Αρχική InfoBaby Εγκυμοσύνη Η εγκυμοσύνη δεν απαγορεύει τις διακοπές

Η εγκυμοσύνη δεν απαγορεύει τις διακοπές

pregnant_summerΑπό τον Γεώργιο Π. Γκαργκάσουλα, Μαιευτήρα – Γυναικολόγο, Συνεργάτη Μαιευτηρίου ΛΗΤΩ

Το καλοκαίρι ίσως αποτελεί για πολλούς την καλύτερη εποχή του έτους, γιατί είναι συνδεδεμένη με τις διακοπές και την ξεκούραση. Ειδικότερα το διάστημα της εγκυμοσύνης η ξεκούραση και η χαλάρωση του οργανισμού είναι απαραίτητη προκειμένου η έγκυος να απολαύσει με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα τη θερινή περίοδο. Ξεκινώντας επιβάλλεται να διευκρινίσουμε ότι η εγκυμοσύνη δεν είναι νόσος αλλά μια φυσιολογική βιολογική διεργασία με μεταβολές και αυξημένες απαιτήσεις, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η παρακολούθηση της εγκύου από τον μαιευτήρα της προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τυχόν παθολογικές καταστάσεις. Η φροντίδα κατά τη διάρκεια της κύησης από την πλευρά της εγκύου συνοψίζεται στη σωστή διατροφή της, η οποία ευθύνεται μέχρις ενός βαθμού για τις μεταβολές που προκαλούνται σταδιακά στο σώμα της και στην αλλαγή της εξωτερικής της εμφάνισης. Σε αυτήν την περίοδο, όμως, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού η έγκυος οφείλει η ίδια να διαμορφώσει τις δραστηριότητές της στην καθημερινή της διαβίωση με γνώμονα το στάδιο της κύησης στο οποίο βρίσκεται.

O ρόλος της διατροφής

Η διατροφή είναι καθοριστικός παράγοντας για την καλή υγεία της μητέρας και του νεογνού της. Προσπαθήστε να καταναλώνετε μικρά και συχνά ισορροπημένα γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και σε κάλιο και παράλληλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος. Τα εποχικά φρούτα και λαχανικά είναι μια πολύ καλή πηγή ενέργειας και ευεξίας, τονώνουν τον οργανισμό και ταυτόχρονα μειώνουν το δυσάρεστο αίσθημα της δυσκοιλιότητας. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται, προκαλούνται εφίδρωση και αυξημένη απώλεια υγρών. Για τον λόγο αυτό συνιστάται η λήψη άφθονων μη σακχαρούχων και αλκοολούχων υγρών, κατά προτίμηση 6 έως 8 ποτήρια νερού ημερησίως, ώστε να συμπληρώνουν το ισοζύγιο των αποβαλλόμενων υγρών. Αναφορικά με την ένδυση της εγκύου, λόγω του θερμού κλίματος που επικρατεί ιδιαίτερα στην πατρίδα μας, θα πρέπει να περιλαμβάνει άνετα, βαμβακερά και ανοιχτόχρωμα ρούχα. Επιπλέον τα υποδήματα θα πρέπει να είναι σταθερά -κατά προτίμηση χωρίς τακούνια- άνετα και να της εξασφαλίζουν ισορροπία κατά το περπάτημα.

Pregnant-in-SummerΗ άσκηση

Επειδή, όπως προαναφέραμε, το καλοκαίρι συνδυάζεται με τις διακοπές, μια πολύ καλή μορφή άσκησης είναι η κολύμβηση, η οποία γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος χωρίς να καταπονεί τις αρθρώσεις. Μην ξεχνάμε ότι το κολύμπι και το σταθερό ποδήλατο είναι δύο μορφές άσκησης που μπορεί να συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Εξίσου ευεργετικό είναι και το περπάτημα σε χαλαρούς ρυθμούς κατά τις απογευματινές ώρες όπου η θερμοκρασία είναι μειωμένη, καθώς βοηθά στη διατήρηση τόσο ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους όσο και στην καλύτερη ψυχική υγεία της μητέρας. Όποιο τύπο άσκησης και αν επιλέξετε, θα πρέπει να είναι άνετος και να μην ασκεί καμία μορφή πίεσης στο βρέφος.

Η Ηλιοθεραπεία

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης παρουσιάζονται σημαντικές μεταβολικές και ενδοκρινολογικές αλλαγές στον οργανισμό. Οι φυσιολογικές αυτές αλλαγές έχουν να κάνουν και με τη μελάγχρωση του προσώπου (μητρικό χλόασμα) που παρατηρείται συχνότερα στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και επιδεινώνεται με την έκθεση στον ήλιο. Έτσι θα πρέπει να αποφεύγεται η ηλιοθεραπεία τις μεσημεριανές ώρες -από 11 π.μ. έως 3 μ.μ.- και να προτιμάται η παραμονή σε σκιερούς και δροσερούς χώρους με την ταυτόχρονη χρήση αντιηλιακών. Το αντηλιακό πρέπει να απλώνεται μισή ώρα πριν από την έκθεση στον ήλιο για καλύτερη απορρόφηση. Να προτιμώνται αντηλιακά υψηλού δείκτη προστασίας με τις λιγότερες χημικές ουσίες, να ανανεώνονται κάθε δύο ώρες και κάθε φορά μετά το κολύμπι.

th (1)Οι μολύνσεις

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η εγκυμοσύνη από μόνη της ευνοεί την ανάπτυξη φλεγμονών και μυκητιάσεων του κατώτερου γεννητικού συστήματος. Ο συνδυασμός με το θαλασσινό νερό και την υγρασία επιτείνουν το πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό οι έγκυες θα πρέπει να αλλάζουν μαγιό αμέσως μετά το μπάνιο και να χρησιμοποιούν βαμβακερά εσώρουχα. Στην περίπτωση που παρουσιαστούν συμπτώματα όπως κνησμός, δύσοσμη κολπική υπερέκκριση, συχνοουρία ή δυσουρία θα πρέπει να ενημερώσει τον γιατρό της ώστε να λάβει την κατάλληλη αγωγή. Σκόπιμο είναι οι έγκυες να λαμβάνουν υπόψη τους πως ο προορισμός των διακοπών τους κατά την καλοκαιρινή περίοδο θα πρέπει να έχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε μαιευτήριο ή σε νοσοκομείο, σε περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο. Τέλος, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι όλα τα παραπάνω βρίσκουν εφαρμογή σε εγκυμοσύνες με ομαλή εξέλιξη, χωρίς ιδιαίτερη παθολογία.

Φροντίζοντας να ακολουθείτε τις παραπάνω συστάσεις με σύνεση, σας εύχομαι να περάσετε ένα ευχάριστο καλοκαίρι!


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.