Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Για ποιο λόγο πρέπει να συνδυάζουμε το κρέας με πατάτες;

Για ποιο λόγο πρέπει να συνδυάζουμε το κρέας με πατάτες;

Η απάντηση στο ερώτημα "Για ποιο λόγο θα πρέπει να συνδυάζω το κρέας με πατάτες» και φυσικά με σαλάτα, είναι προκειμένου να εκκριθεί η πολύ σημαντική σεροτονίνη. Πρόκειται για έναν νευροδιαβιβαστή που βρίσκεται στο γαστρεντερικό σωλήνα, όπου συμβάλλει στη ρύθμιση της έκκρισης του γαστρικού οξέος και άλλων πεπτικών υγρών. Ο πιο γνωστός της ρόλος είναι στον εγκέφαλο, όπου επηρεάζει ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών, εξασφαλίζοντας ότι τα σήματα των νευρώνων κινούνται με τη σωστή ταχύτητα και ένταση.

Στον εγκέφαλο, η σεροτονίνη επηρεάζει την ψυχολογική διάθεση (πολλά αντικαταθλιπτικά έχουν την σεροτονίνη ως βάση), τη ρύθμιση της πείνας και του κορεσμού, τον έλεγχο του πόνου, τη σεξουαλική διάθεση και τον ύπνο. Η σεροτονίνη παρασκευάζεται από τον ίδιο τον οργανισμό, εξηγεί η Λαμπρινή Μόσχου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Η πρόδρομος ουσία είναι το αμινοξύ τρυπτοφάνη που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής (γάλα, cottage cheese, πουλερικά, αυγά, κόκκινο κρέας, σόγια, tofu και ξηρούς καρπούς και κυρίως τα αμύγδαλα). Αλλά και να τρέφεται κάποιος αποκλειστικά και μόνο με αυτές τις τροφές, δεν είναι σίγουρο ότι θα αυξηθούν τα επίπεδα της σεροτονίνης μέσα στον εγκέφαλο. Και αυτό συμβαίνει γιατί η σεροτονίνη επηρεάζεται από δύο παράγοντες: την ποσότητα που θα φάμε και το τι θα περιλαμβάνει το γεύμα που θα φάμε.

Όσον αφορά την ποσότητα του φαγητού...

Όταν τρώμε τόσο όσο χρειαζόμαστε εκείνη τη στιγμή, εκκρίνεται όση σεροτονίνη χρειάζεται και αισθανόμαστε όλα τα ευεργετικά οφέλη της. Όταν τρώμε λιγότερο από όσο χρειαζόμαστε, είτε από υπερβάλλοντα ζήλο προκειμένου να χάσουμε πιο γρήγορα βάρος, είτε γιατί δεν έχουμε αρκετή ποσότητα φαγητού μαζί μας, εκκρίνεται λιγότερη σεροτονίνη και έχουμε νεύρα, αϋπνία, άγχος και ένα διαρκές αίσθημα πείνας.

Όταν τρώμε παραπάνω από όσο χρειάζεται για να καλύψουμε την ανάγκη για ενέργεια που έχει ο οργανισμός μας εκείνη τη στιγμή, είτε επειδή είναι πολύ νόστιμο το φαγητό, είτε για να μην πάει χαμένο, είτε γιατί είμαι πολύ κουρασμένος, είτε γιατί έχω πολλή ώρα να φάω (και επομένως όταν τρώω χάνω τον έλεγχο), η σεροτονίνη εκκρίνεται περισσότερο από όσο χρειάζεται και μας παρουσιάζεται υπνηλία, κακή διάθεση και κατάθλιψη (δεν είναι τυχαίο ότι όταν τρώμε πολύ, αισθανόμαστε νύστα).

Όσον αφορά το τι περιλαμβάνει το γεύμα…

Το κάθε γεύμα και ιδίως τα 3 κυρίως γεύματα της ημέρας, θα πρέπει να περιλαμβάνουν τρόφιμα που μας δίνουν τόσο πρωτεΐνη όσο και υδατάνθρακες, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, βιταμίνη C, σίδηρο και χρώμιο. Και η ερώτηση που προκύπτει είναι "Μα γιατί, ενώ για να εκκριθεί η σεροτονίνη χρειάζεται η τρυπτοφάνη, δηλαδή ένα αμινοξύ που βρίσκεται σε πρωτεϊνούχες τροφές, εγώ πρέπει να φάω και υδατάνθρακες (ψωμί, πατάτες, ρύζι, μακαρόνια, κτλ)».

Η τρυπτοφάνη για να εισέλθει μέσω της κυκλοφορίας του αίματος μέσα στον εγκέφαλο, θα πρέπει να ενωθεί με μια μεταφορική πρωτεΐνη. Υπάρχουν όμως και άλλα αμινοξέα που χρησιμοποιούν την ίδια μεταφορική πρωτεΐνη, κι έτσι δημιουργείται πάντα ένας ανταγωνισμός μεταξύ των αμινοξέων για το ποιο θα εισέλθει στον εγκέφαλο. Έτσι, αν κάποιος καταναλώσει ένα γεύμα που να περιλαμβάνει μόνο πρωτεΐνη, θα προκύψουν πολλά διαφορετικά αμινοξέα για να διασχίσουν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό και επειδή η τρυπτοφάνη βρίσκεται σε πολύ μικρές ποσότητες μέσα στις τροφές, είναι πολύ πιθανό να βρεθεί σε μειονεκτική θέση. Κι έτσι, παρόλο που μπορεί να έχω καταναλώσει αρκετή ποσότητα φαγητού, να μην εκκριθεί αρκετή σεροτονίνη. Αν όμως μαζί με την πρωτεΐνη, καταναλωθούν ταυτόχρονα υδατάνθρακες, κάποια από τα άλλα αμινοξέα θα καθοδηγηθούν προς άλλους ιστούς και ζωτικά όργανα, κι έτσι η τρυπτοφάνη θα μπορέσει να βρει ελεύθερες μεταφορικές πρωτεΐνες, να περάσει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό και επομένως να εκκριθεί η σεροτονίνη.

Συνδυάστε, λοιπόν, τους τόσο ενοχοποιημένους υδατάνθρακες με πρωτεϊνούχες τροφές και σαλάτα και θα έχετε πολύ καλύτερη αίσθηση της πείνας και του κορεσμού, διαύγεια και συγκέντρωση, ενέργεια, καλύτερο ύπνο, πιο ανεβασμένη λίμπιντο και πολύ καλύτερη διάθεση στην ημέρα σας!

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.