχανή ή το κινητό είναι απαραίτητα!

Διεύθυνση, Ερμου 119, Μοναστηράκι 105 55

Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου [4]

Για 130 χρόνια παρείχε ενέργεια και φωτισμό στην πρωτεύουσα, ενώ μέχρι σήμερα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη που διατηρεί το σύνολο του μηχανολογικού του εξοπλισμού ατόφιο και αυτό από μόνο του είναι ένας λόγος που μαθητές μαζί με καθηγητές και γονείς το επισκέπτονται καθημερινά για να θαυμάσουν όλη αυτή την ιστορία, να αγγίξουν τα παλιά μηχανήματα, να γνωρίσουν τις συνθήκες εργασίας και ζωής στο εργοστάσιο και στην ευρύτερη περιοχή του Γκαζιού. Και το ίδιο το Μουσείο όμως δεν επαναπαύεται στις δάφνες του παρελθόντος. Με ισχυρή ομάδα υπευθύνων και όραμα να προβάλλουν πολιτιστικά αυτό το σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής μας ιστορίας, προβαίνουν σε ετήσια βάση σε προγράμματα και δράσεις – εικαστικά εργαστήρια, bazaar, εργαστήρια ρομποτικής και λοιπών επιστημών, ξεναγήσεις στους 13 χώρους του μουσείου, συναυλίες και φεστιβάλ μουσικής – καθιστώντας το ένα «φάρο» πολιτισμού, αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης πόλης και μία απίστευτη μουσειακή εμπειρία.

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Πειραιώς 100, Γκάζι

Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης [5]

Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης είναι ένα πρωτοποριακό Μουσείο, από τα ελάχιστα στον κόσμο που εκθέτουν έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 5 έως 14 ετών. Μαθαίνοντας, μέσω της Τέχνης, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ακολουθεί το αρχικό του όραμα. Σκοπός του Μουσείου είναι η ανάδειξη της μοναδικότητας της Παιδικής Τέχνης. Απευθύνεται στα παιδιά και στους ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και επιστήμονες. Οι συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνουν 7.000 έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών, που εμπλουτίζονται κάθε χρόνο.

Διεύθυνση Kόδρου 9, Πλάκα, 105 58

Κέντρο Μελέτης Νεότερης Κεραμικής [6]

Το Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμεικής – Ίδρυμα Oικ. Γ. Ψαροπούλου είναι αφιερωμένο στην ελληνική παραδοσιακή κεραμική των νεότερων χρόνων (16ος – 20ος αιώνας). Η συλλογή του Μουσείου περιλαμβάνει πάνω από 3.000 κεραμικά αντικείμενα όλων των ειδών, από όλες σχεδόν τις περιοχές του ελλαδικού χώρου και μας δίνουν πληροφορίες για την ανάπτυξη της Κεραμικής τέχνης. Αποτελεί μια προσπάθεια εισαγωγής στην παραδοσιακή κεραμική, και αναπαράστασης διαφορετικών παραδοσιακών εργαστηρίων όπως το εργαστήριο κατασκευής αγγείων χωρίς τη χρήση τροχού, το εργαστήριο κατασκευής αγγείων στον χειροκίνητο τροχό («τροχί») και το εργαστήριο κατασκευής αγγείων στον ποδοκίνητο τροχό.

Μελιδώνη 4-6, 105 53 Κεραμεικός

Μουσείο Αφής [7]

Το Μουσείο αφής είναι από τα λίγα Μουσεία του είδους στον κόσμο. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται ότι τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να αγγίζουν τα εκθέματα, τα οποία είναι πιστά αντίγραφα των πρωτότυπων που εκτίθενται  σε άλλα Μουσεία της χώρας και του εξωτρικού. Μέσα από αυτήν την διαδικασία τα παιδιά ευαισθητοποιούνται σε θέματα που αφορούν τα άτομα με προβλήματα όρασης. Τα εκθέματα που υπάρχουν στο μουσείο αφής είναι πιστά αντίγραφα των πρωτότυπων που εκτίθενται σε άλλα μουσεία της χώρας μας. Με κλειστά μάτια μέσα από την αφή οι επισκέπτες έρχονται σε επαφή με τα εκθέματα με διαφορετικό τρόπο. Δίνεται επίσης η δυνατότητα σε άτομα με προβλήματα όρασης να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά, αλλά και αποτελεί έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της τέχνης.

Δοϊράνης 198 και Αθηνάς 17, Καλλιθέα, 176 73

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή [8]

Το Μουσείο Γουλανδρή ήταν το πρώτο μουσείο Φυσικής Ιστορίας, που έθεσε τα θεμέλια της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Υπάρχουν ειδικά προγράμματα, όπου το παιδί έρχεται σε επαφή με το ζωτικό και το φυσικό βασίλειο και γνωρίζει τους κινδύνους που διατρέχει το περιβάλλον με επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο.

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Μουσείου συμβάλλουν στην έγκυρη γνώση και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης. Απευθύνονται στους μαθητές, στους φοιτητές, στους εκπαιδευτικούς, καθώς και στο ευρύ κοινό.

Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας [9]

Χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, όλα αυτά μαζί σε ένα χώρο ειδικά διαμορφωμένο για παιδιά σε ένα παλιό νεοκλασικό που το πρώτο συναίσθημα που βιώνεις όταν μπαίνεις είναι έκπληξη!

Ένα μοναδικό, διαδραστικό μουσείο αφιερωμένο στα συναισθήματα! Χρησιμοποιεί τις εκθέσεις του, το παιχνίδι και το παραμύθι για να ενθαρρύνει τα παιδιά και τους εφήβους να γνωρίσουν τον εαυτό τους καλύτερα και να κατανοήσουν τον εσωτερικό κόσμο των συναισθημάτων. Ταυτόχρονα ευαισθητοποιεί και υποστηρίζει τους ενήλικες σε θέματα που αφορούν τη συναισθηματική ανάπτυξη.

Διεύθυνση: Καρατζά 7 & Τσάμη Καρατάσου, λόφος Φιλοπάππου, Αθήνα

Μουσείο Παιχνιδιών [10]

Είναι ίσως το πιο «μικρό» σε ηλικία από τα άλλα μουσεία με διάρκεια ζωής μόλις 1,5 χρόνο, αλλά απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες! Στις συλλογές του μπορείτε να δείτε παιχνίδια, κούκλες, εμπορικά επιτραπέζια, αλλά και χειροποίητα από τα παλιά χρόνια, τότε που φτιάχνονταν αυτοσχέδια καράβια και μαριονέτες, όπως επίσης και μία θεατρική κούκλα, έργο του σκηνογράφου Διονύση Φωτόπουλου και το ξύλινο αλογάκι που δώρισε ο Ελευθέριος Βενιζέλος στον αγαπημένο του εγγονό Λευτεράκη. Αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι σειρές, η συλλογή ξεπερνάει τα 20.000 αντικείμενα και θεωρείται μία από τις 10 καλύτερες συλλογές παιχνιδιών στην Ευρώπη, ενώ η συλλογή του περιλαμβάνει παιχνίδια και από όλη την Ευρώπη. Το κτίριο δε που θα επισκεφθείτε παραπέμπει από μόνο του σε «παραμυθένιο πύργο», με στοιχεία γοτθικού ρυθμού, μπαρόκ και art nouveau και όλα αυτά σε μία ήσυχη γειτονιά του Παλαιού Φαλήρου.

Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλαιό Φάληρο, τηλ. 2126875280

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης [11]

Στόχος του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης είναι η διάσωση, η έρευνα και η μελέτη της ιστορίας της εκπαίδευσης και των σχολείων. Κάθε μήνα το Μουσείο διοργανώνει για τα παιδιά μια σειρά από ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα όπου η μάθηση και η διασκέδαση συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο.

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης Τριπόδων 23, Πλάκα, 10558, Αθήνα 210 3250341

 Μουσείο Ηρακλειδών [12]

 

Το Μουσείο των Ηρακλειδών, ένα μικρό θαύμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, όπως έχει χαρακτηριστεί από τη δημοσιογραφική οικογένεια, παράγει πολιτισμό πρωτοπορώντας για 15 χρόνια. Από το άνοιγμά του, το 2004, με τη φιλοξενία των συλλογών των ιδρυτών του μέχρι και σήμερα, βρίσκεται συνεχώς στην πρώτη γραμμή στο χώρο των Μουσείων και του Πολιτισμού.

Στο Μουσείο Ηρακλειδών πραγματοποιούνται καινοτόμα επιμορφωτικά προγράμματα για μαθητές, εκπαιδευτικούς κι ενηλίκους καθώς και εκθέσεις έργων τέχνης και εξοικείωσης με την επιστήμη.

Μουσείο Ηρακλειδών Ηρακλειδών 16, Θησείο 210 3461981

Διαβάστε επίσης:
Το Ιnfokids.gr σάς καλεί σε εθελοντική αιμοδοσία και τα παιδιά σε μια μοναδική δράση (30/3)! [13]
Έχασε και τα δύο πόδια του λόγω φρικτής κακοποίησης: Σήμερα αγωνίζεται με τους θετούς γονείς τους [14]
Ένα μακρινό, συμβολικό ταξίδι: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας παρέλασε στο Αγαθονήσι μαζί με τους 6 μαθητές του! [15]

Ξυλοδαρμός σε σχολείο της Κυψέλης: Ποια η θέση της ΟΛΜΕ;

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Τα νέα των σχολείων | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
ΟΛΜΕ

Εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το πρόσφατο συμβάν στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών.

Πρόσφατα, στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών [17] εξωσχολικός εισέβαλε και τραυμάτισε τον διευθυντή του σχολείου και έναν μαθητή. Συγκεκριμένα, ο δράστης, αδελφός Γεωργιανού γεννηθείς το 2005, εισέβαλε στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών με σφυρί και επιτέθηκε κατά Νιγηριανού μαθητή γεν. 2006, με τον οποίο όπως είπε «είχε ανοιχτούς λογαριασμούς με τον αδερφό του.»

Η ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το συμβάν:

Το περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας το οποίο και οδήγησε σε τραυματισμό μαθητή αλλά και του Διευθυντή του σχολείου [18] ηχεί με τρόπο πρωτόγνωρο και εκκωφαντικό. Διαμορφώνεται αναπόδραστη η ανάγκη να σχεδιαστούν και να γίνουν πράξη οι δημόσιες πολιτικές που θα οδηγήσουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου της νεανικής παραβατικότητας αλλά και της βίας ή του εκφοβισμού που διαχέεται στο πεδίο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Το 8μηνο κλείσιμο των σχολείων κατά την πανδημία, λόγω της άρνησης της κυβέρνησης να λάβει ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, που επέφερε την αποκοινωνικοποίηση των παιδιών,

η μη αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της καραντίνας και των μαθησιακών κενών, η αντιπαιδαγωγική εκπαιδευτική πολιτική που έχει μετατρέψει τα σχολεία σε εξεταστική ανταγωνιστική αρένα διαλύοντας το συνεργατικό παιδαγωγικό κλίμα, αλλά και η γενικότερη κυβερνητική πολιτική που αύξησε τη φτώχεια και την ανεργία και διέλυσε την κοινωνική συνοχή και την εμπιστοσύνη στους θεσμούς είναι οι βασικές αιτίες της τρομακτικής αύξησης της βίας.

Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως προβλέψει και προειδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας για την έξαρση βίας, είχε καταθέσει υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις και είχε ζητήσει επανειλημμένως συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ εδώ και τέσσερα χρόνια. Ούτε η κα Κεραμέως, ούτε ο κ. Πιερρακάκης δέχτηκαν να συναντήσουν την ΟΛΜΕ και να συζητήσουν τις προτάσεις μας.

Η κατάσταση πια στα σχολεία είναι οριακή και οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι νιώθουν ουσιαστικά απροστάτευτοι/ες και αβοήθητοι/ες και βρίσκονται αντιμέτωποι/ες με ένα ευρύ πλέγμα συμπεριφορών που λειτουργούν υπονομευτικά για την ασφάλεια και την ηρεμία της σχολικής κοινότητας. Είναι αυτή η αίσθηση εγκατάλειψης και αδιαφορίας που συνοδεύεται από τη βεβαιότητα ότι για κάθε τι που θα συμβεί υπεύθυνος/η θα θεωρηθεί ο/η εκπαιδευτικός

Η λήψη μέτρων αποτελεί μια ανάγκη επείγουσα και άμεση. Και πρέπει να συμπληρώσει μια προσπάθεια διαλόγου που οφείλουμε να ξεκινήσουμε άμεσα με τη συμμετοχή όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε η κατάθεση προτάσεων να οδηγήσει στην εκπόνηση πολιτικών που θα απαντήσουν με επάρκεια.

Η εξάλειψη της βίας όμως κυρίως προϋποθέτει τη λήψη σοβαρών, σταθερών και μακροπρόθεσμων μέτρων και όχι τακτικές επικοινωνιακής πολιτικής. Απαιτείται άμεσα:

Η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει τους/τις εκπαιδευτικούς και να καλύψει τα ελλείμματα με τρόπο αποφασιστικό. Ο σχεδιασμός δεν μπορεί να περιορίζεται σε μια θεώρηση ότι η λύση των προβλημάτων θα προκύψει κυρίαρχα από την καταγραφή περιστατικών σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα. Είναι ο άνθρωπος που θα δώσει την απάντηση και η χάραξη ενός οδικού χάρτη που θα ξανακάνει το σχολείο ανθρώπινο η αναγκαία προϋπόθεση.

Για αυτό το λόγο η απάντηση είναι ένα σχολείο που δεν θα λειτουργεί βασισμένο σε ένα άξονα άκαμπτης γραφειοκρατίας, αυστηρού διοικητισμού, μηχανιστικής γνώσης και προσήλωσης σε μια συνεχή διαδικασία εξετάσεων.

Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που θα διαπαιδαγωγεί και θα λειτουργεί ως όχημα κοινωνικοποίησης. Και για να έχουμε αυτό το σχολείο πρέπει να ιεραρχήσουμε από την αρχή αξίες και προτεραιότητες και αυτό να αποτυπωθεί στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, στην ουσιαστική υποστήριξη μαθητριών και μαθητών, εκπαιδευτικών και οικογενειών.

Τα ζητήματα της βίας και του εκφοβισμού που απαντώνται στο πεδίο της εκπαίδευσης δεν είναι αποκομμένα από την κοινωνική πραγματικότητα. Διαχέονται στο σχολείο και επιδρούν καταλυτικά στη λειτουργία του.

