Αρχική InfoTeens Νέα Mathaid Greece: Δωρεάν φροντιστήριο εξ' αποστάσεως

Mathaid Greece: Δωρεάν φροντιστήριο εξ' αποστάσεως

Το ελληνικό φαινόμενο των φροντιστηριακών μαθημάτων είναι ένας απίστευτος οικονομικός βραχνάς για τις περισσότερες οικογένειες. Τα εξωσχολικά μαθήματα είναι κατεστημένο πολλών δεκαετιών στο σπίτι ή στο φροντιστήριο και είναι απόλυτα συνδεδεμένα με την επιτυχή εισαγωγή, ακόμα και των αριστούχων μαθητών, στα Πανεπιστήμια της χώρας. Πόσες οικογένειες όμως μπορούν ακόμα και σήμερα να ανταποκριθούν στο απίστευτο κόστος των έξτρα μαθημάτων;

1385559_226743294161043_479551908_n

Σύμφωνα με τον σύλλογο Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής τα φροντιστηριακά μαθήματα κοστίζουν κατά μέσο όρο 2.800 ευρώ για την Α΄ Λυκείου, 3.000-3.500 ευρώ για τη Β΄ Λυκείου αναλόγως την κατεύθυνση και περίπου 4.000 ευρώ για τη Γ΄ Λυκείου. Αν σε αυτά τα «προσθέσουμε» και την  έρευνα του Συνηγόρου του Παιδιού που λέει ότι το 2012 το 33% των 1.211 μαθητών γυμνασίου και λυκείου που ρωτήθηκαν είπε πως αναγκαστικά θα περιορίσει ή θα διακόψει το φροντιστήριο λόγω της κρίσης, η προσπάθεια που κάνουν οι τρεις νεαροί εμπνευστές του Mathaid Greece γίνεται ακόμα πιο σημαντική.

Ο Γιάννης, ο Νίκος κι ο Θωμάς είναι τρεις ταλαντούχοι νέοι άνθρωποι που αφού οι ίδιοι διέπρεψαν στις σπουδές τους, αποφάσισαν να δώσουν την ευκαιρία και σε άλλες παιδιά να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Παραδίδουν δωρεάν μαθήματα μαθηματικών Γ΄Λυκείου διαδικτυακά.

«Έχοντας, λοιπόν πλήρη επίγνωση της κατάστασης που διαμορφώνεται σήμερα κι επειδή θεωρούμε ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι προσιτή σε όλους, τρείς φίλοι με ιδιαίτερη σχέση με τα μαθηματικά, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα site, μέσω του οποίου θα μπορούμε να επιλύουμε απορίες στα μαθηματικά κατεύθυνσης Γ' Λυκείου, έτσι ώστε να δώσουμε σε όσους περισσότερους μαθητές να επιλύουν τις απορίες τους, εντέλει συναγωνιζόμενοι επί ίσους όρους αλλά και ταυτόχρονα να αφαιρέσουμε έστω κι ένα μικρό οικονομικό βάρος από τις πλάτες πολλών Ελληνικών οικογενειών που αυτό τον καιρό αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα» μας εξηγεί η ομάδα του Mathaid Greece.

Ο Γιάννης Χαρδαλούπας, ο Νίκος Μπουντάς και ο Θωμάς Κοντσιώτης ως εξαιρετικοί μαθηματικοί και οι τρεις «έλυσαν» όλες μας τις απορίες.

Η ιδέα σας είναι πρωτοποριακή αλλά είναι και πρωτότυπη; Είναι κάτι που σκεφτήκατε μόνοι σας;

Η ιδέα ήταν του Γιάννη Χαρδαλούπα. Αρχές Σεπτέμβρη του ήρθε η ιδέα, αλλά ήθελε και άλλα άτομα για να την υλοποιήσει. Πήρε τηλέφωνο εμένα και το Θωμά και εντυπωσιαστήκαμε από την ιδέα. Αμέσως ανταποκριθήκαμε και αρχίσαμε να την υλοποιούμε. Επειδή θέλαμε να είναι κάτι εντελώς δικό μας, ακόμα και την ιστοσελίδα την φτιάξαμε μόνοι μας. Το site ήταν έτοιμο τέλη Οκτώβρη.

