Η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια εντάσσονται ως μάθημα σε 100 δημοτικά σχολεία της Αττικής

Από το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς αρχίζει σε 100 δημοτικά σχολεία στην περιφέρεια Αττικής το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, με στόχο τη νέα σχολική χρονιά να εισαχθεί σε όλα τα σχολεία.

Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια ημερίδας που οργάνωσε το υπουργείο Μεταφορών με αφορμή την παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-drive Academy», η εισαγωγή του μαθήματος στα σχολεία (ώρα ευέλικτης ζώνης), αποδεικνύει ότι το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής ασφάλειας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης.

«Χρειάζεται κυκλοφοριακή παιδεία και κυκλοφοριακή συνείδηση» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός σημειώνοντας ότι στόχος είναι μέσα από την παιδεία και τη συμπεριφορά μας όχι απλά να μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα αλλά να εξαλειφθούν. Ήδη, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, με βάση τις τελευταίες στατιστικές, καταγράφεται μείωση τον τελευταίο χρόνο σε θανάτους, ωστόσο βασικός στόχος είναι να μην χάνεται καμία ζωή στην άσφαλτο. Μάλιστα, επισήμανε τη μείωση σε μηδενικό επίπεδο των τροχαίων δυστυχημάτων στις μεγάλες εξόδους από τα αστικά κέντρα στη χώρα τον τελευταίο χρόνο, την οποία και απέδωσε στην παράδοση σε χρήση των νέων ασφαλών δικτύων οδικών υποδομών με ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Γνωρίστε την  “e-drive Academy”, την ηλεκτρονική πλατφόρμα εργαλείο για την κυκλοφοριακή αγωγή

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα E- Drive Academy, είναι μία καινοτόμος εκπαιδευτική διαδικτυακή πλατφόρμα για ασφαλή, έξυπνη, οικολογική μετακίνηση και οδήγηση. Παρέχει όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης με σκοπό την ανάπτυξη μιας ώριμης οδικής κουλτούρας και ασφαλούς μετακίνησης για όλους τους χρήστες της οδού, ανεξάρτητα από ηλικία, μορφωτικό ή οικονομικό επίπεδο.

Πώς θα γίνεται το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στις τάξεις του Δημοτικού

Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα, ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια και διαδραστικά παιχνίδια, και τα παιδιά θα μαθαίνουν από μικρή ηλικία στο σχολείο για τη σημασία της οδικής ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς με την καθοδήγηση καταρτισμένων δασκάλων.Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:

Α΄ Δημοτικού α) Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.

Β΄ Δημοτικού  Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους.

Γ’ Δημοτικού  Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους

Δ’ Δημοτικού Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης .

Ε’ και Στ΄ Δημοτικού:  Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια. Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.

Τι θα διδαχθούν οι μαθητές κάθε τάξης:

 Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’–Γ’ Δημοτικού, αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός/Κυκλοφορώ πεζός τη νύχτα),
(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια/ σε κακοκαιρία),
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Περιμένοντας/ κυκλοφορώντας με τα ΜΜΜ, Μετακινούμαι με το σχολικό/ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο) και
(iv) στην οδική σήμανση (Κατανοώ τα ηχητικά και οπτικά σχήματα και τα πλάνα στάσεων).

Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός, Επαρχιακό περιβάλλον και αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων),
(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Κυκλοφορώ με ποδήλατο/ τη νύχτα/ με κακοκαιρία),
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Μετακίνηση με ΜΜΜ παιδιώνηλικίας κάτω των 12 ετών που ταξιδεύουν ασυνόδευτα, Περιμένοντας το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το λεωφορείο/ τρόλεϊ, Μετακίνηση επί οχήματος ΜΜΜ/ με το σχολικό).

Σκοπός των μαθημάτων

Το  εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Οι μαθητές θα αποκτήσουν σωστή γνώση των κανόνων κυκλοφορίας για πεζούς και οδηγούς. Θα καλλιεργήσουν δεξιότητες οι μαθητές ώστε να είναι σε θέση ν’ αντιδρούν σωστά σε έκτατες καταστάσεις και να έχουν σωστή συμπεριφορά στο δρόμο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να αξιολογούν τις συνέπειεςτης κακής οδικής συμπεριφοράς τους. Θα μάθουν τρόπους βελτίωσης της ικανότητας προσανατολισμού. Θα προάγουν τη γλωσσική ικανότητα, τη συνεργατικότητα και την κοινωνικότητά τους . Θα ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση,τον αυτοσεβασμό και τηνυπευθυνότητά τους, ώστε να παρεμβαίνουν ενεργά στην παραβίαση κανόνων οδικής συμπεριφοράς των πολιτών και τη διόρθωσή τους.  Τέλος, θα ενθαρυνθούν για ν’ αναλάβουν πρωτοβουλίες ,ώστε να επηρεάζουν ορθά το σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους σε θέματα οδικής ασφάλειας