Ινστιτούτο Εκπ. Πολιτικής: Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία αλλά τη συνοδεύει

Με ανακοίνωση που εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  διευκρινίζει σχετικά με δημοσιεύματα για την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών/ μαθητριών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, ότι :

Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών(χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020).Πρόκειται για ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα και του οποίου η συνέχειακαι γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματά της πιλοτικής εφαρμογήςκαι την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.

Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:

1) Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει,επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.

2) Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων,συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα