Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Ισορροπημένη διατροφή και το Πάσχα

Ισορροπημένη διατροφή και το Πάσχα

pasha_1_0Η Μ. Εβδομάδα σηματοδοτεί για όλους μας την τελική ευθεία για το μεγάλο «φαγοπότι» του Μ. Σαββάτου και της Κυριακής του Πάσχα. Μετά από μια περίοδο νηστείας, για άλλους μικρότερη και άλλους μεγαλύτερη, το σύνηθες είναι να «πέφτουμε με τα μούτρα» στο φαγητό, το οποίο είναι άφθονο στο εορταστικό τραπέζι. Σίγουρα, μετά από την περίοδο της στέρησης συγκεκριμένων ομάδων τροφίμων, οι περισσότεροι δύσκολα θα μπορέσουν να αντισταθούν στην υπερκατανάλωσή τους.

Είναι σημαντικό λοιπόν, για όλους, να δώσουμε βάση σε ορισμένα απλά πράγματα τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν στο να αποφύγουμε να επιστρέψουμε από τις διακοπές του Πάσχα με περιττά κιλά.

Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι να μην καταναλώσετε μεγάλες ποσότητες φαγητού, ιδίως αμέσως μετά την περίοδο της νηστείας, γεγονός που θα σας δημιουργήσει έντονα προβλήματα δυσπεψίας. Φροντίστε να καταναλώνετε σε κάθε γεύμα σας άφθονες ποσότητες λαχανικών. Τα λαχανικά περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών που συμβάλλει στο αίσθημα του κορεσμού και σας βοηθάει να χορτάσετε ευκολότερα. Καταναλώνετε άφθονα φρούτα κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενδιάμεσα των γευμάτων. Τα φρούτα είναι και αυτά πλούσια σε φυτικές ίνες και σας βοηθούν να περιορίσετε το αίσθημα της πείνας.

Σημαντικό επίσης είναι να πίνετε άφθονο νερό, τουλάχιστον 8-10 ποτήρια ημερησίως. Ιδανικό είναι να αφαιρείτε το ορατό λίπος (πέτσα) από τα κρέατα. Καλό είναι να σερβίρετε απευθείας στο πιάτο σας το φαγητό και να μην τσιμπολογάτε κατά τη διάρκεια του ψησίματος γιατί έτσι θα καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού, χωρίς καν να το καταλάβετε. Προτιμήστε τον παραδοσιακό τρόπο ψησίματος στη σούβλα καθώς έτσι σημαντική ποσότητα από το λίπος αποβάλλεται κατά τη διάρκεια του ψησίματος, σε αντίθεση με το ψήσιμο στο φούρνο όπου το λίπος συγκρατείται μέσα στο σκεύος.

pasxa1478
Σημαντικό μέρος του εορταστικού τραπεζιού αποτελεί και η μαγειρίτσα, με τις διάφορες παραλλαγές της που μπορεί να υπάρχουν στα διάφορα μέρη της Ελλάδας. Καλό θα είναι να μην ξεφύγετε στην κατανάλωσή της, καθώς μια μερίδα μαγειρίτσα έχει 500-600 θερμίδες περίπου και μεγάλη ποσότητα χοληστερίνης, οπότε καλό είναι τα άτομα που έχουν αυξημένη χοληστερίνη να την αποφύγουν ή τουλάχιστον να χρησιμοποιηθούν μόνο τα ασπράδια του αβγού στην παρασκευή της, προκειμένου να μειωθεί αρκετά η ποσότητα χοληστερίνης της μαγειρίτσας.

Το έθιμο με το τσούγκρισμα των αυγών αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος του εορτασμού του Πάσχα. Καλό θα ήταν να μην υπερβάλουμε στην κατανάλωση αβγών, καθώς είναι πλούσια σε χοληστερίνη. Ας περιοριστούμε απλά σε 1-2 αβγά για να μην ανεβάσουμε στα ύψη τα επίπεδα της χοληστερίνης.

pasxalino_trapezi
Η εορταστική διάθεση των ημερών, πολλές φορές μας οδηγεί και στην υπερβολή στην κατανάλωση του αλκοόλ. Ιδανική λύση είναι το κρασί (ένα ποτήρι κρασί έχει περίπου 80 θερμίδες) η κατανάλωση του οποίου, σε μικρές ποσότητες (1-2 ποτήρια την ημέρα), από άτομα χωρίς κάποιο πρόβλημα υγείας, δρα προστατευτικά προς την καρδιά μας και την γενικότερη υγεία μας. Κατά την πασχαλινή περίοδο, πολλοί θα είναι αυτοί που θα ξεφύγουν στην κατανάλωση των διαφόρων γλυκών. Μια λιγότερο επιβαρυντική για τη διατροφή μας λύση είναι το τσουρέκι. Μια μέτρια φέτα τσουρέκι έχει περίπου 100 θερμίδες και είναι μια καλή λύση για να μας δώσει την γλυκιά γεύση που επιθυμούμε χωρίς να επιβαρυνθούμε με πολλές παραπάνω θερμίδες, πάντα βέβαια στα πλαίσια της συνετής κατανάλωσης.

Εφαρμόζοντας λοιπόν κάποια απλά πράγματα την γιορτινή περίοδο του Πάσχα θα είμαστε σε θέση να περάσουμε καλά και χωρίς να έχουμε μετά το άγχος της ζυγαριάς. Άλλωστε, «παν μέτρον άριστον»!

Παττελάκη  Νικολέττα, 

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου  


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.