Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Κυρίες και κύριοι σήμερα φάτε ό,τι τραβάει η ψυχή σας χωρίς ενοχές! Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας

Κυρίες και κύριοι σήμερα φάτε ό,τι τραβάει η ψυχή σας χωρίς ενοχές! Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας

Η Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας, γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Μαΐου από το 1992 , όπου και καθιερώθηκε από τη βρετανίδα Μέρι Έβανς- Γιανγκ, η οποία έπασχε από νευρική ανορεξία. Μέσα από την καμπάνια της «Diet Breakers» και το βιβλίο «Τα έχεις όλα, χωρίς να κάνεις δίαιτα», προσπάθησε να βοηθήσει τους ανθρώπους να εκτιμήσουν το σώμα τους και να αποδεχτούν την ποικιλομορφία στο σωματότυπο, καταρρίπτοντας τα στερεότυπα ομορφιάς.

Η Φωτεινή Καλογήρου, Νοσηλευτική Λειτουργός Τομέας Ασφάλειας και Υγείας, τονίζει ότι ο όρος δίαιτα, επιστημονικά περιγράφεται ως «οι συνήθεις ποσότητες και είδος τροφής και ποτών που καταναλώνονται σε μια ημέρα». Στις μέρες μας, ο όρος δίαιτα συχνά αναφέρεται στην αλλαγή της ποσότητας και του είδους τροφής που καταναλώνει κάποιος, με σκοπό τον περιορισμό των θερμίδων που λαμβάνονται για λόγους απώλειας βάρους και συνήθως ταυτίζεται με τη στέρηση και την απαγόρευση.

Η Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας, επιχειρεί να ενημερώσει τους ανθρώπους για τα αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει μια δίαιτα αδυνατίσματος, όπως είναι η αδυναμία και η εξάντληση και να τονίσει τη σχέση της με διατροφικές διαταραχές του τύπου της νευρικής ανορεξίας και της βουλιμίας, οι οποίες είναι απειλητικές για τη ζωή. Η ρατσιστική αντιμετώπιση των υπέρβαρων συνανθρώπων μας και η εμμονή για την επίτευξη του «ιδανικού βάρους» που συχνά ταυτίζεται με τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλει και προωθεί η κοινωνία, αντανακλούν την κοινωνική διάσταση του θέματος.

World-Anti-Obesity-Day

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας, καλούνται κυρίως οι γυναίκες να απέχουν έστω τη συγκεκριμένη ημέρα από διατροφικούς περιορισμούς, να καταρρίψουν την εμμονή για το ιδανικό βάρος, να ενημερωθούν για τις βλαβερές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι μη κατάλληλες δίαιτες, να αντιληφθούν το προπαγανδιστικό «παιχνίδι» που παίζεται από τις βιομηχανίες αδυνατίσματος, μέσα από τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και το ποσοστό της οικονομίας που σχετίζεται με το κομμάτι αυτό και τέλος να στηρίξουν τα θύματα του διατροφικού ρατσισμού.

Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, ότι οι πολλά υποσχόμενες δίαιτες εξπρές, είναι αυτές που τις περισσότερες φορές σχετίζονται με την επαναπρόσληψη του βάρους και με κρίσεις υπερφαγίας. Είναι σημαντικό, να θέτονται ρεαλιστικοί στόχοι στο θέμα της διατροφής και της απώλειας βάρους και όλοι εμείς που σεβόμαστε τον εαυτό μας, οφείλουμε να ενημερωθούμε για τους κατάλληλους τρόπους απώλειας βάρους, όταν αυτό είναι αναγκαίο, υιοθετώντας ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο. Σε ειδικές περιπτώσεις η συμβουλή ενός διατροφολόγου/διαιτολόγου είναι απαραίτητη. Ο συνδυασμός της σωστής διατροφής με άσκηση, μπορεί να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα μακριά από δίαιτες «μαζοχιστικού» τύπου.

Γενικοί υγιεινοί κανόνες για διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους και καθιέρωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών:

  • Τρία κύρια γεύματα καθημερινώς και λαχανικά ή φρούτα στις περιπτώσεις που πεινάτε ενδιαμέσως.
  • Πρωινό γεύμα κάθε μέρα.
  • Περιορισμός στην κατανάλωση άλατος και κρέατος. Προτιμήστε το κοτόπουλο από το κόκκινο κρέας.
  • Προτιμήστε το ψάρι από το κρέας.
  • Καταναλώνετε καθημερινώς τουλάχιστον τέσσερα φρέσκα φρούτα εποχής και πράσινα λαχανικά.
  • Όχι κατάχρηση αλκοόλ.
  • Όχι ζαχαρούχα αναψυκτικά.
  • Όχι βούτυρο και αποφυγή τηγανητών.
  • Καταναλώνετε καθημερινώς δύο τρία ποτήρια άπαχο γάλα ή την ανάλογη ποσότητα σε άπαχο γιαούρτι χωρίς γλυκαντικά ή άλλα πρόσθετα.
  • Μικρότερη ποσότητα φαγητού με χρήση μικρότερων πιάτων.
  • Όχι φαγητό όρθιοι ή κάνοντας συγχρόνως άλλες δραστηριότητες (π.χ. διάβασμα ή τηλεθέαση).
  • Όχι αργά φαγητό μετά τις 20.00 μ.μ.
  • Το τελευταίο γεύμα της ημέρας αρκετά πριν τον ύπνο.
  • Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες καλό είναι να μην υπάρχουν στο σπίτι.
  • Περπατάτε καθημερινώς τουλάχιστον επί τριάντα λεπτά με μέτρια ένταση
  • Μην αμελείτε τη σωστή ετήσια προληπτική ιατρική εξέταση, όπου θα καθοριστεί το ιδανικό βάρος στόχος και θα σας δοθούν συμπληρωματικές οδηγίες ή θα τροποποιηθούν οι γενικές κατευθύνσεις που προαναφέρονται (για παράδειγμά, τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη δεν μπορούν να καταναλώνουν γάλα).

Διαβάστε επίσης:

6 τροφές που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε δίαιτα

Δίαιτα ή διατροφή στο παχύσαρκο παιδί;

Ποια είναι η ιδανική ηλικία για να ξεκινήσουμε δίαιτα;


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.