Περιγράψτε μας πώς ακριβώς γίνεται ένα μάθημα. Ποια μέσα απαιτούνται;

Τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά, επειδή οι μαθητές μας είναι από όλη την Ελλάδα. Χρησιμοποιούμε το «ooVoo», το οποίο είναι σαν το «skype» με τη διαφορά ότι σε αυτό μπορούν να έχουν παραπάνω από 2 άτομα κάμερα, το οποίο βοηθάει στο μάθημα και βέβαια είναι δωρεάν.

Πριν το μάθημα λέμε στα παιδιά να μας στείλουν απορίες για να κουβεντιάσουμε στο μάθημα, αλλά και να δούμε που χρειάζεται να επικεντρωθούμε στο μάθημα, που υπάρχουν ελλείψεις.

Επίσης, επιλύουμε προβλήματα- απορίες που προκύπτουν εκείνη τη στιγμή και λύνουμε και κάποιες πρότυπες ασκήσεις βήμα- βήμα.

Πόσα άτομα συμμετέχουν συνήθως σε ένα μάθημα ή πόσα άτομα απαιτούνται για ένα μάθημα...

Έχουμε βάλει όριο τα 12 άτομα για κάθε τάξη. Γίνονται 2 μαθήματα την εβδομάδα για κάθε τμήμα, από 1,5-2 ώρες το καθένα.

Πόσα παιδιά έχουν ανταποκριθεί έως τώρα και μέχρι πόσα παιδιά μπορείτε να δεχτείτε;

Έχουν ανταποκριθεί πάνω από 30 παιδιά και ήδη τα 20 έχουν ενταχθεί σε τμήματα. Προσπαθούμε όλοι όσοι έχουν ενδιαφερθεί να μπορούν να συμμετέχουν σε μαθήματα. Είχαμε βάλει ως όριο τα 25 άτομα για να μπορούμε να τα χειριστούμε οι 3 μας, χωρίς βοήθεια. Αφού όμως περάσαμε αυτόν τον αριθμό, απευθυνθήκαμε σε μαθηματικούς ήθελαν να βοηθήσουν εθελοντικά. Έτσι την προηγούμενη βδομάδα άρχισε και το 2ο τμήμα. Συνολικά τη φόρμα που έχουμε εντάξει στην ιστοσελίδα για τους εθελοντές καθηγητές, την συμπλήρωσαν 15 άτομα με εξαιρετικά βιογραφικά. Ενδεικτικά αναφέρω έναν που τελείωσε μαθηματικά στο Cabridge και τώρα κάνει διδακτορικό στο LSE κι ένα άλλο που έχει τελειώσει ηλεκτρολόγος στο ΕΜΠ, σπούδασε Finance στο Imperial και δουλεύει σε μεγάλη τράπεζα στο Λονδίνο.

Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπουμε άτομα που δεν γνωρίζουμε προσωπικά με τέτοια βιογραφικά να θέλουν να διαθέσουν τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο τους στο εγχείρημά μας.

Online_teaching_2-1024x883

Ποια προσόντα πρέπει να έχει κάποιος για να διδάξει στο mathaid;

Γενικά τα βιογραφικά που πήραμε είναι, για να είμαστε ειλικρινείς, ανώτερα από αυτά που περιμέναμε, γι αυτό ανεβάσαμε και τον πήχη. Τρία πράγματα κοιτάζουμε: τον βαθμό που είχε πάρει ο υποψήφιος όταν έδωσε μαθηματικά γ΄λυκείου, αν έχει ξαναδιδάξει την ύλη, και το κυριότερο αν έχει το μεράκι να διαθέσει το χρόνο του σε αυτό. Για τους επαγγελματίες καθηγητές, καθώς και για τους ανθρώπους που προέρχονται από ιδρύματα παγκοσμίου φήμης και προσφέρονται να συνεισφέρουν στο εγχείρημά μας, δεν χρειάζεται κάποια σύσταση, ούτε κάποιος ιδιαίτερος έλεγχος. Όσον αφορά τους υπόλοιπους, καλούνται να επιλύσουν ένα διαγώνισμα αυξημένης δυσκολίας πάνω στην ύλη της Γ Λυκείου, αποδεικνύοντάς μας ότι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν ακόμα και σε αρκετά απαιτητικές απορίες των μαθητών.

