Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Kάστανο: Το αγαπημένο του χειμώνα!

Kάστανο: Το αγαπημένο του χειμώνα!

Chestnuts-IΓράφει η Εύα Μακρή, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος ΜSci

Το κάστανο είναι ένας μοναδικός, αμυλούχος, γλυκός καρπός με εξαιρετική γεύση και πλούσιο άρωμα, υψηλής θρεπτικής αξίας, τον οποίο μπορούμε να γευτούμε και να καταναλώσουμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Στην Ελλάδα, το κάστανο ευδοκιμεί στη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και στις ορεινές περιοχές της Κρήτης και της Λέσβου.

Θερμίδες

Τα κάστανα αποτελούν μια τροφή με υψηλή θερμιδική αξία, αφού 100g κάστανα περιέχουν 213 θερμίδες. Πιο συγκεκριμένα, οι 186 θερμίδες προέρχονται από τους υδατάνθρακες, οι 18,9 θερμίδες από το λίπος και οι υπόλοιπες 8,4 θερμίδες προέρχονται από τις πρωτεΐνες. Μια μερίδα κάστανου παρέχει περίπου 11% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας για το σύνολο των θερμίδων, η οποία βασίζεται σε μια καθημερινή διατροφή των 2.000 θερμίδων.

Οι περισσότεροι από εμάς αποφεύγουμε τα κάστανα, λόγω του υψηλού θερμιδικού φορτίου, με αποτέλεσμα να μην τα εντάσσουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, χάνοντας έτσι τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που προσφέρει ο συγκεκριμένος καρπός. Σε σύγκριση με τους άλλους ξηρούς καρπούς, τα κάστανα έχουν τις λιγότερες θερμίδες. Αναλυτικά, τα καρύδια περιέχουν 646 Kcal/100g, τα φιστίκια 596 Kcal/100g και τα αμύγδαλα 591 Kcal/100g.

sweet-chestnut-text-01Θρεπτικά συστατικά

Τα κάστανα είναι πλούσια σε υδατάνθρακες (45.5g / 100g) και φυτικές ίνες (8.1g / 100g), γεγονός που τα καθιστά μια τροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, διατηρώντας έτσι χαμηλά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Η σύστασή του, χαμηλά λιπαρά, μηδενική χοληστερόλη, χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, υψηλή σε κάλιο, χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη αλλά υψηλής ποιότητας με καλή σχέση αμινοξέων και υψηλό ποσοστό σε πολυακόρεστα, καθιστούν τα κάστανα τροφή ισορροπημένη, υψηλής θρεπτικής και ενεργειακής αξίας.

Τα κάστανα είναι πλούσια σε βιταμίνη C καθιστώντας τα καλή επιλογή για τη βελτίωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C που περιέχεται στα κάστανα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Τα κάστανα είναι επίσης πλούσια και σε άλλα αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες Α και Ε και σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση (American Heart Association) συνιστάται η κατανάλωση τροφίμων που είναι πηγές των αντιοξειδωτικών βιταμινών, όπως είναι οι ξηροί καρποί, για να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τα κάστανα περιέχουν αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητες για τον μεταβολισμό, την ανάπτυξη, την ενέργεια και τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Συγκεκριμένα, περιέχει θειαμίνη, που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Β6, που βοηθούν στο μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών και φιλικό οξύ.

Επιπλέον, 100g κάστανα παρέχουν 22% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας από χαλκό και 15% από κάλιο. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος αλλά και της αρτηριακής πίεσης. Επίσης, τα κάστανα είναι μια εξαιρετική πηγή μετάλλων όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος.

chestnuts-4-webΤα κάστανα αποτελούν ένα υγιεινό και απολαυστικό σνακ για μικρούς και μεγάλους και μπορούν εύκολα να ενταχθούν στο καθημερινό μας διαιτολόγιο:

  • Ιδανικό σνακ για τα παιδιά στο σχολείο
  • Ιδανικό σνακ για τους αθλητές πριν την προπόνηση αφού μας δίνει ενέργεια
  • Ιδανικό σνακ για τους εργαζόμενους στο γραφείο
  • Ιδανική τροφή για χορτοφάγους αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Το αλεύρι του κάστανου είναι χωρίς γλουτένη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές από ασθενείς που πάσχουν από κοιλιοκάκη (έχουν δυσανεξία στην γλουτένη)

Κατανάλωση και αποθήκευση

Όταν αγοράζετε κάστανα, επιλέξτε τα μεγάλου μεγέθους και φρέσκα. Δεδομένου ότι τα κάστανα είναι πλούσια σε άμυλο και χαμηλά σε λίπη από ότι οι περισσότεροι ξηροί καρποί, τείνουν να χαλάνε γρηγορότερα εάν εκτεθούν στον αέρα ή σε υγρασία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν αγοράζουμε κάστανα, προσέχουμε ώστε ο φλοιός να είναι λείος και γυαλιστερός, χωρίς στίγματα.

Τα κάστανα πρέπει να αντιμετωπίζονται περισσότερο σαν λαχανικά και φρούτα από ότι σαν ξηροί καρποί, όταν πρόκειται για την αποθήκευση τους. Τα ξεφλουδισμένα και μαγειρεμένα κάστανα θα πρέπει να τα καλύπτουμε καλά αεροστεγώς και να τα αφήνουμε στο ψυγείο για 3-4 ημέρες. Τα ψημένα κάστανα, ολόκληρα, ψιλοκομμένα ή σε μορφή πουρέ, μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο σε ένα αεροστεγές δοχείο και να καταναλωθούν μέσα σε 9 μήνες.

Εύα Μακρή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος ΜSci
www.diatrofi.gr/index.php


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.