Αρχική InfoSchool Εκπαιδευτικά Νέα Λοβέρδος: "Τώρε ήρθε η ώρα για αλλαγές στο Γυμνάσιο"

Λοβέρδος: "Τώρε ήρθε η ώρα για αλλαγές στο Γυμνάσιο"

loverdos.aftodioikisi1Στα πλαίσια της συζήτησης του προϋπολογισμού για το 2015 ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος, από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων ανέπτυξε μερικά από τα φλέγοντα ζητήματα της παιδείας.

Δείτε αναλυτικά την ομιλία του:

"Τελειώνει μια πολύ δύσκολη χρονιά για την Εκπαίδευση κι έρχεται μια νέα, με ελπίδες για περισσότερους κρατικούς πόρους, που θα προέλθουν από την ανάπτυξη, αλλά και περισσότερες δράσεις που θα επιτρέψουν την αυτοχρηματοδότησή της, στο πεδίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι θλιβερή αλήθεια πως στα χρόνια της κρίσης η μείωση της χρηματοδότησης της Εκπαίδευσης είναι δραματική. Από 3.8 σε 1.8 ο/ο του ΑΕΠ. Και με βάση τα κονδύλια του προϋπολογισμού, μείωση κατά 30.75 ο/ο, δηλαδή περικοπή του 1/3 ! Κι όμως με τον αγώνα μας κρατήσαμε όλες τις δομές του κοινωνικού κράτους, στην Υγεία και την Παιδεία, ανοικτές, όρθιες. Υπηρέτησα στις πιο δύσκολες θέσεις της Κυβέρνησης στα μαύρα αυτά χρόνια. Στην Εργασία/Κοινωνική Ασφάλιση, στην Υγεία, στην Παιδεία. Κι είμαι υπερήφανος που οι δομές του κοινωνικού κράτους επιβίωσαν, χτυπημένος από τα χτυπήματα των πρωτοπαλίκαρων της διαφθοράς στο χώρο της Υγείας, αλλά και βαθύτατα προβληματισμένος από την απαράδεκτη οικονομική κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Καθώς και από την αδυναμία πλήρους επισκευής των κατά βάση πολύ καλών σχολικών υποδομών, που απαιτούν όμως, όπως είναι λογικό, τη διαρκή συντήρησή τους.

Δεν πάει άλλο, έξι χρόνια ύφεσης είναι πάρα πολλά, χρειαζόμαστε επειγόντως υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η ECB προβλέπει 2.9 ο/ο ανάπτυξη για το 2015! Αλλά πρέπει να είμαστε σαφείς και ειλικρινείς: αυτό δεν σημαίνει ευημερία. Στην Ελλάδα θα συνυπάρξουν τα επόμενα χρόνια δύο κόσμοι: οι λίγοι, το 1/3, που θα ευημερούν σε μια χώρα που αναπτύσσεται, αλλά και οι πολλοί, τα 2/3, που θα υποφέρουν από φτώχεια και ανεργία και θα ελπίζουν μόνο στις ευκαιρίες που θα δώσει και για αυτούς η ανάπτυξη, καθώς και στις παρεμβάσεις του κοινωνικού κράτους.

Πληροφόρηση, γνώση, μόρφωση, Παιδεία είναι το σύνθημά μας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Και πιο συγκεκριμένα: λιγότερη ποσότητα πληροφοριών και ύλης, περισσότερη Παιδεία. Οι πολιτικές μας για το 2015, μέσα στο πλαίσιο ενός προϋπολογισμού υποχρηματοδότησης αλλά και ελπίδας για σχετική αύξηση των πόρων, είναι οι εξής:

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μείωση και αναδιάταξη της ύλης προς τα πάνω, προσοχή στην εθνική κατάρτιση γιατί είμαστε Έλληνες στην Ε.Ε. και η κατανόηση του ετέρου προϋποθέτει αυτογνωσία, ένταξη των δραστηριοτήτων του κοινωνικού σχολείου στο ημερήσιο πρόγραμμα παραμονής των μαθητών στο σχολείο, δραστική μείωση της δουλειάς στο σπίτι. Τέλος Ιανουαρίου θα φέρουμε το σχετικό σχέδιο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Θα είναι ο επόμενος στόχος μας.

ΛΥΚΕΙΟ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Οι αλλαγές είναι πρόσφατες και θα τους δώσουμε την ευκαιρία της εφαρμογής. Δεν θα επαναλάβουμε την κακή πρακτική να αλλάζουμε τις αλλαγές του εκάστοτε προηγουμένου υπουργού. Μόνη αλλαγή η συμπερίληψη της πληροφορικής στα εξεταζόμενα μαθήματα, όπως συζητήσαμε πρόσφατα στην Βουλή.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-ΤΕΙ

Εδώ κυρίαρχο πρόβλημα είναι η υποχρηματοδότηση, αλλά δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια. Απελευθερώσαμε την έρευνα από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, διευκολύναμε την ευκινησία στην πρόσληψη ad hoc ερευνητικού προσωπικού και την αυτόματη διενέργεια συνυφασμένων με την έρευνα διαδικασιών, όπως πχ η μετάβαση των ερευνητών στο εξωτερικό κοκ, αυξήσαμε τη συμμετοχή των ερευνητών και των ιδρυμάτων στους πόρους των προγραμμάτων. Κι αυτά αποτελούν πολύ σημαντικές πολιτικές κινήσεις που επί χρόνια καθυστερούσαν. Κι ακόμη, δίνουμε αυτές τις μέρες με τροπολογία τη δυνατότητα στα ΑΕΙ να ιδρύουν προπτυχιακά τμήματα, με δίδακτρα, με διδασκαλία στην αγγλική γλώσσα, για εκτός ΕΕ φοιτητές, με πρώτες περιπτώσεις τα τμήματα Τουρισμού στην Ρόδο και το Ρέθυμνο, Ναυτιλιακών σπουδών στη Χίο και Φιλοσοφικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης. Οι σχέσεις μεταξύ ΑΕΙ της χώρας μας και χωρών του εξωτερικού ( και δώσαμε εξαιρετική ώθηση στην Ασία με τις επίσημες επισκέψεις μας στην Κίνα και την Ιαπωνία), αλλά και η εξαιρετική διεθνής δραστηριότητα του Ινστιτούτου Ελληνικής Γλώσσας και της ψηφιακής κοινότητας που αυτό έχει οργανώσει, δίνουν απτά και παραγωγικά δείγματα εξωστρέφειας. Να αναφέρω ενδεικτικά το μεταπτυχιακό ορυκτού πλούτου στο Πολυτεχνείο Κρήτης και τους 90 αλλοδαπούς εκτός Ε,Ε, φοιτητές που διαγωνίζονται για είκοσι θέσεις. Με δίδακτρα φυσικά. Κι ακόμη, τις δυνατότητες που δίνουν όλες οι δομές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για ταχύρυθμα θερινά προγράμματα!!!

Αρχή μας είναι πως το κράτος πρέπει να απέχει από τη λειτουργία των ΑΕΙ. Καθήκον του είναι να αξιολογεί μόνο και να χρηματοδοτεί. Γι' αυτό αφαιρέσαμε ήδη γραφειοκρατία από τη λειτουργία τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ιδρύουν μόνα τους μεταπτυχιακά και εργαστήρια. Και προτείνοντάς τους να καθορίζουν μόνα τους τον αριθμό των εισακτέων και των μεταπτυχιακών φοιτητών. Εδώ όμως τα ΑΕΙ διστάζουν. Γιατί οι ευθύνες είναι μεγάλες και βαριές."


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.