Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Κρατήστε “ζωντανές” τις βιταμίνες των τροφών

Κρατήστε “ζωντανές” τις βιταμίνες των τροφών

family_style_meals_largeΤα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν από τις πιο σημαντικές ομάδες τροφίμων που πρέπει να βρίσκονται ανελλιπώς στο διατροφολόγιο της οικογένειας. Πολλές φορές, ενώ η οδηγία για συστηματική κατανάλωσή τους μπορεί να τηρείται, δηλαδή να τρώμε φρούτα και λαχανικά, στην πραγματικότητα τα θρεπτικά συστατικά και οι βιταμίνες που παίρνουμε από αυτά δεν είναι όσες θα έπρεπε.

Οι διατροφικές μας συνήθειες, ο τρόπος που μαγειρεύουμε, αποθηκεύουμε αλλά και σερβίρουμε το φαγητό ενδεχομένως και να καταστρέφει τα θρεπτικά συστατικά των τροφών με συνέπεια να μην αποκομίζουμε όλα τα οφέλη τους. Ο Στέφανος Καραγιαννόπουλος Καθηγητής Παθολογίας και Διευθυντής προληπτικής ιατρικής κλ.”Κυανούς Σταυρός”  μάς δίνει πολύτιμες συμβουλές για να παραμείνουν αναλλοίωτες  οι βιταμίνες των τροφών.

Κόψτε τις σαλάτες λίγο πριν τις σερβίρετε. Αν πρόκειται να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας, κόψτε τα την τελευταία στιγμή. Έτσι μειώνετε την απώλεια βιταμίνης C.

Βράστε τα λαχανικά σε λίγο νερό. Αν είναι κατεψυγμένα, μην τα πλένετε πριν το βράσιμο. Μην προσθέσετε σόδα στο νερό, γιατί καταστρέφετε τη θειαμίνη. Και το ψήσιμο στον φούρνο καταστρέφει μεγάλη ποσότητα βιταμινών. Καλό είναι να προτιμάτε το βράσιμο στον ατμό.

stk78713corΤο κρέας στη σχάρα ή στον φούρνο διατηρεί περισσότερες βιταμίνες Β απ' ό,τι στην κατσαρόλα βραστό. Μπορούμε όμως να αναπληρώσουμε την απώλεια καταναλώνοντας και τον ζωμό από το κρέας.

Χρησιμοποιήστε το νερό που βράσατε τα λαχανικά και τον ζωμό του κρέατος για να φτιάξετε σούπα. Με αυτό τον τρόπο παίρνετε αρκετές από τις βιταμίνες που θα χάνονταν.

Οι πατάτες που βράζουν ή ψήνονται με τη φλούδα κρατούν σχεδόν όλες τις βιταμίνες τους. Αν τις κόψετε σε κομμάτια, η απώλεια των βιταμινών είναι μεγαλύτερη. Το ίδιο ισχύει και με τα υπόλοιπα λαχανικά.

Οι τροφές που μαγειρεύονται, μπαίνουν στο ψυγείο και στη συνέχεια ξαναζεσταίνονται για να χρησιμοποιηθούν, χάνουν σημαντική ποσότητα βιταμινών, κυρίως βιταμίνη C.

woman-cooking-soupΔεν έχει μεγάλη σημασία το υλικό του σκεύους που χρησιμοποιείτε για το μαγείρεμα (γυαλί, ανοξείδωτο ατσάλι, αλουμίνιο ή εμαγιέ) σε ό,τι αφορά τη διατήρηση των βιταμινών.

Οι ντομάτες, όταν τις αγοράζετε άγουρες, πρέπει να ωριμάσουν μακριά από τον ήλιο. Αν ωριμάσουν στον ήλιο ή στο ψυγείο, χάνουν ένα μέρος των πολύτιμων συστατικών τους.

Αντί για άσπρο ρύζι, προτιμήστε το αναποφλοίωτο. Στη φλούδα του κρύβει πολύτιμα συστατικά.

Το ψυγείο είναι η καλύτερη λύση, αν δεν σκοπεύετε να φάτε τα φρούτα και τα λαχανικά την ίδια μέρα. Τα πολύ ώριμα φρούτα και λαχανικά έχουν μικρότερη διατροφική αξία.

Αγοράστε λαχανικά χωρίς λιπάσματα (τα βιολογικά ή οργανικά). Αγοράζετε τα λαχανικά φρέσκα από τη λαϊκή ή το μανάβικο.

Προτιμήστε τα ντόπια φρούτα. Ο χρόνος μεταφοράς από τη μια χώρα στην άλλη δημιουργεί απώλειες σε θρεπτικά συστατικά ή μύκητες.

Διαβάστε καλά τις ετικέτες. Αποφύγετε όσα προϊόντα περιέχουν χρωστικές ύλες, συντηρητικά, επιπλέον αρώματα.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.