Είναι όμως απόλυτη ανάγκη να δώσουμε τη μάχη για ένα άλλο σχολείο με κέντρο τον άνθρωπο γιατί έτσι θα κερδίσουμε τη μάχη για μια άλλη κοινωνία όπου η βία δεν θα αποτελεί επιλογή και ο άνθρωπος θα είναι η απάντηση όποιο και εάν είναι το ερώτημα.

Παγκόσμια Ημέρα της Γιαγιάς: 10 παιδικά βιβλία για το πιο αγαπημένο πρόσωπο

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Featured,Βιβλία | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Παγκόσμια Ημέρα της Γιαγιάς

Στις 28 Μαρτίου γιορτάζουμε το πιο αγαπημένο πρόσωπο.

Γιαγιάδες. Στα μάτια τους, βλέπουμε την ιστορία μας να ζωντανεύει. Στις αγκαλιές τους βρίσκουμε αγάπη, κατανόηση και ατελείωτη ζεστασιά. Στο χαμόγελό τους μια ανάμνηση από τα παλιά.

Η γιαγιά είναι η καρδιά της οικογένειας, η στήριξη σε κάθε δύσκολη στιγμή και η πηγή ατελείωτης αγάπης. Ας μην αφήσουμε τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Γιαγιάς να περάσει χωρίς να εκφράσουμε την αγάπη και τον σεβασμό μας προς αυτές τις γυναίκες που μας πλημμύρισαν, εμάς αλλά και τα παιδιά μας, με ασφάλεια και αγάπη.

Ας τους δώσουμε το δώρο της παρουσίας μας, της φροντίδας μας και της αναγνώρισής μας. Ας τις περιβάλλουμε με αγάπη και στοργή, όπως κι αυτές έχουν κάνει για μας σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Ας κάνουμε τις γιαγιάδες μας να νιώσουν ότι αγαπιούνται και ότι είναι σημαντικές. Όπως πραγματικά είναι.

Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, συγκεντρώσαμε παρακάτω δέκα παιδικά βιβλία αφιερωμένη στη γιαγιά.

Παγκόσμια Ημέρα της Γιαγιάς: 10 παιδικά βιβλία για τη γιαγιά

1.Ο πλανήτης σε ένα γυάλινο βαζάκι (ηλικία: 5-7)

Η γιαγιά μας ζούσε σε ένα τεράστιο ξύλινο σπίτι. Μάζευε όλες τις λέξεις και τα χαμόγελά της για την ώρα που θα πηγαίναμε να την επισκεφθούμε.
Martin Stanev, Ο πλανήτης σε ένα γυάλινο βαζάκι

Μια υπέροχη ιστορία περιβαλλοντικής -και όχι μόνο- ενσυναίσθησης με κεντρική ηρωίδα μια παράξενη γιαγιά που συλλέγει τις ομορφιές του κόσμου.

2.Η πιο καλή απ’ όλες τις γιαγιάδες (ηλικία: 3-4)

Από τα όνειρα που ανάθρεψα το πιο πονετικό μου: να μη γερνάω μόνη.
Κική Δημουλά

Τυχερά όσα παιδιά έχουν γιαγιάδες και ποιο τυχερά όσα έχουν μια γιαγιά σαν τη δική της. Έτσι μας λέει. Παιδική χαρά και κούνια, τσίχλα από το ψιλικατζίδικο του Νίκου, ζαχαροπλαστική στο σπίτι της, μαζί της. Και της μαγειρεύει το αγαπημένο της φαγητό, μακαρόνια σε παραλλαγές δηλαδή, και κάνουν δουλειές μαζί και βγαίνουν στον κήπο της. Και βλέπουν φωτογραφίες στο άλμπουμ (όχι στα κινητά) και βλέπουν τη γιαγιά παιδί. Και ξαπλώνουν για μεσημεριανή σιέστα και έρχονται οι φίλες της γιαγιάς. Και διαβάζουν βιβλία. Και παίζουν επιτραπέζια. Και φτιάχνουν όμορφες στιγμές…

3.Πάμε, γιαγιά! (ηλικία: 5-7)

Εικονογραφημένο βιβλίο για παιδιά

Το προηγούμενο βιβλίο των δύο δημιουργών, το Παλμίρ, βρέθηκε στη Χρυσή Λίστα του ELNIPLEΧ, όντας ένα από τα καλύτερα βιβλία της χρονιάς αλλά και των τελευταίων ετών.

Δεν την λες και εύκολο άνθρωπο τη γιαγιά. Κάθε φορά που πηγαίνει στο σπίτι της πρέπει να τηρήσει ένα πλήθος από κανόνες. Να βγάλει τα παπούτσια, να φάει δύο φορές από όλα τα φαγητά. Το πρωί ανοίγει τέρμα τα παράθυρα, αερίζει, σφουγγαρίζει και του φτιάχνει πρωινό.

 

4.Η Γιαγιά Τερματοφύλακας (ηλικία 8 – 11)

της Σοφίας Μαντουβάλου (που κάνει αχτύπητο δίδυμο με τον εγγονό της)

5.Ο νυχτερινός περίπατος της γιαγιάς (ηλικία: 5-8)

 Πολλοί νομίζουν ότι είναι πολύ εύκολο να γράψεις για παιδιά, και γράφουν πολλοί, αλλά είναι δύσκολο όταν προσπαθείς εσύ σαν μεγάλος να πεις πράγματα που θα έλεγε ένα παιδί. Θεωρώ ότι είναι σωστό ένα βιβλίο, όταν το γράφεις και ο μικρός, ο ήρωας του είναι δέκα χρονών, πρέπει να γίνεσαι εσύ αυτός ο ήρωας.
Άλκη Ζέη (από συνέντευξη στο doctv.gr)

Η κόρη της και τα εγγόνια της ζουν στις Βρυξέλλες, την καρδιά της Ευρώπης. Στην πόλη αυτή είναι και η καρδιά της γιαγιάς, τρεις μήνες το χρόνο, τους χειμώνες.

Σήμερα είναι μόνη στο σπίτι, έχουν βγει όλοι. Η πολυθρόνα της ντυμένη με κοραλλί βελούδο, το λευκό πουλόβερ της, ένα βιβλίο με τίτλο Η μελαγχολία του σκαντζόχοιρου. Τα αγγίζει, τα παρατηρεί όλα. Τις γάτες πάνω στα κεραμίδια, τον κήπο. Βγαίνει έξω, εκεί, στον κήπο. Κάθεται. Κλείνει τα μάτια. Και φεύγει…

6.Ο Νόι και η γιαγιά (ηλικία: 3-4)

Μπέντζι Ντέιβις. Νόι. Βιβλίο τρίτο. Μετά τη φάλαινα και τη φάλαινα του χειμώνα, το μοναχικό αγόρι, ο Νόι, πηγαίνει να μείνει στο ανεμοδαρμένο νησάκι της απόμακρης γιαγιάς που έχει τις δικές συνήθειες: ροχαλίζει, έχει κουβέρτες γιαγιαδίστικες που γδέρνουν, μαγειρεύει σούπες με φύκια και φυλάει τα δόντια της σε ένα βαζάκι. Επίσης είναι τόσο απασχολημένη με τα δικά της που δεν παίζει ποτέ με τον Νόι. Το αγόρι θα αναζητήσει αλλού το ενδιαφέρον. Ξεμακραίνει από το σπίτι, όμως τον βρίσκει μια δυνατή καταιγίδα και ένα μικρό πουλάκι που τρέμει στα χέρια του. Η γιαγιά ίσως ξέρει τι πρέπει να κάνει. Αλλά η γιαγιά δεν είναι πουθενά.

