Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Γνωρίζετε ποια φρούτα μπορείτε να φάτε με τη φλούδα;

Γνωρίζετε ποια φρούτα μπορείτε να φάτε με τη φλούδα;

Υπάρχουν πολλά φρούτα των οποίων τη φλούδα αφαιρούμε και πετάμε στα σκουπίδια πριν τα καταναλώσουμε, με αποτέλεσμα να πετάμε μεγάλη ποσότητα ευεργετικών για την υγεία μας συστατικών.

Φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, είναι κάποια από τα θρεπτικά συστατικά που πετάγονται και μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, η φλούδα περιέχει διπλάσιες έως και τριπλάσιες ποσότητες από αυτά τα συστατικά!

Φρούτα όπως το μήλο, το ροδάκινο, το αχλάδι, το νεκταρίνι, έχουμε συνηθίσει να τα τρώμε και χωρίς φλούδα και με φλούδα. Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα φρούτα των οποίων τη φλούδα πετάμε, χωρίς να γνωρίζουμε ότι μπορούν να καταναλωθούν και με αυτή, λαμβάνοντας μάλιστα περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το ίδιο το φρούτο. Ας δούμε ποια είναι αυτά τα φρούτα:

Γράφει η Εύα Τσάκου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

• Ακτινίδιο: Η φλούδα του περιέχει τριπλάσια ποσότητα φυτικών ινών σε σχέση με το εσωτερικό του και μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C. Μάλιστα, στη φλούδα προσδίδονται αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές, αντιαλλεργικές, ακόμα και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Πώς μπορείτε να την καταναλώσετε; Αρχικά, καλό είναι να αφήσετε το ακτινίδιο να ωριμάσει, ώστε να είναι πιο μαλακή η φλούδα. Έπειτα, μπορείτε να το καταναλώσετε με τη φλούδα πολτοποιημένο σε smoothies ή κομματάκια σε γάλα με δημητριακά ή γιαούρτι.

• Ανανάς: Δεν αναφερόμαστε τόσο στο εξωτερικό περίβλημα, όσο στον εσωτερικό πυρήνα που συνήθως πετάμε. Ο πυρήνας αυτός είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες. Πέρα όμως από αυτά, είναι πλούσιος και σε ένα ένζυμο, τη βρωμελίνη, το οποίο διασπά γρηγορότερα τα τρόφιμα στο πεπτικό μας σύστημα, με αποτέλεσμα να βοηθά την πέψη και να προστατεύει την υγεία του στομάχου.

Πώς μπορείτε να τον καταναλώσετε; Πολτοποιημένο σε smoothies ή χυμούς, ως μικρά κομμάτια σε σούπες, αλλά και σε μαγειρευτό κρέας (ψητό ή βραστό) για να δώσει μία περισσότερο εξωτική και γλυκιά γεύση.

bananas

• Μπανάνα: Ίσως σας φανεί περίεργο, αλλά η φλούδα της μπανάνας τρώγεται και μάλιστα περιέχει ουσίες που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντικαταθλιπτικά! Πιο συγκεκριμένα, στη φλούδα της μπανάνας υπάρχει μεγάλη ποσότητα σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που ελέγχει την ψυχική μας διάθεση και υγεία και προστατεύει από την κατάθλιψη. Επιπλέον, περιέχει και το ισχυρό αντιοξειδωτικό λουτεΐνη, που έχει μελετηθεί για την επίδρασή του στην υγεία των ματιών, την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου και τον καταρράκτη. Μην ξεχάσουμε και την αυξημένη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Συνολικά, δηλαδή, η φλούδα της μπανάνας προστατεύει τα μάτια, δημιουργεί κορεσμό και ανεβάζει τη διάθεση!

Πώς μπορείτε να την καταναλώσετε; Μπορείτε να βράσετε σε νερό τη φλούδα για 10 λεπτά και αφού το αφήσετε να κρυώσει να το πιείτε. Επίσης, μπορείτε να την πολτοποιήσετε στον αποχυμωτή και να την προσθέσετε σε γιαούρτι και μέλι για ένα δυναμωτικό smoothie ή ακόμα και να τη χρησιμοποιήσετε στη μαγειρική. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να τυλίξετε με τη φλούδα της μπανάνας κομμάτια κρέατος, να τα ψήσετε στο φούρνο και αφού μαγειρευτούν να τα καταναλώσετε μαζί με τη φλούδα. Θα παρατηρήσετε, μάλιστα, ότι το κρέας έχει γίνει περισσότερο μαλακό. Τέλος, μπορείτε να αξιοποιήσετε την πολτοποιημένη φλούδα σε γλυκά, αντί για ζάχαρη ή αλεύρι.

• Καρπούζι: Η λευκή εσωτερική φλούδα του είναι πλούσια στην κιτρουλίνη, μία ουσία που μετατρέπεται στο αμινοξύ αργινίνη και ενισχύει την ελαστικότητα των αγγείων, προστατεύοντας από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Πώς μπορείτε να την καταναλώσετε; Αυτή η περίπτωση είναι πιο απλή, καθώς μπορείτε να κόψετε το καρπούζι λίγο πιο βαθιά, ώστε να καταναλώσετε και τον λευκό φλοιό. Επιπλέον, μπορείτε να τον προσθέσετε σε smoothies για να προσδώσετε μεγλύτερο ποσοστό υγρού. Τέλος, κομμάτια καρπουζιού και με την πράσινη φλούδα μπορούν να καταναλωθούν ως γλυκό του κουταλιού.

• Μάνγκο: Πλούσια σε βιταμίνη Α, C και αντιοξειδωτικά η φλούδα του μάνγκο, τα οποία έχει φανεί ότι δρουν προστατευτικά κυρίως στο δέρμα και το προασπίζουν από τη UV ακτινοβολία και τον καρκίνο του δέρματος.

Πώς μπορείτε να το καταναλώσετε; Ως κομμάτια σε γιαούρτι ή πολτοποιημένο σε smoothies, ολόκληρο ως γλυκό του κουταλιού, σε κομμάτια μαζί με κρέας στο φούρνο ή την κατσαρόλα, καθώς και ως τσιπς. Σε αυτή την περίπτωση κρατάτε τη φλούδα σε μικρά και λεπτά κομμάτια, τα οποία ψήνετε στο φούρνο με κανέλα μέχρι να γίνουν τσιπς.

• Πορτοκάλι: Η φλούδα του πορτοκαλιού περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών από το εσωτερικό του φρούτου, βιταμίνη A, C, B, ασβέστιο και σελήνιο. Όσον αφορά τα αντιοξειδωτικά πιο συγκεκριμένα, ανήκουν στην κατηγορία των φλαβονοειδών, που σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς, καθώς μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης. Επιπρόσθετα, θεωρούνται αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικοί παράγοντες, εξαιτίας αυτών των αντιοξειδωτικών.

Πώς μπορείτε να την καταναλώσετε; Ως ξύσμα σε γλυκά και στη σαλάτα, σε smoothies, κοκτέιλ, φαγητά φούρνου και κατσαρόλας, ως γλυκό του κουταλιού και αποξηραμένα μέσα σε σοκολάτα, την οποία θα αφήσετε στο ψυγείο για να στερεοποιηθεί.

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.