Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό Η κόρη μου είναι 3 ετών και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε παιδικό σταθμό. Τις πρώτες 2 μέρες ήταν καλά, από την 3η ημέρα και μετά...

Η κόρη μου είναι 3 ετών και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε παιδικό σταθμό. Τις πρώτες 2 μέρες ήταν καλά, από την 3η ημέρα και μετά...

kindergarten girl

"Η κόρη μου είναι 3 ετών και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε παιδικό σταθμό. Τις πρώτες 2 μέρες ήταν καλά, από την 3η ημέρα και μετά κάθε πρωί κλαίει ασταμάτητα και δεν θέλει να πάει και -το χειρότερο- κάνει εμετούς (1-2 εμετούς κάθε πρωί). Το θέμα είναι ότι δεν θέλει να πάει στο σχολείο και δεν θέλει να με αποχωριστεί. Η δασκάλα της με διαβεβαιώνει πως όση ώρα είναι στο σχολείο είναι πολύ συνεργάσιμη, συμμετέχει σε όλες τις δραστηριότητες στην τάξη αλλά αρνείται να βγει στην αυλή να παίξει και προτιμά να μένει στην τάξη. Όσες φορές την έβγαλαν στην αυλή στέκεται δίπλα στη δασκάλα της και της κρατάει το χέρι. Γενικά όμως είναι ένα πολύ κοινωνικό παιδί, ομιλητικό και της αρέσει η συναναστροφή με άλλα παιδιά και είναι γι' αυτό το λόγο που δεν μπορώ να εξηγήσω τη συμπεριφορά της. Όσες φορές κι αν τη ρώτησα γιατί δεν θέλει να βγει στην αυλή, απάντηση δεν πήρα. Ελπίζω να μπορείτε να με βοηθήσετε... Σας ευχαριστώ πολύ."

Απαντά η Νάνσυ Ψημενάτου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Γεια σας και σας ευχαριστούμε για το ερώτημα σας. Μια φάση προσαρμογής όπου το παιδί από τη μία κατάσταση (συνέχεια σπίτι) πάει στον παιδικό σταθμό είναι φυσική και φυσιολογική. Η αλλαγή αυτή είναι πολύ σημαντική τόσο για το ίδιο το παιδί όσο και για την υπόλοιπη οικογένεια. Η σωστή προετοιμασία βοηθά πολύ το παιδί να εξοικειωθεί τόσο με το χώρο όσο και με τους ανθρώπους που θα περνά μεγάλο μέρος της μέρας του. Και αυτό μπορεί για αρχή να τρομάξει τόσο το παιδί ή όσο και την οικογένεια.

Το θετικό κομμάτι είναι ότι στο σχολείο είναι συνεργάσιμη και συμμετέχει στις δραστηριότητες και η άρνησή της αφορά μόνο το να βγει στην αυλή. Παρ' όλα αυτά όταν βγαίνει στην αυλή χρειάζεται το χρόνο της και μια ασφαλή παρουσία δίπλα της και αυτό φαίνεται ότι της το παρέχει η δασκάλα της.

Αντί να την ρωτάτε γιατί δεν θέλει να βγει στην αυλή δοκιμάστε να την ρωτήσετε πώς νιώθει όταν κάθεται μέσα. Αν απαντήσει ότι της αρέσει περισσότερο δώστε της λίγο ακόμα χρόνο. Ζητήστε τη βοήθεια της δασκάλας γι' αυτό. Κάθε παιδί έχει τους δικούς του μοναδικούς τρόπους να «προχωρά.» Αν απαντήσει ότι θέλει να βγει έξω αλλά δεν το κάνει, ρωτήστε τι χρειάζεται για να το κάνει αυτό. Αν απαντήσει κάτι σαν «Εσένα μαμά» εξηγήστε της ότι εσείς δεν μπορείτε να είστε εκεί αλλά μπορείτε να της δώσετε κάτι (ένα μαντιλάκι, ένα βόλο ή κάτι πολύ μικρό που θα φιλήσετε και οι δυο σας) και θα της πείτε ότι είναι «σαν να είμαι εκεί.»

Το σημαντικό είναι το άγχος του παιδιού να μην γίνει άγχος για όλους και ανακυκλώνεται! Τα παιδιά «πιάνουν στον αέρα» τα συναισθήματα των γονιών! Αν το πρόβλημα συνεχίσει και οι εμετοί συνεχιστούν και αυτοί, συμβουλευθείτε παιδίατρο και ζητήστε να μιλήσετε με τον ειδικό στο σχολείο του παιδιού ώστε να βρείτε ένα πιο δομημένο πλάνο.

Νάνσυ Ψημενάτου
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

https://www.facebook.com/mathimata.zois


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.