Υπέροχο βιβλίο και αυτό το τρίτο με τον Νόι. Η γιαγιά είναι ένας άλλος κόσμος, δύσκολα ερμηνεύσιμος από ένα παιδί. Μια γυναίκα που έχει δομήσει τον δικό της κόσμο, έχει τους δικούς τους κώδικες και συνήθειες, έχει ξεχάσει ή δεν ήξερε πως να είναι η γιαγιά των παραμυθιών, των ταχταρισμάτων και του παιχνιδιού με τα εγγόνια, έχει λησμονήσει τη ζωή με άλλους. Ο Νόι, από την άλλη, βλέποντας την απόμακρη γιαγιά, νιώθοντας έξω από αυτόν τον κόσμο, αναζητεί την περιπέτεια αλλού, συνδιαλέγεται με τη φύση, την αγαπά άλλωστε τη θάλασσα πολύ. Αυτή η φυγή του από την “ανάγκη” και το οπτικό πεδίο της γιαγιάς είναι που θα τους φέρει κοντά και θα τους χαρίσει ένα καλοκαίρι που θα φέρει τους δύο μακρινούς κόσμους πολύ πιο κοντά.

7.Ο Γενναίος Ιππότης και η χαμογελαστή βασίλισσα (ηλικία: 4 – 7)

Την έχει κάνει τη ζημιά αυτή ξανά ο Μάκης Τσίτας. Με τα «Ο δικός μου ο μπαμπάς», «Ο δικός μου παππούς» αλλά και το «Βρες ποιος είμαι» ο συγγραφέας είχε γρατζουνίσει ευαίσθητες χορδές οικογενειακών στιγμών και προσώπων και είχε καταφέρει να αποτυπώσει έξοχα ασυνήθιστους (όχι σπάνιους) παππού και μπαμπά σε ξεχωριστές στιγμές με τα παιδιά ή τα εγγόνια τους.

Τώρα σειρά έχει μια καταπληκτική βασίλισσα, ευγενική, γλυκομίλητη, γενναιόδωρη, χαμογελαστή, σοφή, διόλου αυταρχική ή καταπιεστική. Μια βασίλισσα δίκαιη, με σωστές αποφάσεις που έχρισε τον μικρό αφηγητή ιππότη της πριν από έναν χρόνο περίπου κι εκείνος της ορκίστηκε αφοσίωση στη φροντίδα και την προστασία της. Και τα καταφέρνει υπέροχα ο ιππότης, τόσο που η βασίλισσα… θα τον βάλει στο κρεβάτι του να κοιμηθεί και θα του δώσει κι ένα φιλί…

8.Εβδομηντάχρονη ετών 10 (ηλικία: 8 – 11)

Μια μυστηριώδης γυναίκα με καπαρντίνα και γυαλιά παρακολουθεί πίσω από μια συστάδα δέντρων την παρέα τεσσάρων φίλων που κάνουν ποδηλατάδα. Ο Ντάνιελ, ο Σταύρος, η Μαργαρίτα και η Ειρήνη όμως την πήραν είδηση. “Είμαστε υπό παρακολούθηση”.

Η γυναίκα δικαιολογήθηκε ότι παρατηρούσε τον δάκο που καταστρέφει τις ελιές και όχι τα παιδιά. Την επόμενη μέρα όμως η ίδια γυναίκα βρέθηκε στην πιτσαρία που πήγαν τα παιδιά να φάνε. Μια εβδομάδα μετά, στο πάρκο της γειτονιάς, τα ίδια. Τι θέλει και τους ακολουθεί παντού; “Ή μας λέτε ποια είστε ή καλούμε την αστυνομία” την απείλησαν τα παιδιά και η γυναίκα αναγκάστηκε να… ομολογήσει: “Δεν… δεν είμαι αυτό που φαίνομαι. Είμαι κι εγώ δέκα χρόνων σαν κι εσάς”. Κι άρχισε να τους λέει την ιστορία της. Μια βροχερή μέρα, όταν ήταν κορίτσι 10 ετών, μια αστραπή, κάτι παράξενο συνέβη και το είδωλο της στον καθρέφτη έγινε από 10 χρονών το είδωλο μιας γιαγιάς, της γιαγιάς της. Ήταν έτσι τα πράγματα ή η γυναίκα είχε σκαρφιστεί μια δικαιολογία για να μην της φέρουν τα παιδιά την αστυνομία;

9.Η γιαγιά μας η καλή έχει ζώαααργκ (ηλικία: 2-6)

Εκδόσεις Key Books.

Η γιαγιά μας η καλή
έχει κότες στην αυλή.
Κότες και κοτόπουλα,
χήνες και χηνόπουλα.

Ίσως να το έχουμε τραγουδήσει όλοι. Από τη γιαγιά μας, τη Μαρίζα Κωχ και τα Παιχνιδοτράγουδα του 1978, ή κάποιον άλλο. Από αυτό το κλασικό παιχνιδοτράγουδο εκκινεί ο Θοδωρής Τσεκούρας για να δημιουργήσει μια σύγχρονη κιβωτό του Νώε όπου στη θέση του σοφού γέροντα είναι… η γιαγιά μας η καλή.

10.Η μικρή πολύχρωμη γιαγιά μου (ηλικία: 5-7)

Η μικρή πολύχρωμη γιαγιά μου είναι μια αφηγηματική ιστορία για μια ιδιαίτερη γιαγιά με μαγικές ικανότητες που μας καλεί να παίξουμε να δημιουργήσουμε και να ξαναγίνουμε για λίγο παιδιά. Είναι μικρή, γιατί είναι μικροκαμωμένη και με παιχνιδιάρικη διάθεση σα μικρό παιδί. Είναι πολύχρωμη, γιατί το όνομα της είναι Ίριδα και έχει κάτι από τα χρώματα του ουράνιου τόξου όταν χαμογελά. Είναι γιαγιά και αυτό σημαίνει ότι η αγάπη της μοιράζεται απλόχερα χωρίς όρια.

Το Ιnfokids.gr σάς καλεί σε εθελοντική αιμοδοσία και τα παιδιά σε μια μοναδική δράση (30/3)!

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Featured,Υγεία | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Εθελοντική αιμοδοσία

Το AVENUE [20] φιλοξενεί το Ιnfokids.gr, το Infowoman.gr και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για μια εθελοντική αιμοδοσία!

Οι ανάγκες για αίμα δεν τελειώνουν ποτέ. Κάθε στιγμή, κάπου γύρω μας, υπάρχει κάποιος που χρειάζεται αυτό το πολύτιμο δώρο για να επιβιώσει. Και εκείνοι που ανταποκρίνονται σε αυτήν την έκκληση ανθρωπιάς, είναι οι αληθινοί ήρωες της καθημερινότητάς μας.

«Δώσε λίγο αίμα, σώσε μια ζωή»

Το Σάββατο 30 Μαρτίου, θα έχουμε ακόμα μια ευκαιρία να σταθούμε αλληλέγγυοι και να προσφέρουμε το δικό μας μικρό μερίδιο στη διάσωση ζωών, μέσα από μια εθελοντική αιμοδοσία και δωρεά μυελού των οστών. Από τις 12:00 έως τις 16:00, το AVENUE [20] φιλοξενεί το Ιnfokids.gr, το Infowoman.gr [21] και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό [22] για μια εθελοντική αιμοδοσία με τη συμβολή του μεγάλου χορηγού της δράσης, Αγγελάκης. [23]

Σας περιμένουμε στο AVENUE [20] στις 30 Μαρτίου!