Τα μαθήματα απευθύνονται μόνο σε μαθητές Γ λυκείου;

Ναι. Έχουν απευθυνθεί σε εμάς και μαθητές από άλλες τάξεις του λυκείου, καθώς επίσης και δύο φοιτητές. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να τους ικανοποιήσουμε. Τα μαθήματα είναι καθαρά στην ύλη Γ' Λυκείου.

Και τι γίνεται αν το μαθησιακό επίπεδο των μαθητών διαφέρει;

Τα δύο τμήματα που έχουν ήδη δημιουργηθεί είναι με διαχωρισμό μαθησιακού επιπέδου. Στη φόρμα συμμετοχής που συμπληρώνουν τα παιδιά υπάρχουν και τα πεδία "πόσο θα βαθμολογούσες εσύ τον εαυτό σου" και "που θα ήθελες να επικεντρωθούν περισσότερο οι βοηθοί του MathAidGreece και τί περιμένεις ν' αποκομίσεις από αυτό;", τα οποία μας βοηθάνε να κατανοήσουμε το επίπεδο αλλά και την επιδίωξη του κάθε μαθητή. Επίσης και στο μάθημα φαίνεται αν υπάρχει διαφορά επιπέδου και μπορεί να κάνουμε αλλαγή τμήματος.

Είναι αποτελεσματικός αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης;

Μέχρι στιγμής είμαστε ικανοποιημένοι. Πιθανόν επαγγελματίες δάσκαλοι που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα επ' αμοιβή να είναι πιο αποδοτικοί. Όμως οι περισσότεροι μαθητές μας δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους να πάνε σε φροντιστήριο και εμείς θέλουμε να τους βοηθήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε.Το γεγονός ότι παραμένουν μαζί μας νομίζω δείχνει πως τους αφήνουμε ικανοποιημένους, το οποίο είναι και αυτό που μας ενδιαφέρει.

Λειτουργείτε και σαν... λυσάρι; Μπορεί ένας μαθητής να λύσει άμεσα τις απορίες τους στέλνοντας ένα μήνυμα ή κάτι τέτοιο;

Δε θέλουμε να δώσουμε τη λύση στην άσκηση που έχει να παραδώσει ένας μαθητής γιατί πρέπει να την παλέψει μόνος του. Για αυτό δεν στέλνουμε άμεσα τη λύση. Προτιμάμε να την κουβεντιάσουμε την ώρα του μαθήματος για να επιλυθεί σίγουρα η απορία. Εμείς θέλουμε ο μαθητής να παρακολουθήσει το μάθημα στο σχολείο, να παλέψει μόνος του τις ασκήσεις και αφού έχει αποκτήσει τριβή να τον βοηθήσουμε στις απορίες που σχημάτισε. Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να υποκαταστήσουμε το σχολείο, απλά να λειτουργήσουμε συμπληρωματικά. Ο μαθητής την παράδοση του μαθήματος θα την ακούσει από το δάσκαλο στο σχολείο. Εμείς θα προσπαθήσουμε να πάμε τον μαθητή ένα βήμα πιο πέρα από εκεί που σταματάει μόνος του.

Εσείς γιατί διαθέτετε τόσο χρόνο για κάτι τέτοιο... τι κερδίζετε;

Εμείς είχαμε την τύχη να κάνουμε ιδιαίτερα μαθήματα και να παρακολουθήσουμε φροντιστήρια. Έτσι καταφέραμε να μπούμε στην 1η μας επιλογή, που ήταν Πολιτικοί Μηχανικοί ΕΜΠ. Η σχολή μας είχε την υψηλότερη βάση στη χρονιά μας σε πολυτεχνικές σχολές. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι παιδιά που δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, εν τέλει, ίσως να μη συναγωνίζονται επί ίσοις όροις τους υπόλοιπους μαθητές. Αυτή την αδικία, θέλουμε να εξαλείψουμε, έστω να την μειώσουμε.

Δεν κερδίζουμε κάτι. Είναι απλά κάτι που πιστεύουμε ότι μας κάνει χρήσιμους σε πολλά παιδιά και αυτό μας ευχαριστεί.

Μακάρι όλοι να σκεφτόμασταν και να πράτταμε με αυτό τον τρόπο. Ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος. Σας ευχαριστούμε πολύ για όσα κάνετε. Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα ή να συμμετέχετε στην προσπάθεια ως μαθητής ή εκπαιδευτής στο Mathaid Greece.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.