Αρχική Γωνιά του μαθητή Γιατί να έχουμε τόσα "ι", τόσα "ε" και τόσα "ο" στη γλώσσα μας κυρία ;

Γιατί να έχουμε τόσα "ι", τόσα "ε" και τόσα "ο" στη γλώσσα μας κυρία ;

Μία ερώτηση που δέχομαι πολύ συχνά από τους μαθητές που είτε δεν πάσχουν από μαθησιακές δυσκολίες, είτε λόγω της μαθησιακής δυσκολίας που αντιμετωπίζουν, η ορθογραφία είναι ένα από τα πιο δύσκολα σκαλοπάτια σε αυτό τους τον αγώνα εξηγεί η Φένια Δούβου, φιλόλογος και ειδική παιδαγωγός. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει ότι η ελληνική είναι η γλώσσα των δυσλεξικών, λόγω των πολλών φωνημάτων της, που πολλά,δεν διαβάζονται όπως γράφονται (π.χ αυγό). Δυστυχώς σε αυτή την ερώτηση ποτέ δεν έχω απάντηση, απλά πρωταρχικός μου στόχος είναι να μπορεί ένα τέτοιο παιδί να εκφραστεί σωστά προφορικά και ύστερα γραπτά. Γι αυτό, άλλωστε και η εκπαιδευτική κοινότητα εξετάζει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες προφορικά και όχι γραπτά. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, λοιπόν, έχουν πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση και νιώθουν ότι δεν τους καταλαβαίνει κανείς, Σταματης Παλαμιδάς ειδικά όταν περιβάλλονται από ανθρώπους που δεν έχουν γνώση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και δεν ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν.

Μερικά από τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών αυτών, συγκεκριμένα είναι:

απογοητεύονται και παραιτούνται εύκολα
ντρέπονται για τις αδυναμίες τους (το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό εντείνεται και από τα όποια σχόλια των συμμαθητών, αφού τα περισσότερα παιδιά στο σχολείο γίνονται πολύ σκληρά με λεκτικά σχόλια, ακόμη και χειρονομίες)
είναι παθητικοί κατά τη διάρκεια του μαθήματος (αυτό απορρέει από τα παραπάνω)
νομίζουν ότι πάντα κάνουν λάθος και γι' αυτό έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση
δε λειτουργούν καθόλου αποδοτικά, υπό πίεση.

Γι 'αυτούς, αλλά και για πολλούς άλλους λόγους η πρόωρη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική και θα πρέπει να συνεργάζονται για να υπάρξει αποτέλεσμα, πολλές ειδικότητες εκπαιδευτικών και γιατρών.Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό να βάζουμε μικρούς στόχους και έναν- έναν προκειμένου να τους πετύχουμε. Από τη μικρή, σχετικά, εμπειρία που διαθέτω ως εκπαιδευτικός, θεωρώ ότι ο τομές της ψυχολογίας θα πρέπει να προέχει. Ένα παιδί που έχει μαθησιακές δυσκολίες, είναι πολύ πιο σημαντικό να ενηλικιωθεί και να έχει έλλειψη αυτοπεποίθησης και να παραιτείται εύκολα από μια δυσκολία, παρά να μη θυμάται πώς κάνουμε εξίσωση.

Διαβάστε επίσης:

Μαθησιακές Δυσκολίες: Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή!

Το παιδί μου έχει μαθησιακές δυσκολίες. Πώς μπορώ να το βοηθήσω;

Οι συνέπειες της δυσλεξίας στη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.