Ενωμένοι σε έναν κοινό σκοπό, αυτόν του να σώσουμε ζωές που μας έχουν ανάγκη, καλούμε κάθε άνθρωπο που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει το αίμα του, να συνδράμει σε αυτήν την προσπάθεια αγάπης και αλληλεγγύης.

Ένα μικρό δώρο και λίγα λεπτά από τον χρόνο μας μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου για κάποιον που το χρειάζεται απελπιστικά.

Δράση για τα παιδιά!

Τα παιδιά, μέσω δραστηριοτήτων, όπως η ζωγραφική, το παζλ κ.ά. και την καθοδήγηση από εθελοντές του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού θα παίξουν και θα μάθουν για τη δράση της αιμοδοσίας και την αξία του εθελοντισμού.

Ελάτε να δώσουμε λίγο αίμα και να σώσουμε μαζί μια ζωή!

Μέγας χορηγός της πρωτοβουλίας: 

Παράλληλα με την εθελοντική αιμοδοσία θα λάβετε αναμνηστικά δώρα από:

Τα καταστήματα καλλυντικών Lili Drogerie: [24]

 

 

Το Νakas Book House: [25]

 

Βρείτε την εκδήλωση στο Facebook!  [26]

Έχασε και τα δύο πόδια του λόγω φρικτής κακοποίησης: Σήμερα αγωνίζεται με τους θετούς γονείς τους

Συγγραφέας: Μαρία Κεφαλά Στις Σε Αληθινές Ιστορίες | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Ο Tony Hudgell [27], ο οποίος είχε ακρωτηριαστεί στα πόδια του έπειτα από φρικιαστική κακοποίηση από τους ίδιους του τους γονείς, επέστρεψε στο σπίτι μετά την χειρουργική επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε στο ισχίο και στους μηρούς του.

Την Τρίτη 26/3, ο Tony επέστρεψε στο σπίτι του αφού υποβλήθηκε σε μία χειρουργική επέμβαση που άλλαξε τη ζωή του στο Σέφιλντ. Αυτή η επέμβαση θα του επιτρέψει να είναι πολύ πιο ευκίνητος στα εφηβικά του χρόνια και στην ενηλικίωσή του.

Η θετή μητέρα του Tony, Paula Hudgell ενημέρωσε μέσω του X (πρώην Twitter) για την κατάσταση της υγείας του μετά την επέμβαση. Σε μια φωτογραφία, ο εννιάχρονος εμφανίστηκε ευδιάθετος καθώς αγκαλιάζει το κατοικίδιό του. Σε άλλη φωτογραφία, ο Tony έδειξε με θάρρος τις νέες του δεξιότητες, ενώ περπατούσε με την υποστήριξη του θετού πατέρα του, Mark.

Η Paula ευχαρίστησε το προσωπικό του νοσοκομείου που φρόντισε τον Tony σε όλη τη διαδικασία και έγραψε: «Είμαστε σπίτι».

Η επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε ο Tony μπορεί να γίνει μόνο σε δύο μέρη του κόσμου και ευτυχώς, ένα από αυτά είναι το νοσοκομείο Παίδων στο Σέφιλντ, σύμφωνα με τη σελίδα του Tony’s JustGiving.

Το εννιάχρονο παιδί θα νοσηλεύεται πλέον ως εξωτερικός ασθενής και θα έχει εβδομαδιαία ραντεβού στο Σέφιλντ.

Οι επεμβάσεις, που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, στοχεύουν στην αναδιάρθρωση του μηριαίου οστού [30] του Tony, σύμφωνα με μια σελίδα του JustGiving που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τον Tony.

Παρά την επώδυνη διαδικασία, ο Tony εμφανίστηκε με ευδιάθετος μόλις δύο εβδομάδες μετά την επέμβαση. Ο νικητής του βραβείου Pride of Britain περπάτησε στο σαλόνι του, ενώ ο θετός πατέρας του Mark τον βοηθούσε.

Η άγρια κακοποίηση από τους βιολογικούς του γονείς

Οι βιολογικοί γονείς του Tony, ο Άντονι Σμιθ, 47 ετών, και η Τζόντι Σίμπσον, 24 ετών, καταδικάστηκαν ο καθένας σε δέκα χρόνια φυλάκιση το 2018 για τα βασανιστήρια στα οποία υπέβαλαν τον 41 ημερών γιο τους το 2014, αφήνοντάς τον με τραύματα, όπως σπασμένα δάχτυλα των χεριών και ποδιών.

Παρά την ανείπωτη κακοποίηση στις πρώτες μέρες της ζωής του, ο μικρός Τόνι έγινε ένα ευγενικό και αποφασιστικό αγόρι που έχει συγκεντρώσει περίπου 2 εκατομμύρια λίρες για φιλανθρωπικούς σκοπούς περπατώντας μεγάλες αποστάσεις με τις πατερίτσες του.

Ο Tony είχε χαρακτηριστεί ως ήρωας από τον πρίγκιπα Ουίλιαμ και Κέιτ Μίντλετον για την δράση του με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για να βοηθήσει ευάλωτα παιδιά.

Ξεκίνησε συγκεντρώνοντας 500 λίρες για το νοσοκομείο που του έσωσε τη ζωή περπατώντας 10 χιλιόμετρα σε 30 ημέρες το 2020, αντλώντας έμπνευση από τον καπετάνιο Sir Tom Moore, ο οποίος συγκέντρωσε περισσότερα από 33 εκατομμύρια λίρες περπατώντας στην αυλή του σπιτιού του.

Το 2021, ένα ίδρυμα [27] που δημιουργήθηκε με το όνομά του για να βελτιώσει τις ζωές παιδιών που έχουν πληγεί από σωματική, συναισθηματική ή ψυχολογική κακοποίηση πρόσφερε περισσότερα από 700 χριστουγεννιάτικα δώρα σε νέους που είχαν ανάγκη και συνέχισε την παράδοση και τα περασμένα Χριστούγεννα.

Τα εκπληκτικά επιτεύγματα του εννιάχρονου στη συγκέντρωση χρημάτων έρχονται παρά το απίστευτα δύσκολο ξεκίνημα της ζωής του που τον οδήγησε σε 23 εγχειρήσεις και οκτώ μεταγγίσεις αίματος.

Η φρικτή κακοποίηση από τους γονείς του, τού προκάλεσε σοβαρούς τραυματισμούς – και το βρέφος εμφάνισε σήψη επειδή οι γονείς-τέρατα περίμεναν 10 ημέρες πριν το μεταφέρουν στο νοσοκομείο.

Οι γιατροί του Νοσοκομείου Παίδων Evelina London, του οποίου η Πριγκίπισσα της Ουαλίας είναι επίσημος προστάτης, του έσωσαν τη ζωή. Στη συνέχεια, το 2016, βρήκε επιτέλους μία νέα οικογένεια, με την Paula και τον Mark, να του προσφέρουν απλόχερα την αγάπη που είχε στερηθεί.

Ο Tony συνάντησε τον Πρίγκιπα και την Πριγκίπισσα της Ουαλίας όταν το ζευγάρι παρακολούθησε τη συναυλία Together At Christmas Carol στο Αβαείο του Westminster πέρυσι.

Έχει επίσης γνωρίσει τον πρίγκιπα Χάρι, ενώ τον Δεκέμβριο, ενώ ο πρίγκιπας Τζορτ, η πριγκίπισσα Σάρλοτ και ο πρίγκιπας Louis Λούις δημοσίευσαν επιστολές που έστειλαν στον Tony στην ετήσια χριστουγεννιάτικη λειτουργία της μητέρας τους.

Διαβάστε επίσης:

Γονείς μάλωναν έξω από σχολείο: Στη Λάρισα ξέφυγε η κατάσταση [31]

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη: Εκπαιδευτικά Προγράμματα για τον Απρίλιο 2024 [15]

Διαγωνισμός PISA: Πότε είναι οι πιλοτικές εξετάσεις και πού θα διεξαχθούν; [32]

Γονείς μάλωναν έξω από σχολείο: Στη Λάρισα ξέφυγε η κατάσταση

Συγγραφέας: Μαρία Κεφαλά Στις Σε Νέα | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Γυμνάσια: Το πρόβλημα στα σχολεία λόγω Ευρωεκλογών

Το περιστατικό έγινε έξω από γυμνάσιο της πόλης με τους γονείς να καβγαδίζουν τόσο έντονα που ήρθε η αστυνομία για να αποτραπούν τα χειρότερα!

Στιγμές… απείρου κάλλους εκτυλίχθηκαν πριν από μερικές ημέρες σε σχολείο της Λάρισας [34], όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες γονείς μαθητών καβγάδισαν άγρια και λίγο έλειψε να πιαστούν στα χέρια.

Το περιστατικό σημειώθηκε σε γυμνάσιο της συνοικίας Χαραυγή, όταν οι γονείς δύο μαθητών άρχισαν, σύμφωνα με το onlarissa.gr [35], να τσακώνονται, εκτοξεύοντας ύβρεις μεταξύ τους, την στιγμή που ήταν παρόντα και τα παιδιά τους. Μάλιστα και άλλοι μαθητές έγιναν μάρτυρες του περιστατικού, καθώς εκείνη την ώρα σχολούσαν.

Η κατάσταση άρχισε να ξεφεύγει, ενώ από τις φωνές βγήκαν στα μπαλκόνια οι περίοικοι για να δουν τι συμβαίνει. Εν τέλει οι ψυχραιμότεροι επενέβησαν για να εκτονωθεί η κατάσταση, ενώ κλήθηκε και η αστυνομία η οποία έσπευσε στο σημείο με δύο μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ και ένα περιπολικό.

«Δύο γονείς μαθητών που φοιτούν σε Γυμνάσιο της πόλης μας στην ευρύτερη περιοχή της Χαραυγής άρχισαν να καβγαδίζουν φωνάζοντας και βρίζοντας ο ένας τον άλλο σχετικά με την συμπεριφορά των παιδιών τους χωρίς να έχουν όμως αποσαφηνιστεί οι λόγοι που οδήγησαν στον καβγά. Μάλιστα την ώρα που εκτυλίσσονταν το περιστατικό παρόντα ήταν και τα παιδιά των προαναφερθέντων γονέων ενώ την συγκεκριμένη ώρα οι περισσότεροι μαθητές σχολούσαν», ανέφερε πολίτης στην καταγγελία που έκανε.

Διαβάστε επίσης:

Ένα μακρινό, συμβολικό ταξίδι: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας παρέλασε στο Αγαθονήσι μαζί με τους 6 μαθητές του! [15]

Διαγωνισμός PISA: Πότε είναι οι πιλοτικές εξετάσεις και πού θα διεξαχθούν; [32]

Ένα μακρινό, συμβολικό ταξίδι: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας παρέλασε στο Αγαθονήσι μαζί με τους 6 μαθητές του! [36]

Ένα μακρινό, συμβολικό ταξίδι: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας παρέλασε στο Αγαθονήσι μαζί με τους 6 μαθητές του!

Συγγραφέας: Μαρία Κεφαλά Στις Σε Featured,Τα νέα των σχολείων | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Ο Γιώργος Ντούτσουλης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας [37] μίλησε στο infokids για την υπέροχη συμβολικά δράση που κάνουν εδώ και δύο χρόνια…

Ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας [38], πέρυσι κάνατε την πρώτη συμβολική επίσκεψη στους Αρκιούς δίνοντας ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Μαθητές του σχολείου σας, μαζί με τους γονείς τους, ταξιδέψατε στην άγονη γραμμή, προκειμένου να παρελάσουν την 25η Μαρτίου με τον Άγγελο, τον μοναδικό μαθητή του μονοθέσιου τοπικού σχολείου.

Μας λέτε για αυτήν; Από που ήρθε η ιδέα;

«Η ιδέα προήλθε από την ευαισθητοποίηση μια ομάδας γονέων που έμαθαν για τα παιδιά που παρελαύνουν μόνα τους στα μονοθέσια σχολεία της χώρας και πιο συγκεκριμένα για τον Άγγελο στους Αρκιούς.

Αμέσως το ψάξαμε και από εκεί και πέρα σαν γονείς πράξαμε το αυτονόητο και το τονίζω το αυτονόητο όχι με “like”, καρδούλες και “thumps up” από το σπίτι μας, αλλά δια ζώσεις, εκεί με τα παιδιά μας, σαν ένα για να τονίσουμε τη σημασία της έμπρακτης αλληλεγγύης, αγάπης και ενσυναίσθησης».

Πόσο εύκολο ήταν να υλοποιηθεί;

«Όταν έχεις παιδιά θέλουν όλα προσοχή μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το πράξαμε σαν Σύλλογος μαζί με τα άλλα παιδιά, την Ελένη την Γιόβαννα, την Καλυψώ που αφιέρωσαν πολλές από τις δικές τους προσωπικές στιγμές με τα δικά τους παιδιά.

Στην αρχή επικοινωνήσαμε με τους εκεί εκπαιδευτικούς, την κυρία Ιωάννα στους Αρκιούς, τον διευθυντή του Ελληνικού σχολείου στη Χιμάρα, τον κύριο Λευτέρη και στο Αγαθονήσι την κυρία Νίκη, για κάθε μια από τις δράσεις μας.

Στη συνέχεια, οι πρωτοβάθμιες διευθύνσεις εκπαίδευσης και μετά αρχίσαν τα προβλήματα. Λιγοστά καταλύματα, ακόμα πιο λίγα τα μέσα μεταφοράς στα νησιά αυτά. Απογοητευτήκαμε λίγο στην αρχή, αλλά τα παιδιά – οι Άγγελοί μας δεν μας άφησαν να τα παρατήσουμε. Προσαρμοστήκαμε, δουλέψαμε, τα καταφέραμε».

Τι ανταπόκριση είχε;

«Μέσα στο σχολείο μας, η πρώτη δράση στηρίχθηκε από λίγους γονείς που όταν όμως τους εξηγήσαμε τους σκοπούς της προσπάθειας, αμέσως κατάλαβαν την εκπαιδευτική, παιδαγωγική αλλά και κοινωνική αξία.

Στη Χιμάρα τα προβλήματα ήταν άλλα. Προκατάληψη και επιφυλακτικότητα. Όμως και πάλι, από τους αρχικά 27 συμμετέχοντες στους Αρκιούς, 32 αγκάλιασαν την αποστολή στη Χιμάρα για την επέτειο της 28 Οκτωβρίου σε ένα μέρος μνημείο των μαχών του Ελληνο-Ιταλικού έπους».

Ποιοι σας στήριξαν;

«Πρώτα από όλα οι εκπαιδευτικές διευθύνσεις, Ο κύριος Ψαράς από τη Δωδεκάνησο και ο κύριος Παπαχρήστος από την Ανατολική Αττική όπου και ανήκει το σχολείο μας… πολύ συγκινητικά και ενθαρρυντικά λόγια και μας εξήγησαν την συνολική αξία τους εγχειρήματός πρωτίστως για τα παιδιά, και μετά για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά κι κοινωνία.

Γονείς του σχολείου μας που αν και δεν συμμετείχαν, μας ενθάρρυναν και μας στήριξαν και οικονομικά.

Ιδιωτικές επιχειρήσεις της γειτονιάς μας αλλά και το ταξιδιωτικά πρακτορεία υπεύθυνα για τις μετακινήσεις μας, ιδιωτικές επιχειρήσεις και από άλλα μέρη της Ελλάδας, ναυτιλιακές εταιρείες. Όλοι αυτοί που μας αφιέρωσαν λίγα λεπτά για να τους εξηγήσουμε το «όνειρό» μας πείστηκαν, στήριξαν και στηρίζουν.

Τέλος, το πάντα παρών Λιμενικό Σώμα που μας πλαισίωσε, μας τίμησε και μας ενθάρρυνε. Τους ευχαριστούμε όλους».

Υπήρχαν αντιρρήσεις;

«Υπήρχαν αλλά κανένας δεν πτοήθηκε, κανένας δεν έκανε πίσω. Δεν δώσαμε σημασία. Συνεχίσαμε και τα έτσι οι «Άγγελοι» των αποστολών επωφελήθηκαν με μνήμες και φιλίες αξέχαστες, ανεκτίμητες».

Η ιδέα και όλη η κινητοποίηση για την υλοποίηση αυτής της δύσκολης δράσης είχε εμπόδια;

«Ναι, εκτός από όσα έχω ήδη αναφέρει για το πρακτικό σκέλος των αποστολών, η ενεργοποίηση που προκαλεί η δράση αυτή σε διάφορα επίπεδα και με πολλούς αποδέκτες δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Ίσως μερικοί να νιώθουν και εκτεθειμένοι που δεν το έπραξαν εκείνοι.

Ήμαστε όμως σίγουροι ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι διότι η αξία του να βλέπεις τα παιδιά να αγκαλιάζονται σαν να γνωρίζονται χρόνια, χωρίς διακρίσεις,  χωρίς αποχρώσεις, να τα βλέπεις να κοπιάζουν γιατί δεν είναι ταξίδι αναψυχής αυτό που κάνουμε είναι ένα είδος σχολικής εργασίας, και ας μην ήμαστε εμείς εκπαιδευτικοί, αλλά ποτέ να μην χάνουν το χαμόγελό τους και τη χαρά τους… μοναδικό!».

Φέτος που πήγατε;

«Επιλέξαμε να πάμε στο Αγαθονήσι… και τι στιγμές ζήσαμε. Τι να πρώτο-επαινέσω. Τους δημάρχους Πάτμου, Αγαθονησίου και Κω, που αναγνώρισαν την αξία του εγχειρήματος του Συλλόγου Γονέων και μας προσέφεραν τα Μέσα να κινηθούμε στα νησιά τους προσθέτοντας στο εκπαιδευτικό κομμάτι της αποστολής.

Τη δασκάλα στο Αγαθονήσι, που ετοίμασε μια γιορτή για τους δικούς της και δικούς μας αγγέλους με πολύ κόπο και εμπόδια αφού όλες οι πρόβες γινόντουσαν διαδικτυακά, τον Δήμαρχο ο οποίος τίμησε την αποστολή και ήταν μαζί μας σε κάθε στιγμή σχεδόν σαν φίλος από πάντα. Τους αντιδημάρχους, τους κατοίκους που πίναμε, τρώγαμε και διασκεδάσαμε μαζί τους σαν να ήμασταν για χρόνια φίλοι. Ελληνική φιλοξενία και μεγαλείο ψυχής στα καλύτερά τους».

Πόσα παιδιά;

«Εικοσιένα παιδιά και είκοσι δύο γονείς. Πολυπληθής αυτή τη φορά και δυσκολότερη στην οργάνωσή της από τις προηγούμενες».

Ποιος καλύπτει τα έξοδα;

«Αυτή τη φορά ήταν καθαρά από τους συμμετέχοντες γονείς με εξαίρεση για τρίτη φορά των ταξιδιωτικών πρακτορείων που μας βοήθησαν οικονομικά και στη οργάνωση, την Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών και βέβαια μεμονωμένους γονείς της σχολικής μας κοινότητας».

Στους Αρκιούς πέρυσι, στη Χιμάρα αλλά και στο Αγαθονήσι φέτος πώς αισθανθήκατε, τι φέρατε πίσω στις ψυχές σας;

«Υπάρχει ένα πανέμορφο ποίημα του Krishnamurti που ονομάζεται «βρες την ψυχή σου, Ω φίλε!». Σε αυτά τα μέρη βρήκαμε ελπίδα, αγάπη, ομοψυχία και πήραμε κουράγιο που όλοι μας το χάνουμε καμία φορά από το συνεχές σφυροκόπημα κακών μαντάτων και των δυσκολιών της καθημερινότητας. Βρήκαμε την ψυχή μας αλλά και αναρωτηθήκαμε, ποια παιδιά είναι πιο απομονωμένα; Τα δικά μας ή αυτών των τόπων;».

Έχετε προετοιμάζει και σχεδιάσει και τις επόμενες;

«Όχι αλλά παντού υπάρχουν Άγγελοι, έτσι δεν είναι;».

Διαβάστε επίσης:

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη: Εκπαιδευτικά Προγράμματα για τον Απρίλιο 2024 [39]

Γαλάτεια Βασιλειάδη για Γιώργο Παπαδόπουλο: «Θέλει τρίτο παιδί, αλλά αυτός το γεννάει;» [36]

Διαγωνισμός PISA: Πότε είναι οι πιλοτικές εξετάσεις και πού θα διεξαχθούν; [32]

 

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη: Εκπαιδευτικά Προγράμματα για τον Απρίλιο 2024

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Featured,Παιδικά Εργαστήρια | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη: Εκπαιδευτικά Προγράμματα για τον Απρίλιο 2024

Ανακαλύπτοντας τις τέχνες | 2-4 ετών | 29/3/2024, 18:00

Για δέκατη πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, παίζοντας και αλληλεπιδρώντας, παιδιά και γονείς έρχονται σε δημιουργική επαφή με τα εικαστικά, τη μουσική και το θέατρο. Η μουσειοπαιδαγωγός, νηπιαγωγός Σπυριδούλα Χρόνη δημιουργεί ένα κλίμα αποδοχής και ενθάρρυνσης δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να ξεδιπλώσουν κομμάτια του εαυτού τους και να γευτούν τις χαρές που δίνει η επαφή με την τέχνη (…)

Περισσότερα [40]

Taking Up Space | 7-12 ετών |
31/3/2024, 12:00-13:30

Πόσο χώρο μπορεί να καταλάβει ένα έργο τέχνης; Μπορεί να ξεπεράσει τα όρια του κάδρου του; Σε αυτό το εικαστικό εργαστήριο επισκεπτόμαστε ξανά γνωστά και άγνωστα έργα γυναικών δημιουργών, δίνοντας χώρο σε νέες ερμηνείες. (…)

31 Μαρτίου Ελένη Πασχαλίδου–Ζογγολοπούλου

Περισσότερα [41]

Άκου! Ένας πίνακας τραγουδάει… | 5-7 ετών | 6/4/2024, 15:00-16:00

Οι ζωγραφικοί πίνακες ζωντανεύουν και μας αποκαλύπτουν μυστικά! Εικόνες που εξιστορούν, ιστορίες που τραγουδιούνται και αναπάντεχες συμπτώσεις μας οδηγούν, σε ένα διαφορετικό ταξίδι στον μαγικό κόσμο της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας. (…)

Ενότητα 7 Henri Rousseau

Περισσότερα [42]

Ταξιδεύοντας με τον Μικρό Πρίγκιπα | 9-12 ετών | 6/4/2024, 17:00-18:30

Ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής, φαντασίας και έκφρασης συναισθημάτων βασισμένο στον Μικρό Πρίγκιπα του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ. Μια υπέροχη ιστορία για μεγάλους και μικρούς, μεταφρασμένη σε πάνω από 300 γλώσσες. (…)

Περισσότερα [43]

Ταξίδι στο κέντρο των βιβλίων | 4-6 ετών | 7/4/2024, 12:00-13:30

Οι αφηγήτριες Βασιλεία Βαξεβάνη και Αντωνία Βέλλιου σχεδιάζουν και υλοποιούν ένα εργαστήρι που γεννήθηκε από την αγάπη για το βιβλίο και τις ιστορίες. Με όχημα την δύναμη του προφορικού λόγου και το παιχνίδι, κάθε συνάντηση αποτελεί και μια στάση στη χώρα των βιβλίων και στα μεγάλα έργα της κλασικής λογοτεχνίας. (…)

7 Απριλίου Ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη

Περισσότερα [44]

Ένας αφράτος κόσμος | 4-6 ετών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
14/4/2024, 11:00-12:30

Ο Μιχάλης Οικονόμου έμεινε γνωστός για το τοπία και την απεικόνιση της φύσης. Ελιές και κυπαρίσσια παίρνουν κεντρικό ρόλο σε πολλούς από τους πίνακες του έργου του. Μέσα από το ρομαντικό, αχλό φως του ζωγράφου, μοιάζουν συχνά να γέρνουν το ένα στο άλλο, σαν να μιλούν σε έναν διάλογο παλιό και αρχέγονο. (…)

14 Απριλίου Βρες τη φιγούρα 

Περισσότερα [45]

Θεατρικές παραστάσεις

Αγκαλιάστε τη γη, σώστε τον πλανήτη! | 4-8 ετών |  6/4/2024, 16:00

Η κακιά Ρύπη με βοηθούς όλη την ανθρωπότητα θέλει να αυξήσει κι άλλο την θερμοκρασία της γης, να λιώσει τους πάγους και να καλύψει όλη τη γη με σκουπίδια. Στόχος της είναι να καταστρέψει τον πλανήτη για πάντα και να τον μετατρέψει στο βρώμικο βασίλειό της. Τα ξωτικά του δάσους, οι βοηθοί του πλανήτη, σε αντίθεση με την Ρύπη, προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να προστατεύσουν όλα τα δέντρα, τα λουλούδια και τον καθαρό αέρα. (…)

Περισσότερα [46]

Γαλάτεια Βασιλειάδη για Γιώργο Παπαδόπουλο: «Θέλει τρίτο παιδί, αλλά αυτός το γεννάει;»

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Νέα | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Γαλάτεια Βασιλειάδη για Γιώργο Παπαδόπουλο: «Θέλει τρίτο παιδί, αλλά αυτός το γεννάει;»

Αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο απόκτησης ενός τρίτου παιδιού.

Τον Γιώργο Παπαδόπουλο και τη Γαλάτεια Βασιλειάδη συνάντησαν οι τηλεοπτικές κάμερες το βράδυ της Τετάρτης 27/3 σε έξοδό τους.

Το ζευγάρι, που αυτή την περίοδο διαγωνίζεται στο J2US, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο απόκτησης ενός τρίτου παιδιού. Μάλιστα, η Γαλάτεια Βασιλειάδη αποκάλυψε ότι ο Γιώργος Παπαδόπουλος θέλει να κάνουν και τρίτο παιδί, αλλά εκείνη το αποφεύγει όσο μπορεί.

«Ο Γιώργος θέλει τρίτο παιδί. Αλλά ο Γιώργος το γεννάει; Ο Γιώργος είναι εννιά μήνες έγκυος και κάνει εμετούς; Αν έρθει, με χαρά αλλά προς το παρόν το αποφεύγω λίγο» είπε η Γαλάτεια Βασιλειάδη.

Διαβάστε επίσης:

Μάγδα Φύσσα για 12χρονη: «Θέλουμε να καταφέρουμε το αυτονόητο. Να καταδικαστούν» [47]

Αθήνα: Έκλεισαν σχολεία λόγω προβλήματος στατικότητας – Ποια είναι; [48]

Κολωνός – Μητέρα 12χρονης: «Το παιδί μου το βίασαν, δεν υπάρχει συναίνεση με έναν 11χρονο παιδί» [49]

Διαγωνισμός PISA: Πότε είναι οι πιλοτικές εξετάσεις και πού θα διεξαχθούν;

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Μερκούρη Στις Σε Featured,Γωνιά του μαθητή | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα
Διαγωνισμός PISA

Τα 43 κύρια σχολεία της πιλοτικής έρευνας PISA.

Στον επόμενο διαγωνισμό PISA, οι μαθητές θα αξιολογηθούν – εκτός από τα τρία βασικά πεδία (μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες) – και στα αγγλικά και στο πεδίο των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Για τα δύο νέα πεδία θα οργανωθεί και πιλοτικός διαγωνισμός σε χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ (και στην Ελλάδα) μέσα στον Απρίλιο 2024.

Στην Ελλάδα στην πιλοτική εφαρμογή της έρευνας PISA (από 8 έως 26 Απριλίου 2024) θα συμμετάσχουν 43 δημόσια και ιδιωτικά Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να γίνει αντικατάσταση ενός σχολείου με κάποιο από τα 86 αναπληρωματικά. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική.

Τι είναι ο Διαγωνισμός PISA;

Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια (από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών.

Κύριος στόχος του Προγράμματος PISA είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης, βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στις σύγχρονα δομημένες κοινωνίες.

Εκκινώντας, επομένως, από ένα κοινά καθορισμένο και διεθνώς αποδεκτό πλαίσιο εργασίας, το Πρόγραμμα PISA συλλέγει πληροφορίες για τις επιδόσεις των 15χρονων συμμετεχόντων μαθητών και, την ίδια στιγμή, ανιχνεύει όψεις και δυνατότητες της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση.

Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει, λοιπόν, τη δυνατότητα να αντλεί μέσω του Προγράμματος αυτού χρήσιμα στοιχεία για το εκπαιδευτικό της σύστημα, κατορθώνει να κατανοεί τα θετικά στοιχεία και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού της σχεδιασμού και, εντέλει, ανατροφοδοτείται σχετικά με τον βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού της έργου ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις πρακτικές Εκπαίδευσης και Αγωγής των άλλων συμμετεχουσών χωρών.

Τα 43 κύρια σχολεία της πιλοτικής έρευνας PISA

Τα 86 αναπληρωματικά σχολεία 

Διαβάστε επίσης:

Κυψέλη: Ποινική δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας στον 19χρονο [50]

Οι κροτίδες και τα βεγγαλικά δεν είναι παιχνίδια, αλλά άκρως επικίνδυνα υλικά [51]

Μεγάλη Εβδομάδα 2024: 7 ημέρες δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά 5 – 12 ετών [52]